نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۱

شروع طوفانی فیلم Captain Marvel در سینماها با فروش جهانی ۴۵۵ میلیون دلاری

فیلم Captain Marvel به عنوان جدیدترین اثر سینمایی مارول، رکورد بیشترین فروش اولیه در سراسر دنیا بین آثاری با محوریت زنان را به دست آورد.

سرانجام جدیدترین اثر برگرفته از کمیک‌های کمپانی مارول هم اکران شد و در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که فیلم کاپیتان مارول (Captain Marvel) توانسته است در آغاز اکران خود به فروش عظیمی دست پیدا کند؛ فروشی معادل ۱۵۳ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۵۵ میلیون دلار در سراسر دنیا.

استقبال عظیم طرفداران از فیلم باعث شده است کاپیتان مارول رکورد بیشترین فروش آغازین فیلم‌هایی با محوریت زنان را به دست آورد (رکورد قبلی متعلق به فیلم Beauty and the Beast با فروش اولیه ۳۵۷ میلیون دلار بود). همچنین کاپیتان مارول با این میزان استقبال، دومین فیلم کمیکی تاریخ از نظر فروش اولیه می‌شود و بعد از فیلم Avengers: Infinity War با افتتاحیه ۶۴۰.۵ میلیون دلاری قرار می‌گیرد. در مجموع هم جدیدترین اثر مارول جایگاه ششم را بین تمام افتتاحیه‌های سینمایی در مجموع فروش آمریکا و سایر کشورها به دست آورده است و فروش جهانی فیلم بدون در نظر گرفتن آمریکا هم با ۳۰۲ میلیون دلار، رتبه پنجم را به آن اختصاص می‌دهد (بالاتر از فیلم Star Wars: The Force Awakens با فروش ۲۸۱ میلیون دلار).

کاپیتان مارول به عنوان اولین فیلم کمیکی کمپانی والت دیزنی و مارول با حضور شخصیت اول زن، در آمریکای شمالی از رقیب خود فیلم Wonder Woman، برگرفته از کمیک‌های کمپانی دی سی که ۱۰۳ میلیون دلار فروش افتتاحیه داشت جلو زده است و به صورت کلی هم بدون در نظر گرفتن نرخ تورم، رتبه هفتم را بین فروش اولیه فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (Marvel Cinematic Universe) در آمریکا از آن خود کرده است؛ بعد از سه نسخه Avengers و فیلم‌های Captain America، Black Panther و Iron Man 3. طبق همین آمار، کاپیتان مارول بعد از Black Panther دومین فروش افتتاحیه را بین فیلم‌های مارول با حضور یک کاراکتر جدید به دست آورده است. کتلین تاف، رییس بخش توزیع دیزنی در مورد استقبال مخاطبان از فیلم می‌گوید:

استودیو مارول یک بار دیگر ثابت کرد داستان‌هایی که دیدگاه‌های مختلف و تجربیات متفاوت را به خوبی کنار یکدیگر جمع می‌کنند، می‌توانند به خلق فیلم‌هایی بزرگ منتهی شوند که همه از آن‌ها لذت می‌برند. مردم همیشه منتظر تماشای چنین آثار خوش‌ساختی هستند.

اگر بخواهیم آمارهای دیگری از فیلم کاپیتان مارول را بررسی کنیم، می‌توان به این نکته اشاره کرد که این اثر بین فیلم‌هایی که در ماه مارس اکران شده‌اند، سومین افتتاحیه را داشته است و بعد از Beauty and the Beast (با فروش اولیه ۱۷۴.۹ میلیون دلار) و Batman v Superman: Dawn of Justice‌ (با فروش اولیه ۱۶۶ میلیون دلار) قرار می‌گیرد. همان‌طور که در آمارها هم دیده می‌شود، فیلم «دیو و دلبر» همچنان بیشترین فروش اولیه را بین آثاری با محوریت زنان در آمریکا به خود اختصاص داده است.

کاپیتان مارول به جز ژاپن در اکثر کشورهای مهم دنیا اکران شده است. فروش ابتدایی فیلم در چین ۸۹.۳ میلیون، کره جنوبی ۲۴.۱ میلیون، بریتانیا ۱۶.۸ میلیون و برزیل ۱۳.۴ میلیون دلار بوده است و همین فروش‌های خیره‌کننده باعث می‌شوند بیشترین درآمد اولیه را بین تمام فیلم‌های کمیکی با حضور یک شخصیت جدید نصیب سازندگان خود کند.

Captain Marvel

یکی دیگر از آمارهای جالب در مورد فیلم به میزان بلیت‌های فروخته شده برای مردان و زنان مربوط می‌شود که مردان ۵۵ تا ۵۸ درصد بلیت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند (این آمار برای فروش افتتاحیه Wonder Woman حدود ۵۲٪ بود). همچنین ۴۸٪ مخاطبان فیلم از نژاد Caucasian (نژاد مردمان اروپایی، آسیای غربی، بخش‌هایی از شمال آفریقا و غیره)، ۲۰٪ از نژاد هیسپانیک (مردمان اسپانیایی‌زبان و پرتغالی‌زبان)، ۱۷٪ آمریکایی آفریقایی و ۱۵٪ هم آسیایی و سایر نژادها بوده‌اند. فروش اولیه فیلم در سینماهای Imax هم ۳۶.۱ میلیون دلار بوده است که رکوردی برای یک اثر جدید و غیر دنباله محسوب می‌شود.

بدون شک فیلم کاپیتان مارول با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری خود می‌تواند به یکی دیگر از برگ برنده‌های کوین فایگی تبدیل شود و یک بار دیگر قدرت بازاریابی دیزنی و مارول را نشان دهد. فیلمی که حتی با وجود برخی حواشی و آرای منفی که عده‌ای در سایت‌هایی چون Rotten Tomatoes به ثبت رساندند، توانسته است چنین موفقیتی به دست آورد. این فیلم را آنا بودن و رایان فلک کارگردانی کرده‌اند و در کنار بری لارسون، بازیگرانی چون ساموئل ال جکسون و جود لاو هم در آن ایفای نقش کرده‌اند.

در مورد سایر فیلم‌های هفته گذشته در آمریکای شمالی، انیمیشن How to Train Your Dragon: The Hidden World با ۱۴.۷ میلیون دلار فروش در سومین هفته اکران خود، جایگاه دوم جدول را به دست آورد. این انیمیشن تا امروز ۱۱۹.۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۴۳۵.۲ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته است.

رتبه بعدی متعلق است به فیلم A Madea Family Funeral اثر تایلر پری که ۱۲ میلیون دلار فروش داشته است و در مجموع هم فروش آن به ۴۵.۹ میلیون دلار می‌رسد.

The Lego Movie 2: The Second Part و Alita: Battle Angel این هفته به ترتیب ۳.۸ میلیون و ۳.۲ میلیون دلار فروخته‌اند و بین فیلم‌های خاص با اکران محدود هم Gloria Bell با حضور جولین مور، ۲۹ هزار دلار در پنج سالن نمایش خود فروش داشته است. همین‌طور مستند Apollo 11 با افزایش تعداد سالن‌های نمایش خود به ۴۰۵ عدد در دومین هفته اکران ۱.۳ میلیون دلار فروخته است که مجموع فروش این مستند را به ۳.۸ میلیون دلار می‌رساند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده