نویسنده: رضا علمی
// جمعه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

نویسنده احتمالی دنباله فیلم Halloween مشخص شد

اسکات تیمز، نویسندهٔ سریال Narcos: Mexico، در حال انجام مذاکره با سازندگان مجموعهٔ «هالووین»، جهت نگارش فیلمنامه دنبالهٔ ریبوت این مجموعه است.

طبق گزارش سایت کلایدر، اسکات تیمز، یکی از نویسندگان مجموعه‌های تلویزیونی Rectify (اصلاح کردن) و Narcos: Mexico (نارکس : مکزیک)، در حال انجام مذاکرات اولیه با بلوم‌هاوس پروداکشنز (Blumhouse Productions) و کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures)، برای نگارش دنبالهٔ فیلم Halloween (هالووین) است که چندی پیش روی پردهٔ سینما رفت و نظرات راجع به این فیلم متفاوت بود و در گیشه همچون اکثر آثاری که بلوم‌هاوس پروداکشنز تهیه‌کنندگی آن‌ها را بر عهده دارد، با بودجه‌ٔ اندک، فروشی عالی داشت.

گفتنی است قرار است اقتباس سینمایی جدید از کتاب Firestarter استیون کینگ ساخته شود؛ کتاب Firestarter یکی از رمان‌های محبوب و موفق استیون کینگ به شمار می‌رود که در سه جشنواره مختلف نامزد دریافت جایزه بهترین رمان سال شد. در سال ۱۹۸۴، مارک ال. لستر نسخهٔ سینمایی این اثر را کارگردانی کرد و در این فیلم بازیگرانی چون دیوید کیت، مارتین شین، آرت کانی، هتر لوکلیر، درو بریمور و موزز گان حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. داستان فیلم Firestarter (آتش‌افروز) در مورد زوجی بود که بر اثر یک‌ سری آزمایشات پزشکی قدرت کنترل و حرکت اجسام مختلف را به ‌دست آورده‌اند و وقتی فرزند آن‌ها متولد می‌شود، قادر است آتش را با ذهن خود کنترل کند. نسخهٔ ۱۹۸۴ چندان مورد استقبال منتقدان قرار نگرفت و در گیشه نیز عملکرد خوبی نداشت و با بودجهٔ ۱۰ میلیون دلاری، فروشی ۱۷ میلیون دلاری داشت. گویا اسکات تیمز نگارش فیلمنامهٔ این اثر را هم بر عهده خواهد داشت. فاتح آتکین، کارگردان فیلم In the Fade (در محوشدگی)، کارگردانی اقتباس سینمایی جدید کتاب Firestarter استیون کینگ را بر عهده خواهد داشت.

Halloween

طبق گزارش چندی پیش سایت Entertainment Weekly، جیسون بلوم، رئیس کمپانی بلوم‌هاوس، در سخنانی اعلام کرده بود که فیلم Halloween به‌‌صورت مجموعه درخواهد آمد و چندین دنباله خواهد داشت. وی گفت که ۱۰۰ درصد و قطعاً این اتفاق خواهد افتاد و اگر آن‌ها ۶ فیلم از مجموعهٔ Paranormal Activity (فعالیت‌های فراطبیعی) ساخته و اکران کرده‌اند، یعنی ۵ مرتبه ایدهٔ ساختش را داشته‌اند و این موضوع می‌تواند در مورد فیلم Halloween نیز صدق کند. هنوز اطلاعات بیش‌تری از دنبالهٔ این فیلم در دسترس نیست و مشخص نیست دیوید گوردون گرین و دنی مک‌براید چه ایده‌ای برای این مجموعه دارند.

گفتنی است قرار است اقتباس سینمایی جدید از کتاب Firestarter استیون کینگ ساخته شود و نویسنده فیلمنامه این فیلم هم اسکات تیمز خواهد بود

ریبوت فیلم ترسناک Halloween موفق شد بیش از ۲۵۱ میلیون دلار که شامل ۱۵۹ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۹۲.۲ میلیون دلار در دیگر کشورهای جهان می‌شود، در سراسر جهان فروش کند و این در حالی است که بودجه ساخت این فیلم بسیار موفق تنها ۱۰ میلیون دلار بوده و این فیلم رکورد فروش جهانی و داخلی این مجموعه را نیز شکسته است.

فیلم Halloween دنبالهٔ مستقیم قسمت اول این مجموعه است که در سال ۱۹۷۸ منتشر شده بود که در آن لوری استرود قرار است ۴۰ سال پس از حوادث فیلم اول، بار دیگر در برابر مایکل مایرز ملقب به شیپ (The Shape) قرار بگیرد و با او مقابله کند. جیمی لی کرتیس در نقش لوری استرود، جودی گریر در نقش کارن استرود (دختر لوری استرود)، اندی متیچاک در نقش آلیسون استرود (نوه لوری استرود)، نیک کسل، جیمز جود کورتنی در نقش مایکل مایرز و ویرجینیا گاردنر در نقش ویکی، از جمله بازیگرانی هستند که در فيلم Halloween حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند. کارگردانی این فیلم بر عهده گوردون گرین بوده است.

فیلم Halloween در زومجی نقد شد و رضا حاج‌محمدی در نقد این فیلم چنین نوشت:

شاید هیچ‌ جمله‌ای بهتر از این جمله‌ٔ تکراری نمی‌تواند وضعیتِ «هالووین ۲۰۱۸» را بهتر توصیف کند: این فیلم یک پتانسیلِ از دست رفته‌ٔ تمام‌عیار است. در لحظه لحظه‌ٔ این فیلم ردپای سرنوشتِ باشکوهی که می‌توانست داشته باشد دیده می‌شود.


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده