نویسنده: رضوان دشتی
// پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۸

بازی Crackdown به رایگان در فروشگاه ایکس باکس در دسترس قرار گرفت

دارندگان کنسول‌های ایکس‌باکس وان و ایکس‌باکس 360 می‌توانند بازی Crackdown را به‌‍صورت رایگان از استور ایکس‌باکس لایو دانلود کنند.

نسخه اول بازی Crackdown هم‌اکنون به رایگان در دسترس دارندگان ایکس باکس وان و ایکس باکس 360 قرار گرفته است. به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت برای افزایش هایپ قسمت سوم این مجموعه که قرار است به‌زودی منتشر شود، قسمت اول آن را به‌صورت رایگان در اختیار بازیکنان قرار داده است.

بازی Crackdown اولین بار در فوریه سال ۲۰۰۷ برای کنسول نسل هفتمی مایکروسافت منتشر شد و علت اصلی فروش اولیه آن وجود نسخه‌ بتای Halo 3 به‌صورت باندل در پکیج این بازی بود. خوشبختانه پس از گذشت مدتی بازیکنان متوجه شدند که این اثر یک بازی جهان‌ باز اکشن جالب است که خودش را چندان جدی نمی‌گیرد.

قسمت دوم Crackdown هم در ژوئیه سال ۲۰۱۰ برای ایکس باکس 360 منتشر شد، اما نتوانست جذابیت قسمت اول را تکرار کند و به‌همین خاطر ناامیدکننده ظاهر شد. پس از شکست قسمت دوم، این مجموعه به خواب زمستانی فرو رفت تا اینکه در مراسم E3 2014 قسمت سوم آن به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان با شعار تخریب‌پذیری کامل به‌لطف قدرت پردازش ابری، معرفی شد.

به‌ هر حال، در پی عقب‌نشینی مایکروسافت از سیاست همیشه آنلاین بودن در اوایل نسل هشتم، بازی Crackdown 3 هم وارد برزخ طولانی مدتی شد و به‌غیر از خبرهای پراکنده مبنی بر ادامه داشتن مراحل ساخت این بازی، جزئیات دیگری از گیم‌پلی یا نسخه دمویی از آن منتشر نمی‌شد. تاریخ انتشار Crackdown 3 بارها به آینده موکول شد و مایکروسافت برای تبلیغات آن تری کروز (Terry Crews) را به‌کار گرفت. Crackdown 3 باری دیگر در نوامبر سال ۲۰۱۷ تاخیر خورد و در نهایت مشخص شد که در فوریه ۲۰۱۹ (بهمن ۱۳۹۷) منتشر خواهد شد.

Crackdown در شهر اقیانوسی که از چهار جزیره تشکیل شده است جریان دارد که سه گروه‌ خلاف‌کار بزرگ قصد دارند کنترل این جزایر را به‌‍دست بگیرند. بازیکنان به‌عنوان مامور یک سازمان می‌توانند در محیط بازی به جست‌وجوی اورب‌ها بپردازند یا ساختمان‌های داخل بازی را منفجر کنند. گفته می‌شود که Crackdown 3 می‌تواند آن لذت خالص قسمت اول را برای نسل جدید تکرار کند.

تخریب‌پذیری محض همچنان در بازی وجود دارد، اما فقط در مسابقات چندنفره که دو تیم پنج نفره باید با یکدیگر به رقابت بپردازند، شاهد این تخریب‌پذیری به‌صورت صد درصد خواهیم بود. Crackdown 3 قرار است ۱۵ فوریه ۲۰۱۹ (۲۶ بهمن ۱۳۹۷) برای پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پی سی منتشر شود. این اثر در سرویس Xbox Game Pass هم قابل دسترس خواهد بود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده