نویسنده: رضوان دشتی
// پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۵۶

الکترونیک آرتز از دلایل عملکرد ضعیف Battlefield V می‌گوید

الکترونیک آرتز اعتراف کرد که در زمان انتشار بازی Battlefield V مرتکب اشتباه‌های زیادی از جمله تاخیر در عرضه و عدم وجود حالت بتل رویال شده است.

بازی Battlefield V نوامبر سال ۲۰۱۸ (اواخر آبان) منتشر شد و هرچند از کیفیت بالایی برخوردار بود، اما نتوانست آن‌طور که الکترونیک آرتز انتظار داشت، در بازار فروش داشته باشد. تنها چند هفته پس از انتشار این اثر، فروشگاه‌ها آن را با تخفیفات زیاد و سنگینی همراه کردند تا تعداد بیشتری از آن را به‌فروش برسانند. در هر صورت، Battlefield V تجربه سختی برای دایس (DICE)، استودیوی سازنده و EA، ناشر، محسوب می‌شود.

حال الکترونیک آرتز در گزارش مالی خود درمورد دلایل عملکرد ضعیف این اثر تیراندازی صحبت کرده است. اندرو ویلسون (Andrew Wilson)، مدیرعامل الکترونیک آرتز، در جلسه مالی بدون اتلاف وقت به فروش ضعیف Battlefield V اشاره کرد و دلایل خود را با مخاطبان در میان گذاشت. ویلسون معتقد است که تاخیر یک‌ماهه این بازی بیشترین تاثیر منفی را در فروش آن داشته است. او همچنین اعتراف کرد که انتشار این اثر بدون حالت بتل‌ رویال که بسیاری از طرفداران انتظارش را می‌کشیدند هم اشتباه بزرگی از جانب آن‌ها بود. او گفت:

متاسفانه تاخیر در انتشار بازی باعث شد که Battlefield V بیش از پیش به ایام فشرده تعطیلات نزدیک شود و رقابت سنگین باعث شد تا برای حفظ فروش تخفیفات زیادی را شاهد باشیم. علاوه‌بر این، ما مجبور شدیم تا بعضی از ویژگی‌های این اثر از جمله حالت بتل‌ رویال را فدای حالت داستانی کنیم. به‌خاطر همین تصمیم‌ها بود که Battlefield V نتوانست فروش اولیه خود را حفظ کند و پایین‌تر از انتظارات ما عمل کرد.

مدیرعامل الکترونیک آرتز در ادامه به این موضوع اشاره کرد که تصمیمات اشتباه باعث شدند تا اثر جدید آن‌ها نتواند در رقابت سنگین میان Call of Duty و قسمت دوم Red Dead Redemption دوام بیاورد. البته EA معتقد است که بتلفیلد V در درازمدت فروش خوبی را تجربه خواهد کرد. طبق گفته‌های این شرکت، حالت بتل‌ رویال که ماه آینده منتشر می‌شود، تا حد زیادی فروش کم این اثر را جبران خواهد کرد. ویلسون گفت:

ما قصد داریم با انتشار محتوا و خدمات آنلاین مورد انتظار، پاسخ بازیکنان Battlefield V را بدهیم و با انتشار تجربه‌های جدید، تا ماه‌ها بازیکنان و طرفداران را راضی نگه داریم.

در نهایت الکترونیک آرتز به این مورد اشاره داشت که به‌لطف طرفداران بسیار زیاد مجموعه Battlefield، بازی اخیر این مجموعه در درازمدت عملکرد خوبی از خود به جا خواهد گذاشت. در حال حاضر Battlefield 1 نزدیک به چهار میلیون بازیکن و Battlefield 4 دو میلیون بازیکن فعال دارد. EA باور دارد که طرفداران این مجموعه بسیار وفادار هستند و Battlefield V هم از این قاعده مستثنی نیست.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده