// چهار شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۵

سرویس EA Access احتمالا به پلی استیشن 4 اضافه می‌شود

در جریان جلسه ارائه گزارش مالی کمپانی الکترونیک آرتز، از احتمال اضافه شدن سرویس EA Access به کنسول پلی استیشن 4 گفته شده است.

سرویس‌های اشتراکی یکی از حوزه‌های فعالیت کمپانی Electronic Arts است که به واسطه آن‌ها کاربران می‌توانند با خرید اشتراک ماهیانه به مجموعه‌ای بزرگ از آثار این کمپانی دسترسی پیدا کنند. کمپانی مذکور تا‌کنون دو سرویس اشتراکی به نام‌های EA Access و Origin Access ارائه کرده است که به ترتیب کاربران پلتفرم‌های ایکس باکس وان و پی سی قادر به استفاده از آن‌ها هستند. در این اما دارندگان کنسول پلی استیشن 4 نمی‌توانند از چنین سرویس‌هایی استفاده کنند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، با استناد به گفته‌های مسئولان کمپانی الکترونیک آرتز در جلسه ارائه گزارش مالی، احتمال اضافه شدن سرویس EA Access به کنسول ذکر شده وجود دارد.

جمله‌ای که چنین احتمالی از آن برداشت شده است، به شرح زیر است:

در سال پیش‌رو ما قصد داریم روی یک پلتفرم اصلی، سرویس اشتراکی ارائه کنیم.

کمپانی الکترونیک آرتز توضیحات بیشتری در این رابطه ارائه نکرده است و حتی نماینده این کمپانی به وب‌سایت گیم‌اسپات گفته است که «جزئیات بیشتری برای اعلام وجود ندارد.» با این حال به دلیل اینکه سرویس EA Access جزو سرویس‌های اشتراکی کمپانی مذکور محسوب می‌شود و کنسول PS4 یکی از «پلتفرم‌های اصلی» است، می‌توان نتیجه گرفت که این سرویس به‌زودی در دسترس دارندگان کنسول ذکر شده قرار می‌گیرد.

کمپانی الکترونیک آرتز در ابتدای ایجاد سرویس EA Access به سراغ هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت رفت و قصد داشت این سرویس را در دسترس کنسول‌های ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 قرار دهد، اما به این دلیل که کمپانی Sony این سرویس را فاقد ارزش و درخواست پرداخت پنج دلار جهت استفاده از برنامه مبتنی بر آثار الکترونیک آرتز را اقدامی بی‌ارزش می‌دانست، این امر محقق نشد. کمپانی سونی پیش از این چندان علاقه‌ای به ویژگی Cross-Play نداشت اما در نهایت این ویژگی را در اختیار بازیکنان بازی‌های Fortnite و Rocket League قرار داد. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت که رویکرد این کمپانی در قبال سرویس EA Access تغییر کرده باشد و دارندگان کنسول پلی استیشن 4 نیز قادر به استفاده از آن باشند.

علاقه‌مندان به استفاده از سرویس EA Access که از سال ۲۰۱۴ روی کنسول Xbox One در دسترس قرار گرفته است، می‌توانند با پرداخت پنج دلار اشتراک ماهیانه یا با پرداخت ۳۰ دلار اشتراک سالیانه این سرویس را خریداری کنند. به واسطه این سرویس می‌توانید بازی‌هایی همچون Madden NFL 19 ،FIFA 18 ،Titanfall 2 و Battlefield 1 را تجربه کنید، در هنگام خرید دیجیتالی بازی‌های کمپانی EA از تخفیف بهره ببرید و پیش از دیگران به بازی‌های جدید این کمپانی دسترسی داشته باشید.

کمپانی الکترونیک آرتز هم‌اکنون به عنوان بخشی از «پروژه اطلس» (Project Atlas) مشغول توسعه سرویس استریم اشتراکی خودش است. با کمک این سرویس می‌توانید بازی‌هایی را که اجرای آن‌ها نیازمند در اختیار داشتن سخت‌افزار‌های قوی است، در مرورگر‌تان اجرا کنید. تا‌کنون لیست بازی‌های موجود در این سرویس و هزینه اشتراک آن اعلام نشده است، اما آنچه که مشخص بوده این است که منظور مسئولان کمپانی الکترونیک از «اضافه شدن سرویس اشتراکی به یکی از پلتفرم‌های اصلی» سرویس استریم نیست؛ زیرا این گفته بدان معنا است که یک سرویس در دسترس به پلتفرمی جدید وارد خواهد شد.

آیا تا‌کنون از سرویس‌های EA Access استفاده کرده‌اید؟ آیا موافق اضافه شدن این سرویس به پلی استیشن 4 هستید؟ نظرات خود را با ما در زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده