نویسنده: علی گودرزی
// دوشنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

ماد Resident Evil 2 Remake دوربین کلاسیک را به بازی اضافه می‌کند

یک طراح ماد، بخش‌هایی از بازی Resident Evil 2 Remake را با دوربین‌های ثابت به‌سبک نسخه‌ی کلاسیک این مجموعه بازسازی کرده که نتیجه‌ی کار هیجان‌انگیز به نظر می‌رسد.

مادها همیشه جزو ویژگی‌های منحصر به فرد بازی‌ها روی پلتفرم پی‌سی هستند که تجربه جدیدی را به بازی‌های مختلف اضافه می‌کنند. حال یک طراح ماد علاقه‌مند به مجموعه رزیدنت ایول، قسمت‌هایی از بازی تحسین‌شده‌ی Resident Evil 2 Remake را از حالت «دوربین روی شانه» خارج کرده و آن را با «دوربین‌های ثابت» کلاسیک سری رزیدنت ایول بازسازی کرده است.

دیدن محیط‌های Resident Evil 2 Remake از زوایای مختلف دوربین‌های ثابت و کلاسیک این مجموعه، کیفیت بالای ساخته‌ی جدید کپکام در اتمسفرسازی را بار دیگر برای‌مان ثابت می‌کند. از نظر سازنده‌ی این ماد، ساخت یک ماد ویژه برای کل بازی با محوریت دوربین‌های ثابت، کاری سخت و پرچالش خواهد بود؛ چرا که اکثر نقاط بازی به‌شدت تاریک هستند و قالبا برای گشت و گذار با چراغ قوه در زاویه‌ی دید سوم‌شخص طراحی شده‌اند و اگر تصمیم بر این باشد که این محیط‌ها را بخواهیم با دوربین‌های ثابت و کلاسیک مجموعه نمایش بدهیم، باید از منابع نور بسیار زیادی در جای جای محیط‌ها استفاده کنیم که کاری سخت و سنگین خواهد بود.

همچنین ساخت این ماد نیاز به ایجاد یک‌سری تغییرات در سیستم کنترل بازی دارد. اینکه توسعه‌ی ماد مذکور قرار است به‌شکلی جدی دنبال شود یا خیر هنوز مشخص نیست؛ با وجود اینکه واکنش‌های اولیه‌ی به آن توسط کاربران و طرفداران قدیمی سری، تماما مثبت بوده‌ است.

تماشای ویدیو، بخش‌هایی از داستان بازی را فاش می‌کند

دانلود از آپارات

بازی Resident Evil 2 Remake در زومجی بررسی شد و نمره‌ی عالی ۹.۵ را به‌دست آورد. در خلاصه‌ی بررسی انجام شده چنین می‌خوانیم:

Resident Evil 2 Remake اثری است که به‌مان اجازه می‌دهد پس از سال‌های خیلی طولانی، سرمان را بالا بگیریم و با غرور از بازگشت این مجموعه به روز‌های درخشانش بگوییم. بازسازی رزیدنت ایول 2، تجربه‌ای بی‌نهایت ترسناک است که در اتمسفری فوق‌العاده جریان دارد و آنقدر از گیم‌پلی ارزشمندی هم بهره می‌برد که بتوانیم بارها و بارها، تجربه‌اش را در قالب دو شخصیت اصلی آن تکرار کنیم. به این‌ها، گرافیک فوق‌العاده امروزی، صداگذاری عالی و یک روایت داستانی خوب را هم اضافه کنید تا متوجه شویم که چرا نباید Resident Evil 2 Remake را از دست داد.


منبع PC Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده