نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱

جزییات تازه‌ای از قسمت ویژه سریال پایتخت منتشر شد

خشایار الوند درآخرین مصاحبه‌اش جزییات تازه‌ای از قسمت ویژه سریال «پایتخت» منتشر کرده بود.

مدتی پیش مشخص شد که قسمت ویژه‌ای برای سریال «پایتخت» به مناسبت عید نوروز ساخته خواهد شد. این قسمت ویژه نوروز ۹۰ دقیقه زمان خواهد داشت و در شب عید پخش خواهد شد. خشایار الوند، یکی از نویسنده‌های این سریال که صبح امروز از دنیا رفت، روز گذشته جزییات تازه‌ای درباره قسمت ویژه سریال «پایتخت» به اشتراک گذاشت. الوند درباره پیشرفت کار گفته بود:

متن فیلمنامه کار آماده است و این روزها در حال انجام روتوش‌های نهایی آن هستیم.

آن مرحوم درباره موقعیت‌های کمدی این قسمت به شرح زیر گفته بود:

ما اساسا در همه فصل‌های «پایتخت» اولین نیت‌مان سرگرم کردن مخاطب بوده است، شاید موقعیت‌هایی که طراحی می‌کنیم کمی متفاوت باشد، این موقعیت‌ها خیلی واقعی و باورپذیر است و تقریبا فانتزی نیست و حتی اگر حوادثی مثل مواجهه با داعش و یا سقوط از بالن را در متن داستان طراحی می‌کنیم باز هم سعی کرده‌ایم باورپذیر و براساس روال معمول زندگی باشد. در این اپیزود ویژه هم همین کار را انجام می‌دهیم.

الوند همچنین درباره داستان این قسمت گفته بود:

وقایع این فیلم حدود یک و نیم سال بعد از سفر و اتفاقات سوریه رخ می‌دهد که در فصل قبل شاهد آن بودیم و حالا در شب آخر سال اتفاقاتی رخ می‌دهد. این نویسنده درباره حضور ترکیب کامل بازیگران با توجه به اینکه برخی از آن‌ها سر کارهای دیگر هستند و پررنگ بودن نقش‌ها، گفت: همه بازیگران گرفتار پروژه‌های دیگر هستند اما در این کار هم حضور دارند با این حال نقی و ارسطو مدت زمان بیشتری به نسبت دیگر کاراکترها بازی دارند.

این نویسنده نام آشنا درباره حضور شخصیت باباپنجعلی با بازی علیرضا خمسه نیز صحبت‌هایی کرده بود:

باباپنجعلی هم در این تک اپیزود حضور دارد و به نظرم برای ساخت یک اپیزود ۹۰ دقیقه‌ای کشتن باباپنجعلی به صلاح نبود (می‌خندد) ما همچنان از قابلیت‌های علیرضا خمسه استفاده می کنیم و اتفاقا او هم حضور متفاوتی در این تک قسمت دارد.

خشایار الوند در پایان چنین گفته بود:

تلاش ما این است که مردم با این اپیزود سرگرم شوند اما کار سختی است چون توقعات همه نسبت به «پایتخت» بالا رفته است.

قسمت ویژه «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم، تهیه‌کنندگی الهام غفوری و نویسندگی خشایار الوند در حال ساخت است. محسن تنابنده سرپرست نویسندگان این قسمت است. خشایار الوند صبح امروز از دنیا رفت، با توجه به آماده بودن فیلمنامه، باید دید آیا در روند ساخت این اپیزود اخلالی ایجاد می‌شود یا خیر.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده