// پنجشنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

مدیرعامل کمپانی Paradox Interactive از تاثیرات فروشگاه اپیک گیمز می‌گوید

ابا یونگرود، مدیر‌عامل پارادوکس اینتراکتیو در تازه‌ترین گزارش مالی این کمپانی به صحبت در رابطه با کنسول‌های نسل بعد و فروشگاه Epic Games پرداخته است.

طی سال‌های آینده بازار بازی‌های پی سی و کنسول‌ها بیش از پیش شاهد رقابت بین فعالان خواهد بود.از یک طرف کمپانی‌های سونی و مایکروسافت روی کنسول‌های بعدی خود کار می‌کنند و کمپانی نینتندو با کنسول نینتندو سوییچ موفقیت‌های بسیاری کسب کرده است.از این رو احتمال دارد که کمپانی گوگل نیز وارد این حوزه شود. از طرفی دیگر در دنیای بازی‌های ویدیویی نیز ظهور فروشگاه اپیک گیمز اتفاقات مختلفی را رقم زده است. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مدیر‌عامل کمپانی Paradox Interactive (پارادوکس اینتراکتیو) در قالب گزارش مالی تازه‌ی این کمپانی از کنسول‌های نسل بعدی و فروشگاه مذکور گفته است.

در بخش بازی‌های پلتفرم PC، فروشگاه Epic Games با پرداخت سهم بیشتر به سازندگان و عرضه انحصاری برخی از بازی‌های مهم این پلتفرم همچون Metro Exodus و The Division 2، به رقیب قدری برای فروشگاه Steam (استیم) تبدیل شده است. بازی‌های Vampyr (محصول استودیو Dontnod و کمپانی Focus Home Interactive) و Oxygen Not Included (محصول استودیو Klei Entertainment) تازه‌ترین آثار غیر‌انحصاری اضافه شده به فروشگاه اپیک گیمز هستند. این حقیقت که در آینده بازار بازی‌های پی سی و کنسول بیش از پیش به فروشگاه‌های مختلف تفکیک می‌شود، ممکن است برخی از بازی‌سازان را نگران کند. اما ابا یونگرود، مدیر‌عامل کمپانی پارادوکس اینتراکتیو نسبت به این امر خوش‌بین است.

وی به نمایندگی از کمپانی مذکور در قالب گزارش مالی پایان سال ۲۰۱۸، از کنسول‌های نسل بعدی و فروشگاه اپیک گیمز به عنوان «توسعه‌های مثبت» نام برده و سال ۲۰۱۹ را «سال رشد رقابت در بازار توزیع» می‌داند. وی افزود که «رقیبان قدرتمندی اخیرا اعلام کرده‌اند که قصد دارند تسلط فروشگاه استیم در بازار پی سی را به چالش بکشند» و اعتقاد دارد که بازار کنسول‌ها در حال آماده شدن برای تغییر به نسل بعدی هستند. پس از صحبت در مورد بازار پلتفرم‌های پی سی و کنسول، ابا یونگرود به سراغ رقابت در بین فروشگاه‌ها رفته و آن را یک امر مثبت معرفی می‌کند. او در این رابطه می‌گوید:

این تغییرات و تحولات برای ما قدم مثبتی در توسعه به حساب می‌آید. ما مجموعه بزرگی از بازی‌های مشهور، برند‌های شناخته شده و محتویاتی را در اختیار داریم که برای هر فروشگاهی که بخواهد وارد بازار توزیع شود، جذاب هستند. استراتژی ما تمرکز روی همکاری‌های بزرگتر با تمامی فروشگاه‌های پلتفرم پی سی و کنسول است.

هم‌اکنون هیچکدام از تولیدات کمپانی پارادوکس اینتراکتیو از طریق فروشگاه اپیک گیمز عرضه نشده‌اند. این کمپانی به واسطه بازی‌هایی همچون Cities: Skylines Surviving Mars ،Stellaris: Console Edition و Age of Wonders: Planetfall حوزه فعالیت خود را به بازار بازی‌های کنسولی گسترش داشته است. به طور کلی ابا یونگرو روی این نکته تایید می‌کند که گفته‌های او بدان معنا است که کمپانی پارادوکس اینتراکتیو متعهد به «ایجاد یک اکوسیستم اختصاصی از بازیکنان» در تمامی فروشگاه‌ها و روی تمامی پلتفرم‌های است.

کمپانی پارادوکس اینتراکتیو در تاریخ‌های ۲۵ آوریل (۵ فروردین) و ۶ آگوست(۱۵ مرداد) به ترتیب بازی‌های Imperator: Rome و Age of Wonders: Planetfall را منتشر خواهد کرد. این کمپانی مدتی پیش بازی Stellaris: Console Edition را نیز عرضه کرد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده