نویسنده: بخش تبلیغات
// چهار شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

نگاهی به قیمت و ویژگی‌های خودروهای سیتروئن در شیپور

کمپانی فرانسوی سیتروئن بعد از فروش موفق زانتیا دیگر نتوانست در بازار ایران حضور جدی داشته باشد و خودروی C5 در کشور ما مهجور ماند.

سیتروئن نام کمپانی فرانسوی و یک از شرکای تجاری پژو است که گروه PSA را راه‌اندازی کرده‌اند. شاید خاطره‌انگیزترین حضور سیتروئن در ایران به همان ژیان نوستالژیک برگردد که سال‌ها در خیابان‌های کشور برای خود هنرنمایی می‌کرد.

اما بی‌تردید مهمترین نماد حضور کمپانی سیتروئن در ایران را باید عرضه‌ی خودروی جذاب و قدرتمندی چون زانتیا بدانیم که با همکاری سایپا وارد ایران شد. زانتیا بلافاصله بعد از حضور خود در بازار توانست به فروش بالایی دست پیدا کند که این موضوع را مدیون تکنولوژی، طراحی، شتاب و سرعت، امکانات رفاهی و قیمت خود بود. با میهن اسکای همراه باشید.

هنوز هم تعداد زانتیاهای موجود در ایران کم نیست و این خودرو با اینکه ممکن است قدیمی شده باشد ولی همچنان طرفداران سینه چاک زیادی دارد؛ خودرویی که در شرایط فعلی بازار هم همچنان خیلی‌ها حاضرند برای مدل کارکرده و دست دوم آن بهای زیادی بپردازند.

کیفیت و مشخصات فنی زانتیا انقدر خوب است که حتی پلیس راهور کشور برای خودروهای جاده‌ای و گشت نامحسوس خود که نیاز به تعقیب و گریز دارد نیز در برخی مواقع از زانتیا استفاده می‌کند. اما سیتروئن در آخرین سال‌های حضور خود و بعد از حضور مجدد در بازار ایران بعد از یک دوره‌ی ناموفق خودرویی به نام C5 را روانه‌ی بازار ایران کرد که هیچگاه از آن استقبال خوبی نشد و نتوانست به جایگاه واقعی خود دست پیدا کند.

سیتروئن C5 در واقع همزمان با پژو 407 به خیابان‌های ایران پا گذاشت. ولی هر دو خودرو در جلب توجه مشتریان ایرانی ناموفق بودند. البته بعد از برداشته شدن تحریم‌ها و شروع مجدد همکاری سایپا و سیتروئن در یک سال گذشته قرار شد مدل دیگری به نام C3 وارد بازار شود که فعلا سرنوشت مبهمی دارد.

تقریبا کمتر کسی است که با خودروی جذاب و دوست‌داشتنی زانتیا خاطره نداشته باشد، اما به نظر می‌رسد سیتروئن C5 کم مهجور واقع شده است. برای آشنایی بیشتر با این خودرو با همراه باشید.

سیتروئن C5 دقیقا از همان پیشرانه ۲۰۰۰ سی‌سی و قدرتمند زانتیا بهره می‌برد و از نظر شتاب‌گیری و سرعت تفاوت زیادی با زانتیا ندارد. در همان نگاه اول متوجه می‌شوید که در بخش طراحی بین زانتیا و C5 تفاوت‌های زیادی وجود دارد، ولی هر دو از یک زبان طراحی مشترک استفاده می‌کنند.

سیتروئن C5

سیتروئن C5 به یک پیشرانه چهار سیلندر خطی با حداکثر توان ۱۴۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۰۰ نیوتن مجهز شده است که همین حالا نیز می‌تواند بسیاری از خودروهای رقیب خود را کنار بزند. حداکثر سرعت این خودرو ۲۰۴ کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن ۱۱.۷ ثانیه است.

این خودرو فقط در مدل چهار سرعته اتوماتیک به فروش می‌رسد. مصرف آن در سیکل ترکیبی ۸.۹ لیتر است که برای چنین خودرویی معقول به نظر می‌رسد.

سیتروئن برای C5 کم نگذاشته است و تلاش کرده از زانتیا عقب نماند. ۷ کیسه هوای ایمنی، سیستم ترمز ABS ،EBD‌ ،EBA و ESP، گرمکن آینه‌ها، تودوزی چرم، حافظه صندلی، چراغ‌های LED عقب، کروز کنترل، سانروف، سنسور پارک، سنسور باران، قفل مرکزی، سیستم تنظیم باد تایر و سیستم صوتی قدرتمند از جمله مهمترین ویژگی‌های جذاب این خودروی فرانسوی است.

داخل کابین فضا و صندوق عقب فضای کافی و خوبی دارد، ولی از نظر طراحی و مواد به کار رفته تقریبا می‌توان گفت مانند زانتیا قدیمی به نظر می‌رسد و در این بخش سیتروئن عملکرد خوبی نداشته است.

سیتروئن C5 خودرویی نیست که به وفور و راحت پیدا شود، ولی اگر آن را دوست دارید و تصمیم به خرید آن گرفته‌اید بد نیست بدانید که از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. این خودرو ماشین قابلی است و کمپانی سازنده‌ی آن نیز در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده