نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

استودیو اینسامنیاک گیمز و اپیک گیمز از هولولنز 2 پشتیبانی خواهند کرد

مایکروسافت مدل جدید هولولنز را معرفی کرد و در میان استودیوهای پشتیبان این هدست، نام اینسامنیاک گیمز و اپیک گیمز هم به چشم می‌خورد.

سرانجام زمان رونمایی از مدل جدید هدست واقعیت ترکیبی کمپانی مایکروسافت یعنی HoloLens از راه رسید و HoloLens 2 طی مراسمی معرفی شد. هرچند تمرکز اصلی این هدست پیشرفته روی بازی‌های ویدیویی نیست، ولی در مراسم معرفی آن به دو نام جالب هم برخورد کردیم؛ استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) و اپیک گیمز (Epic Games) که قرار است از جدیدترین محصول مایکروسافت حمایت کنند.

اینسامنیاک گیمز که در سال ۲۰۱۸ بازی Spider-Man را ارائه کرد، پیش از این هم تجربیات مختلفی در زمینه واقعیت مجازی داشته و بازی‌هایی چون The Unspoken ،Edge of Nowhere و Feral Rites را در کنار بازی واقعیت افزوده Seeding برای Magic Leap One ساخته است. هرچند هیچ اطلاعی از پروژه آن‌ها برای هولولنز 2 نداریم، ولی با توجه به کیفیت بالای آثار این استودیو می‌توانیم منتظر اثر جذابی باشیم.

در طول مراسم معرفی هولولنز 2، تیم سویینی موسس اپیک گیمز هم روی سن حاضر شد و در مورد پشتیبانی موتور آنریل 4 (Unreal Engine 4) از این هدست صحبت کرد و قرار است از ماه می، همه توسعه‌دهندگان به این ابزار دسترسی داشته باشند. او از واقعیت افزوده به عنوان بخشی اساسی از آینده کار و سرگرمی یاد کرد و به اهمیت اکوسیستم‌ها و فضاهای باز برای توسعه نرم‌افزارهای بیشتر اشاره کرد. او در ادامه از پشتیبانی کامل اپیک گیمز از هولولنز سخن گفت که در آینده هم ادامه خواهد داشت و این استودیو بازی‌هایی برای هدست مایکروسافت در دست تولید دارد که البته تا معرفی رسمی این پروژه‌ها فاصله داریم.

دانلود ویدیو از آپارات

مایکروسافت در توضیح ویژگی‌های هولولنز 2 از دو برابر شدن میدان دید آن نسبت به مدل قبلی صحبت کرده است و راحتی آن را هم سه برابر مدل پیشین می‌داند. همچنین این هدست واقعیت افزوده قابلیت تشخیص حرکت چشمان مخاطب را دارد و بخش جلویی آن هم با استفاده از فیبر کربن طراحی شده است تا وزن کمتری داشته باشد. مایکروسافت برای توسعه‌دهندگان هم فضایی باز را در نظر گرفته است تا تولیدات خود را به راحتی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

با وجود همه ویژگی‌های مثبت هولولنز 2، قیمت این محصول همچنان برای مخاطب معمولی بالا است و دوست‌داران هولولنز باید برای خرید آن ۳۵۰۰ دلار هزینه کنند. همچنین می‌توان آن را با اشتراک ماهانه ۱۲۵ دلار هم تهیه کرد که البته این پرداخت ماهانه برای سه سال ادامه پیدا می‌کند؛ قیمت‌هایی که نشان می‌دهند حداقل به این زودی‌ها به آینده‌ی مورد نظر تیم سویینی نخواهیم رسید.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده