نویسنده: آرش عیاری
// سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۰

زوم کست: میزگرد ویژه زومجی درباره گیمر ایرانی، بازی ایرانی، جشنواره ایرانی

در جدیدترین اپیزود از زوم کست زومجی، میزگردی تدارک دیدیم تا درباره رابطه گیمرهای ایرانی با بازی‌ها و جشنواره‌های بومی صحبت کنیم.

واقعیت این است که ما تا صنعت خطاب کردن بازی‌های ویدیویی در ایران، فاصله زیادی داریم. با اینکه چه در زمینه رسانه و چه در حوزه ساخت بازی،‌ استعدادهای خوبی در ایران یافت می‌شوند اما، برای تبدیل شدن به یک صنعت، چرخه باید به صورت استاندارد بچرخد. 

چیزی تا اختتامیه هشتمین دوره جشنواره بازی‌های ویدیویی ایران باقی نمانده است. به همین مناسبت، یک زوم‌کست ویژه ترتیب دادیم تا راحت و خودمانی، درباره بازی‌های ویدیویی در ایران و البته، جشنواره‌ای که در آن قرار داریم صحبت کنیم. از این صحبت کنیم که چرا گیمرهای ایرانی برای تجربه نکردن بازی‌های ایرانی تقصیری ندارند و چطور باید این چرخه را به کار انداخت. 

از این صحبت کردیم که چطور باید مراقب راهی باشیم که به سرنوشت انیمیشن در ایران دچار نشویم و باید چه حمایت‌هایی انجام شود تا بازی‌های ایرانی فاخر بیشتری تولید و به بازار داخلی و جهانی عرضه شوند. 

در این میزگرد، من آرش عیاری میزبان سه تن از افراد شناخته‌شده حوزه بازی‌های ویدیویی در ایران بودم:

  • حسن کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای
  • امیرحسین فصیحی، مدیر استودیو فن‌افزار شریف، سازنده بازی گرشاسب
  • حمید عبدللهی‌ها، مدیر استودیو نردبان اندیشه، سازنده بازی موبایل آمیرزا

صحبت‌های خوب و جالبی در این میزگرد یک ساعت و ۱۰ دقیقه‌ای رد و بدل شد، صحبت‌هایی که می‌تواند برای مخاطبین زومجی جالب توجه باشد. امیدواریم از تماشا این زوم کست لذت ببرید. 

دانلود از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده