نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

بازی های بهمن 1397 برای موبایل؛ رایگان دانلود کنید

در بهترین بازی های اندروید بهمن، بازی ورزشی با‌کیفیت Hockey All Stars و نسخه جدید Angry Birds را معرفی کردیم و آثار دیگری در سبک‌های مختلف داشتیم. با زومجی همراه باشید.

دومین ماه از زمستان ۹۷ چندی پیش به پایان رسید و به‌رسم هر ماه، در این مطلب سراغ بهترین بازی‌های اندروید و آیفون رایگان منتشر‌شده در این بازه خواهیم رفت. در بهمن ماه شاهد انتشار آثار با‌کیفیتی چون Raidfield 2 - Alpha Version بودیم که تجربه‌ای نزدیک به سری بتلفیلد ارائه می‌دهد. همچنین JAWS.io، جدید‌ترین نسخه از سری اعتیادآور و رقابتی io یعنی JAWS.io هم در این ماه منتشر شده است و در مطلب نگاهی به آن هم داشته‌ایم. آثار دیگری در سبک‌های مختلفی از استراتژی گرفته تا رانر و ورزشی در لیست بهترین‌های بهمن هستند که در ادامه می‌توانید بیش‌تر با آن‌ها آشنا شوید. 

زومجی به صورت روزانه بهترین بازی های اندروید و آیفون را معرفی می‌کند که می‌توانید با ورود به بخش معرفی بازی موبایل به انبوهی از معرفی‌های زومجی دسترسی داشته باشید.

Raidfield 2 - Alpha Version

Raidfield 2 - Alpha Version

Raidfield 2 - Alpha Version با شباهت زیادش به سری بتلفیلد برای طرفداران این مجموعه جذاب خواهد بود

طرفداران سری بازی‌های بتلفیلد، بدون شک اولین بازی رایگانی را که برای این ماه در نظر گرفتیم دوست خواهند داشت؛ چرا که Raidfield 2 - Alpha Version تا حد خیلی زیادی گیم‌پلی مشابه سری بتلفیلد ارائه می‌کند و در آن باید با کنترل سرباز‌تان که می‌تواند از بین چهار کلاس اسالت، مدیک، هوی و اسنایپر بازی باشد، نقاط مختلفی را روی نقشه همراه با تیم‌تان تصرف کنید و با رسیدن به حدنصاب امتیازی در نظر گرفته‌شده، در نهایت به پیروزی برسید. بازی البته هنوز در نسخه آلفا است اما سازندگان به مرور با آپدیت‌های مختلف در حال بهتر کردن آن هستند. یکی دیگر از شباهت‌های Raidfield 2 - Alpha Version به سری بتلفیلد، به امکان استفاده از وسایلی چون تانک و هواپیما مربوط می‌شود و البته که این بازی آنلاین را قادر خواهید بود همراه با دوستان‌تان هم تجربه کنید. 

در مجموع Raidfield 2 - Alpha Version یک شوتر خوب روی موبایل است و تا به امروز هم توانسته جامعه کاربری خوبی کسب کند و قطعا به مرور زمان و آپدیت‌های بیش‌تر، بازی بهتر و کامل‌تر هم خواهد شد. 

دانلود بازی Raidfield 2 - Alpha Version

بازی Mr Bow

Mr Bow

بازی‌های ساده ولی اعتیادآور همواره روی پلتفرم موبایل محبوب هستند و Mr Bow هم یکی از همین دست بازی‌ها به‌حساب می‌آید. این ساخته استودیو Zplay، از حیث مکانیزم‌های گیم‌پلی شبیه به نسخه‌های اولیه Angry Birds است؛ با این تفاوت که در آن باید با تنظیم زاویه و شدت پرتاب، با تیرکمان خود دشمنان را از بین ببرید. روند بازی ساده و راحت آغاز می‌شود و در مراحل اولیه به‌سادگی قادر خواهید بود دشمنان را از بین ببرید اما به مرور زمان، بازی چالش‌های جدیدی پیش روی‌تان خواهد گذاشت و برای مثال دشمنان‌تان پشت موانعی قرار می‌گیرند که نشانه‌گیری مستقیم به آن‌ها را سخت می‌کند. همچنین دشمنان صرفا یک هدف ثابت و بی‌خطر نیستند و آن‌ها هم به سمت شما تیر پرتاب خواهند کرد. به همین دلیل باید سرعت‌عمل کافی را در نبرد‌ها داشته باشید و پیش از دشمن، به پیروزی برسید. 

Mr Bow همچنین چند قهرمان، هرکدام با قابلیت‌های ویژه دارد و حتی می‌توانید به مرور سلاح‌های مختلفی را هم باز کنید. 

دانلود بازی Mr Bow

Tacticool - 5v5 shooter

Tacticool - 5v5 shooter

Tacticool - 5v5 shooter همان‌طور که از اسم آن هم می‌توان حدس زد، یک بازی تاکتیکی است که دو تیم پنج نفره از بازیکنان را مقابل هم قرار می‌دهد تا با انتخاب تاکتیک‌های درست در میدان نبرد، بتوانند به پیروزی برسند. Tacticool - 5v5 shooter اثری است که در آن همکاری تیمی، اهمیت زیادی دارد؛ به طوریکه اگر تیم هماهنگی نداشته باشید و هر عضو تیم به‌صورت انفرادی تصمیم بگیرد، خیلی راحت توسط تیم حریف کشته خواهید شد. این بازی شوتر همچنین گرافیک مناسبی هم دارد و گزینه‌های زیادی را برای شخصی‌سازی در اختیارتان قرار می‌دهد؛ به طوریکه می‌توانید از بین بیش از ۲۰ شخصیت یکی را انتخاب کنید و همینطور ۵۰ سلاح مختلف هم خواهید داشت که استفاده از هرکدام، نقاط ضعف و قوت خودش را خواهد داشت. 

در نهایت یکی دیگر از ویژگی‌های جالب Tacticool - 5v5 shooter، وجود وسایل نقلیه جنگی در بازی است و مثلا می‌توانید همراه با هم‌تیمی‌هایتان سوار ماشین شوید و حتی از پنجره‌های آن، به سمت دشمنان در ۵ نقشه مختلف بازی تیراندازی کنید.

دانلود بازی Tacticool - 5v5 shooter

Game of Gods

Game of Gods

هر از گاهی در ژانر‌های رایج و معروف، شاهد خلاقیت‌های جالبی هستیم که منجر به خلق آثاری با حس و حال متفاوت و تازه می‌شوند. Game of Gods چنین کاری را در رابطه با سبک دفاع از قلعه انجام داده و به تجربه نسبتا خوبی هم بدل شده است. در این بازی به جای اینکه مثل بازی‌های رایج این سبک برج‌های دفاعی بسازید و از رسیدن دشمنان به پایگاه‌هایتان جلوگیری کنید، باید با استفاده درست و به‌موقع از کارت‌هایتان به دشمنانی که موج موج به سمت‌تان می‌آیند حمله کنید. البته استفاده از این کارت‌ها، حالت بی‌نهایتی ندارد و هر کارت میزان خاصی از انرژی کلی شما را مصرف می‌کند و باید روی این مساله مدیریت داشته باشید. 

دانلود بازی Game of Gods

JAWS.io

JAWS.io

JAWS.io هم مثل بازی‌های پیشین سری io تجربه رقابتی و اعتیادآوری است

سری بازی‌های io با روند ساده ولی سرگرم‌کننده‌شان در سال‌های اخیر به محبوبیت زیادی دست یافته‌اند و JAWS.io هم جدید‌ترین بازی از این مجموعه است که روند مفرحی دارد. بازی دو حالت مختلف برای ارائه دارد؛ در حالت Boat کنترل یک قایق نجات را برعهده خواهید گرفت و باید با نجات دادن افرادی که در حال غرق شدن در آب هستند و صد البته فرار از دست کوسه‌ها، به مرور قایق را بزرگ و بزرگ‌تر کنید. در حالت دوم یعنی Jaw هم نقش کوسه را برعهده می‌گیرید و این بار باید با خوردن افراد در حال غرق و همینطور برخی اشیا دیگری که روی سطح آب شناور هستند، کوسه را بزرگ کنید. در بازی امکان تجربه به شکل ۷ نفره محلی هم فراهم شده که با انتخاب این حالت، بازی کد مخصوصی در اختیارتان قرار می‌دهد و دوستان شما با استفاده از ان کد می‌توانند وارد بازی شما شوند. 

مثل نسخه‌های دیگر io، این بازی هم اثری سرگرم‌کننده و در عین حال رقابتی است که می‌توانید حتی برای طولانی‌مدت هم از تجربه آن لذت ببرید. 

دانلود بازی JAWS.io

Fancade

Fancade

یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌هایی که اخیرا به شکل نسخه اولیه برای موبایل منتشر شده، Fancade است؛ از این حیث خلاقانه که این اثر در اصل، کلکسیونی از مینی‌گیم‌های مختلف است و برای مثال در آن می‌توانید یک تجربه ماشین‌سواری داشته باشید و در ادامه به‌سراغ یک بازی پلتفرمر بروید. اما آنچه که Fancade را به تجربه ارزشمندی تبدیل می‌کند، نه این تنوع مینی‌گیم‌ها که بیش‌تر بخش ساخت و ساز بازی است؛ بخشی که در قالب آن و با استفاده از ابزار‌های موجود، می‌توانید مینی‌گیم‌های خودتان را در سبک‌های مختلف طراحی کنید و آن‌ها را با سایر بازیکنان به‌اشتراک بگذارید. بازی در بخش ساخت و ساز گزینه‌های متنوعی را هم در اختیارتان قرار می‌دهد و تا حد زیادی دست شما را در خلق اثری که می‌خواهید، باز می‌گذارد. 

دانلود بازی Fancade

Hockey All Stars

Hockey All Stars

نوبتی هم که باشد، نوبت یک بازی ورزشی است که قطعا طرفداران خاص خودش را خواهد داشت. Hockey All Stars اثری با محوریت ورزش هاکی است و برخلاف بسیاری از آثار مرتبط با این بازی روی موبایل، یک تجربه کامل و تمام‌عیار از این ورزش را با تمام جزییاتش ارائه می‌کند. در Hockey All Stars قادر خواهید بود تیم هاکی خودتان را با استفاده از سوپراستار‌ها بسازید و به رقابت با بازیکنانی از سراسر جهان بروید. با شرکت در مسابقات و رسیدن به پیروزی، امتیاز و جوایزی کسب خواهید کرد و رتبه‌تان در رتبه‌بندی جهانی بهتر می‌شود. 

Hockey All Stars همچنین جدا از اینکه امکان ساخت تیم را برای‌تان فراهم می‌کند، شما را حتی قادر می‌سازد تا پس از بالا رفتن رتبه‌تان استادیوم مخصوص به خود را هم بسازید. به هر حال اگر از علاقه‌مندان ورزش هاکی هستید یا کلا به آثار ورزشی علاقه دارید، Hockey All Stars اثری است که پکیج کاملی در اختیارتان می‌گذارد. 

دانلود بازی Hockey All Stars

School Alone

School Alone

School Alone با محوریت قرار دادن صدا تجربه جدیدی در بین بازی‌های ترسناک است

برای اینکه هرچه بیش‌تر به بهترین‌های این ماه تنوع ببخشیم، بد نیست تا یک بازی ترسناک هم در لیست داشته باشیم. School Alone اثری ترسناک است که البته کمی هم متفاوت از بازی‌های رایج این سبک به‌نظر می‌رسد. در این بازی در نقش شخصیتی قرار می‌گیریم که در یک مدرسه تاریک و ترسناک، تنها مانده و باید راهی برای خروج از این محیط پیدا کند. اما تفاوت School Alone، از این حیث است که صدا نقش بسیار مهمی در این اثر ایفا می‌کند و برای اینکه بتوانید راه‌حل پازل‌ها را پیدا کنید و به‌سلامت راهی برای خروج از مدرسه بیابید، باید توجه ویژه‌ای به صدا‌های پخش‌شده در بازی داشته باشید. شاید توضیح این مورد کمی سخت باشد اما در کل بازی راه‌حل پازل‌هایش را اکثرا با استفاده از سرنخ‌های صوتی در اختیار بازیکن قرار می‌دهد و به همین دلیل هم پیشنهاد شده که حتما برای تجربه School Alone از هدفون استفاده شود. 

دانلود بازی School Alone

Angry Birds Dream Blast

Angry Birds Dream Blast

سری بازی‌های انگری بردز با اینکه شاید آن فروغ اولیه را نداشته باشند، اما هنوز هم کم‌طرفدار نیستند. جدید‌ترین نسخه از این مجموعه Angry Birds Dream Blast است؛ اثری در سبک پازل که در آن باید حباب‌های هم‌رنگی را که در کنار هم هستند، با لمس صفحه نمایش منفجر کنید. در صورتی که تعداد حباب‌هایی که منفجر می‌کنید به حد‌نصاب برسد، یک پرنده ظاهر می‌شود که با لمس وی قادر خواهید بود کل حباب‌های یک ردیف را از بین ببرید. Angry Birds Dream Blast طراحی مراحل جالبی دارد و در هر مرحله، شکل کلی محیط تغییر پیدا می‌کند و همین هم تنوع خوبی به بازی می‌بخشد. بازی بیش از ۱۰۰ مرحله دارد و جمعه هر هفته هم مراحل بیش‌تری برای آن در دسترس قرار می‌گیرند. چه طرفدار بازی‌های انگری‌بردز باشید و چه کلا به بازی‌های پازل علاقه داشته باشید، Angry Birds Dream Blast می‌تواند تجربه مفرحی برای شما باشد. 

دانلود بازی Angry Birds Dream Blast

Mafioso: Gangster Paradise

Mafioso: Gangster Paradise

Mafioso نسخه انگلیسی بازی ایرانی پسرخوانده است که اخیرا در دسترس قرار گرفته است. این بازی بازیکنان را وارد دنیای نبرد گنگستر‌ها می‌کند و هر بازیکن باید با جمع‌آوری تیمی سه‌نفره از قهرمان‌هایش در قالب نبرد‌هایی نوبتی به مباره با سایر بازیکنان برود. بازی قهرمان‌های مختلفی هرکدام با ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد دارد و مبارزات تاکتیکی و نوبتی آن، این امکان را فراهم می‌کنند تا با اتخاذ استراتژی درست، راه‌های متنوعی برای رسیدن به پیروزی داشته باشید. به مرور زمان شخصیت‌های جدیدی در دسترس قرار می‌گیرند و همینطور می‌توانید عضو کلن‌ها شوید و نقشی در نبرد‌های بزرگ بین کلن‌ها داشته باشید که در صورت پیروزی در آن‌ها، جوایز با‌ارزشی به‌دست خواهید آورد. 

دانلود بازی Mafioso: Gangster Paradise

Linn Path of Orchards

Linn: Path of Orchards

یکی دیگر از بازی‌های ایرانی که اخیرا به‌صورت جهانی منتشر شده، Linn: Path of Orchards است؛ اثری در سبک پلتفرمر که البته خلاقیت‌های خاصی در آن دیده می‌شود. Linn: Path of Orchards داستان شخصیتی به نام آبان را روایت می‌کند که یک نگهبان طبیعت است و با ورود به یک معبد قدیمی، سعی در احیای درخت زندگی دارد. بازی برای یک اثر پلتفرمر داستان مناسبی روایت می‌کند و جدا از آن، طراحی هنری بازی هم چشم‌نواز است و لذت پشت سر گذاشتن مراحل را بیش از پیش افزایش می‌دهد. به این‌ها، باید روند جالب پشت سر گذاشتن مراحل را هم اضافه کنیم؛ چرا که پلتفرم‌های بازی طراحی پویایی دارد و باید پیش از هر حرکت، فکر کنید و با برنامه درست پیش بروید. البته این فکر کردن، بدین معنی نیست که با یک بازی کُند طرف هستیم؛ بلکه کاملا برعکس، Linn: Path of Orchards به‌همان میزان که قدرت ذهن شما را به چالش می‌کشد نیاز به سرعت‌عمل بالایی هم دارد. 

دانلود بازی Linn: Path of Orchards

BunnyBuns

BunnyBuns

حال که بازی‌هایی در سبک‌های متنوع معرفی کردیم، بد نیست به سراغ اثری برویم که مخصوصا برای کاربران کم سن و سال‌تر جذاب خواهد بود. BunnyBuns شما را در نقش مدیر یک شیرینی‌فروشی قرار می‌دهد و باید به‌عنوان یک خرگوش، مغازه را مدیریت کنید. روند بازی به این شکل است که مشتری‌ها سفارش‌هایشان را ارسال می‌کنند و باید بر اساس خواسته آن‌ها شیرینی را آماده کنید. به مرور زمان روش پخت شیرینی‌های جدید‌تری را یاد خواهید گرفت و مشتری‌ها هم به مرور شیرینی‌های پیچیده‌تری از شما خواهند خواست. گرافیک رنگارنگ، طراحی‌های در مجموع شاد و همین‌طور نه‌چندان سخت بودن یادگیری روند بازی عواملی هستند که باعث می‌شوند BunnyBuns مخصوصا برای کودکان مناسب باشد و بتواند به‌عنوان یک سرگرمی مفرح برای آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. 

دانلود بازی BunnyBuns

Garfield Rush

Garfield Rush

گارفیلد، گربه بامزه و پشمالویی که زمانی انیمیشن‌هایش بسیار محبوب بودند، این بار در قالب یک بازی سبک رانر به پلتفرم موبایل آمده است. بازی از جایی آغاز می‌شود که گارفیلد و دوستانش توسط گربه‌ای به نام هری فریب داده می‌شوند و به همین دلیل آغاز به تعقیب وی می‌کنند. مثل بازی‌های رانر مشابه، در این اثر هم باید در طول مسیر مواردی مثل سکه‌ها را جمع‌آوری کنید و البته بوستر‌هایی هم در راه وجود دارند که برداشتن آن‌ها، قابلیت‌هایی ویژه‌ای چون امکان جمع‌آوری خودکار سکه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد. جدا از این، در مسیر ماشین‌هایی وجود دارند که با پرش به‌موقع روی آن‌ها می‌توانید میان‌بر بزنید. جدا از خود گارفیلد، دو شخصیت اودی و نِرمال هم در بازی قابل کنترل هستند. در مجموع با اینکه Garfield Rush خیلی ویژگی جدیدی به سبک رانر اضافه نمی‌کند، اما هنوز هم تجربه سرگرم‌کننده‌ای است. 

دانلود بازی Garfield Rush

Ship Simulator 2019

Ship Simulator 2019

اگر همیشه دوست داشتید بدانید که کشتی‌های بزرگ مسافربری چگونه هدایت و کنترل می‌شوند، Ship Simulator 2019 دقیقا برای این منظور ساخته شده است. در این بازی و در هر مرحله از آن، باید یک کشتی را از بندری تا رسیدن به مقصد هدایت کنید و البته برای این کار، زمان مشخصی خواهید داشت. سازندگان محیط‌هایی از دنیای واقعی را به بازی آورده‌اند و در هر مرحله در دریایی واقعی کشتی را هدایت خواهید کرد که تا حد خیلی زیادی شبیه به واقعیت طراحی شده است. جدا از این تنوع کشتی‌های بازی هم بسیار بالا است و از آنجایی که با یک بازی شبیه‌ساز طرف هستیم، شیوه هدایت هرکدام هم متفاوت از دیگری است و اگر در کل به چنین تجربه‌ای علاقه داشته باشید، قطعا از هدایت کشتی‌های بزرگ و کوچک بازی لذت زیادی خواهید برد. 

دانلود بازی Ship Simulator 2019

Generals War RTS PVP Online

Generals War : RTS PVP Online

آخرین بازی بهمن ماه، یک اثر استراتژی است که از قضا شباهت زیادی به بازی‌های استراتژی همزمان قدیمی‌تر پی‌سی دارد. Generals War : RTS PVP Online تجربه‌ای چندنفره و همزمان را پیش روی‌مان می‌گذارد تا با مدیریت بخش‌های مختلف، رقیب را شکست دهیم. در بازی قادر خواهید بود پایگاه خودتان را بسازید، نیرو‌هایتان را بسته به استراتژی که مناسب می‌دانید تربیت کنید و با حمله کردن به شکل و روشی که درست می‌دانید، پایگاه دشمن‌تان را تصرف کنید. بازی‌ نقشه‌های مختلفی دارد و جدا از این گرافیک کلی اثر هم از کیفیت بالایی برخوردار است. اگر دل‌تان برای بازی‌های استراتژی کلاسیکی که زمانی روی پی‌سی تجربه می‌کردیم تنگ شده، Generals War : RTS PVP Online گزینه مناسبی است که البته فقط به‌صورت چندنفره و با حریفی کنترل‌شده توسط یک بازیکن واقعی دیگر قابل تجربه است. 

دانلود Generals War : RTS PVP Online


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده