// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۶

مایکروسافت و پارادوکس پلتفرم جدیدی برای مادسازی ساختند

مایکروسافت و پارادوکس اینترکتیو با شراکت یکدیگر پلتفرم جدید و مستقلی برای مادسازی بازی‌‎های چون Surviving Mars روی ایکس باکس وان و پی سی خلق کردند.

از عمر ماد‌ روی پلتفرم پی سی سال‌ها می‌گذرد و مدتی می‌شود که راهش را به کنسول‌ها، مخصوصاً ایکس باکس وان نیز باز کرده است. مادها غالباً به استیم ورک‌شاپ و سایت‌های تردپارتی یا فروشگاه‌های شرکت‌های ناشر محدود بوده‌اند. پارادوکس اینترکتیو (Paradox Interactive) به تازگی از شراکتش با مایکروسافت (Microsoft) جهت خلق پارادوکس مادز (Paradox Mods) و پلتفرم مادسازی مستقل برای پی سی و ایکس باکس وان خبر داد.

این سرویس طی انتشار بروزرسانی برای بازی Surviving Mars با بیش از ۳۰ ماد کارش را آغاز کرد. درحالی که فعلاً تنها از این بازی پشتیبانی خواهد شد، پارادوکس تأیید کرد تا آخر سال جاری میلادی آثار دیگری هم تحت پوشش قرار می‌گیرند. Cities: Skyline هم‌اکنون برای ایکس باکس وان در دسترس است و Stellaris: Console Edition به زودی منتشر می‌شود و در این میان جای تعجبی ندارد که پشتیبانی از این بازی‌ها را شاهد باشیم.

مایکروسافت و پارادوکس، پارادوکس مادز را اولین قدم درست مادسازان برای انتشار کارهایشان روی کنسول‌ها توصیف کردند. ظاهراً مادسازان باید ساخته‌هایشان را تنها یک بار یا درون بازی یا سایت اینترنتی آپلود کنند و این مادها براساس نسخه‌های پشتیبانی بازی هم برای پی سی و هم ایکس باکس وان توزیع می‌شوند. اندرس تورلیند، صاحب پارادوکس مادز توضیحاتی در مورد دلیل ساخت این پلتفرم داد و گفت:

از آنجایی که روش‌های گوناگونی برای توزیع بازی‌هایمان وجود دارد، خواستیم مطمئن شویم که تمام بازیکنانمان بتوانند در پروسه ساخت سهیم باشند. در انتظاری روزی هستیم که دنیای مادسازی را برای تمام اعضای انجمنمان باز کنیم؛ فارغ از سیستمی که برای اجرای بازی‌هایمان استفاده می‌کنند.

او همچنین مادهای Surviving Mars را از بهترین مادهای موجود نام برد و به شکلی ویژه سازندگانی مثل Silva و ChoGGi را یادآور شد. بازیکنان هنگامی که در بازی باشند، تنها باید کاتالوگ ماد‌ها را باز و چیزی را که نیاز دارند اضافه کنند. این آپدیت پشتیبانی از ماوس و کیبورد را نیز به نسخه ایکس باکس وان Surviving Mars اضافه می‌کند؛ بنابراین به نظر می‌رسد که پارادوکس اینترکتیو به خوبی کارش را انجام داده است.

بعید به نظر می‌رسد که پارادوکس مادز به این زودی‌ها راهی پلی استیشن 4 شود؛ مخصوصاً که مایکروسافت در ساختش سهم داشته است. اگر کنجکاوید تا خدمات جدید ماد را ببینید می‌توانید سری به سایت رسمی پارادوکس مادز بزنید یا Surviving Mars را روی پی سی یا ایکس باکس وان امتحان کنید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده