نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۲

استودیوی سازنده بازی Guild Wars 2 بخش عمده‌ای از نیروهایش را اخراج می‌کند

ظاهراً آرینانت، سازنده بازی Guild Wars 2، در راستای اعمال تغییرات ساختاری، قرار است عذر شمار زیادی از کارمندان‌اش را بخواهد.

در ماه‌های اخیر بسیاری از استودیوهای بازیسازی ناچار به تعدیل و اخراج نیروهای خود در سطحی گسترده شده‌اند و گویا این بار نوبت به آرینانت (ArenaNet)، توسعه‌دهنده‌ی بازی Guild Wars 2 رسیده است. به‌گزارش وب‌سایت کوتاکو، سانگ‌یی یون (Songyee Yoon)، مدیرعامل NCSoft West (کمپانی مالک استودیو ArenaNet)، به‌تازگی با ارسال ایمیلی به کارمندان آرینانت، با اشاره به کاهش درآمد این مجموعه، از نیاز این استودیو به تغییرات سازمانی گسترده خبر داده است. در بخشی از این ایمیل این‌طور نوشته شده است:

درآمد کنونی کسب‌وکار ما رو به کاهش است؛ درحالی‌که مجموعه‌های‌مان در حال قدیمی شدن هستند. تأخیرهای پیش‌آمده در روند توسعه [بازی‌ها] برای پی‌سی و موبایل، مشکلاتی دوچندان را برای پروژه‌های سودده ما ایجاد کرده است. در همین حال، هزینه‌های عملیاتی‌مان در غرب افزایش یافته است. وضعیت کنونی ما مناسب و قابل ادامه دادن نیست و زمینه‌ساز دستیابی به موفقیت‌های آتی نخواهد بود.

یون در ادامه به توضیح درباره روند تغییرات سازمانی پرداخت و گفت که در نتیجه‌ی این بازنگری ساختاری، ArenaNet و بخش انتشارات NCSoft با یکدیگر ادغام خواهند شد. آرینانت هم‌اکنون حدود ۴۰۰ نفر کارمند دارد و هنوز مشخص نیست که چه تعداد از آن‌ها از کار برکنار خواهند شد.

به‌گزارش کوتاکو، یکی از دلایل اصلی تعدیل نیروی پیش روی آرینانت، ممکن است روند کند توسعه‌ی برخی از پروژه‌های معرفی‌نشده این استودیو باشد؛ موردی که در کنار این واقعیت که در سال‌های اخیر نظاره‌گر انتشار بازی‌های جدید چندانی از آرینانت نبوده‌ایم، می‌تواند به بروز مشکلات مالی در آن منجر شده باشد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده