نویسنده: آریا بهپور
// شنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۴

الکترونیک آرتز یکی از منتقدان بازی Anthem را وارد لیست سیاه کرد

کمپانی الکترونیک آرتز فردی را که در ویدیوی خود به مشکلات متعدد بازی Anthem اشاره کرده بود، وادار به حذف و تغییر ویدیو کرد.

بازی Anthem، جدیدترین محصول استودیو بایوور (BioWare) این روزها با واکنش‌های خوبی از طرف منتقدان روبه‌رو نمی‌شود و آن‌ها ایرادات مختلفی به بازی گرفته‌اند. در این میان یکی از افرادی که نقد تند و تیزی نسبت به بازی داشت، Gggmanlives بود که اکانت یوتیوب او محبوبیت بالایی دارد و ده‌ها هزار نفر ویدیوهای او را دنبال می‌کنند. این یوتیوبر استرالیایی هم مثل خیلی از افرادی که Anthem را تجربه کرده‌اند، انتقاداتی نسبت به آن داشت و ایرادات مختلف آن را در ویدیوی خود مطرح کرد، ولی ویدیوی مورد نظر با واکنش عجیب الکترونیک آرتز روبه‌رو شد.

Gggmanlives در ویدیوی خود به مشکلات مختلفی از ایرادات تکنیکی و صوتی تا مواردی چون ظاهر شدن ناگهانی شخصیت‌ها در بازی اشاره کرده و در اکانت توییتر خود هم چنین گفته بود:

بالاخره ویدیوی مربوط به بازی Anthem را منتشر کردم؛ بازی‌ای که چیزهای مثبت زیادی برای گفتن ندارد. امیدوارم سازندگان آن به خواسته‌های طرفداران بازی توجه و به مرور مشکلات آن را برطرف کنند، ولی متأسفانه در حال حاضر به سختی می‌توان خرید آن را پیشنهاد داد.

طولی نکشید که ویدیوی مورد نظر از یوتیوب حذف شد و Gggmanlives هم در جواب مخاطبان خود گفت که الکترونیک آرتز او را وارد لیست سیاه کرده است و همچنین او را مجبور کرده‌اند ویدیو را حذف کند.

نکته مهم در این زمینه به شرایط کاری Gggmanlives مربوط می‌شود. الکترونیک آرتز اسپانسر این یوتیوبر بوده و او عضوی از برنامه مخصوص الکترونیک آرتز یعنی Game Changers برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا و سازندگان ویدیوهای مربوط به بازی‌ها بوده است. همین قضیه هم در حذف شدن ویدیو نقش اساسی داشته است.

مدتی بعد از حذف ویدیو، Gggmanlives یک بار دیگر آن را آپلود کرد و البته این بار خبری از لوگوی EA در ویدیو نبود؛ موضوعی که نشان می‌دهد ارتباط این یوتیوبر و الکترونیک آرتز قطع شده است و دلیل آن هم به انتقادات شدید او از بازی انتم برمی‌گردد؛ موضوعی که Gggmanlives در صحبت‌های خود با ویراستار سایت VG247، کرک مک‌کیند هم به آن اشاره می‌کند و می‌گوید:

من در صورتی که ویدیویی با لوگوی رسمی و واترمارک EA منتشر کنم، حق ندارم هیچ چیز منفی‌ای در مورد آن بگویم؛ زیرا این واترمارک به معنی تأیید محتوای ویدیو از طرف EA است و آن‌ها از چنین ویدیوهایی در برنامه‌هایی مثل Game Changers استفاده می‌کنند.

همین قضیه هم باعث شد به من دستور دهند که ویدیو را حذف کنم و در عین حال به نقض یک سری از قوانین قرارداد خود با کمپانی هم متهم شدم.

در این میان لی ویلیامز، مدیر انجمن Game Changers هم صحبت‌هایی داشته است:

من تنها می‌خواهم ماجرا را شفاف‌سازی کنم. ما هیچ کسی را وارد لیست سیاه نکرده‌ایم و فقط تیم ما در استرالیا درخواست حذف ویدیو را کرد؛ زیرا این ویدیو بعضی از شرایط قرارداد اسپانسری الکترونیک آرتز را نقض می‌کرد؛ وگرنه مشکلی با محتوای ویدیو نداشتیم (منظور لوگوی EA در ویدیو است که باید حذف می‌شد).

در مجموع تا اطلاعات بیشتری در مورد این ماجرا کسب نکنیم، نمی‌توانیم قضاوت دقیقی داشته باشیم. ولی در حال حاضر شرایط به شکلی پیش رفته است که تصویر مناسبی از اقدام الکترونیک آرتز به مخاطب نمی‌دهد و این تصور را ایجاد می‌کند که کمپانی در برابر پولی که به فعالان رسانه‌ای می‌دهد، از آن‌ها انتظار دارد ایرادات بازی‌ها را کمتر پوشش دهند؛ موضوعی که می‌تواند صداقت را در این ویدیوها کمرنگ کند.

بازی انتم، جدیدترین اثر بایوور روز گذشته برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر شد.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده