نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۳۰

بنزهای خاصی که کمتر در شهر دیده شده اند

در این رپورتاژ آگهی، ویژگی‌های بنز کلاس A و B را معرفی کرده‌ایم و به قیمت خرید و فروش این خودروها در دیوار نگاهی انداخته‌ایم.

خودروهای تولیدی شرکت بنز که همواره از محبوبیت، اصالت و کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند، هرساله تحت عنوان کلاس‌های متفاوت و البته با نام‌های پیچیده وارد بازار جهانی می‌شوند و شاید ازاین‌جهت سردرگمی افراد زیادی را به دنبال داشته باشد. در این رپورتاژ آگهی دیوار قصد داریم به بررسی نسخه‌های کمتر دیده‌شده از بنز کلاسA و بنز کلاسB در ایران بپردازیم. ابتدا توضیح مختصری از این دو کلاس را خدمت‌تان ارائه می‌دهیم:

کلاس A خودروهای تولیدی بنز اولین بار در سال ۱۹۹۷ با کد اتاق W168 معرفی شد. فروش بنز کلاسA در سال‌های اولیه ورود به بازار رقم خوبی را تجربه کرد. نسخه بعدی W169 نامیده شد و در سال ۲۰۰۴ پا به بازار جهانی گذاشت. نمونه‌های کمی از این مدل به ایران وارد و پلاک شدند. تولید این نسل تا سال ۲۰۱۲ ادامه پیدا کرد ولی تنها شاهد نمونه‌های مربوط به سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در ایران بودیم. از سال ۲۰۱۲ به بعد نیز نسل بزرگ‌تر و جدیدتری از این کلاس معرفی شد که از نظر ابعاد، می‌توان آن را همانند سری 1 BMW دانست.

اگر به هر دلیلی کلاس A هاچ بک و سدان شرکت بنز را می‌پسندید حتماً از خودروهای MPV خانوادگی بنز کلاسB نیز استقبال خواهید کرد. در نسخه‌های قدیمی‌تر، در کنار استفاده از بهترین متریال، شاهد استفاده از کروم در بخش‌های زیادی در نمونه‌های مربوط به سال ۲۰۰۸ این کلاس بودیم اما یکی از نقاط ضعف این نسخه، چهره‌ی بحث‌برانگیز آن بود که با توجه به دارا بودن امکانات بالا، در بازار به حاشیه کشیده شد.

به‌طور کلی باید گفت که بنز کلاس A و B از ابعاد کوچک‌تری نسبت به نسخه‌ی سدان برخوردارند و نمونه‌های اسپرتی نیز به شمار می‌روند. ازجمله دلایل حضور تعداد کمی از این دو کلاس در ایران، و به‌خصوص نمونه‌های جدیدتر می‌توان به واردات محدود، قیمت تمام‌شده‌ی بالا، وجود رقیبان بسیار و درنهایت تقاضای کمتر نسبت به مدل‌های سدان اشاره کرد.

در حال حاضر، خودروهای موجود در ایران از بنز کلاس A و B به شرح زیر هستند: بنزb200 2007، بنزb150 2009، بنزa150 2008 و بنزa200 2008. تعداد انگشت‌شماری نیز از هر دو کلاس با سال تولید به‌روزتر وارد کشور عزیزمان شده‌اند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به بنزA 200 با پلاک ملی و همین‌طور بنزB 200 اشاره کرد. در ادامه به بررسی کلی نمونه‌های موجود هر کلاس می‌پردازیم و سپس تصاویری از آخرین نسخه‌ی تولیدشده را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

بنز کلاس B

امکانات رفاهی، ایمنی و مشخصات فنی بنز کلاس B سال 2008

از امکانات رفاهی این بنز هاچ بک می‌توان به سقف پانوراما، شیشه‌شور چراغ‌های جلو، گرم‌کن آینه‌های بغل، چرخش نور در پیچ، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها، سنسور پارک و کروز کنترل اشاره کرد که کاملاً قابل‌قبول هستند. ازنظر ایمنی نیز این خودروی MVP با پشت سر گذاشتن تست‌های تصادف موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از Euro NCAP شد. موتور ۲ لیتری بنز کلاسB با جعبه‌دنده ۶ دنده دستی، توانایی تولید ۱۹۳ اسب بخار را دارد که شتاب صفر تا صد ۷.۴ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۷.۴ لیتر در هر صد کیلومتر است. مدل‌های بنز هاچ بک به کم‌مصرف بودن معروف هستند. به همین دلیل در اروپا اکثر افرادی که به دنبال یک خودرو شهری با مصرف و استهلاک پایین هستند، قطعاً خرید بنز کلاسB را در اولویت خود قرار می‌دهند.

بنز کلاس A هاچ بک سال 2008

امکانات رفاهی، ایمنی و مشخصات فنی بنز کلاس A هاچ بک سال 2008

از امکانات رفاهی این خودرو می‌توان به سنسور سرعت و پارک، پرده برقی عقب و روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها اشاره کرد. ازنظر ایمنی نیز این خودروی MVP با پشت سر گذاشتن تست‌های تصادف و دارا بودن کیسه‌های هوای ایمنی جانبی، پرده‌ای، سرنشین جلو و راننده و ترمزهای به‌کاررفته با تکنولوژی بالا موفق به کسب ۵ ستاره ایمنی از تست تصادفات Euro NCAP شد. موتور ۱.۷ لیتری بنز کلاسA با جعبه‌دنده ۵ دنده دستی، توانایی تولید ۱۹۰ اسب بخار را دارد که شتاب صفر تا صد ۷.۵ ثانیه‌ای را برای این خودرو به ارمغان آورده است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز ۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. البته لازم به ذکر است که نسل‌های جدید این خودروها از مصرف سوخت و شتاب بسیار بهتری برخوردارند. اما در ایران کسی که قصد خرید هاچ بک بنز را داشته باشد، به‌ناچار باید به بازار خرید و فروش بنز دست‌دوم روی بیاورد.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده