نویسنده: بخش تبلیغات
// جمعه, ۳ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۳

کدام مدل خودروی بسترن را بخریم؟

در این رپورتاژ آگهی نگاهی انداخته‌ایم به خودروهای بسترن در ایران و از قیمت مدل های مختلف بسترن در دیوار گفته‌ایم.

هر خرید به یک توجیه اقتصادی نیاز دارد، در این بین خرید یک اتومبیل گران توجیهی منطقی‎تر می‎خواهد. حال در بازاری که با قیمت‎های نجومی ارزیابی می‎شود، خودروهای چینی بسترن بیشترین میزان هوادار را دارند. هر کدام از این هواداران به دنبال یکی از گزینه‎های مطلوب در خرید بسترن هستند و به همین دلیل مدل‎های پیشنهادی نیز با هم تفاوت دارند.

مهم‎تر موضوعی که در خرید بسترن باید به آن توجه داشته باشید، قیمت آن است. خودروهای بسترن معمولاً ارزان‎تر از تمامی رقبای خود هستند و شاید بتوان گفت که همان میزان امکانات را در اختیارتان می‎گذارند. برای مثال خوش قیمت‎ترین بسترن در بازار ایران بسترن B30 است که با حداکثر آپشن‎های ممکن ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد. در همین حین احتمالاً باورتان نمی‎شود اگر بگوییم که این خودرو ۶ سیستم ترمز امنیتی در خود جای داده است. اکثر بخش‎های این اتومبیل با شبکه وای فای به هم متصل هستند و از تهویه هوا گرفته تا پیشرفته‎ترین سری کیسه‎های هوا در این خودرو‎ها وجود دارند.

قیمت بسترن نیز بسته به امکانات تغییر پیدا می‎کند و برای مدلی که حتی تولید هم نمی‎شود، بسترن B50، همیشه کابینی جادار دریافت خواهید کرد. خرید و فروش بسترن دقیقاً به خاطر همین موضوع بین طرفداران رواج بسیاری دارد و بسترن B30 نیز از این قاعده مستثنا نیست. قیمت بسترن b30 با ظاهر آراسته‎اش هم می‎ارزد و به هنگام خرید یکی از زیبا‎ترین بدنه‎های ممکن را دریافت خواهید کرد. این موضوع در مدل‎های هاچ بک بیشتر از گذشته دیده می‌شود و با وجود مقداری وزن بیشتر، خودرویی مقاوم و زیباتر دریافت می‎کنید. به همین‎دلیل نیز امروزه اکثر جوانان در انتخاب خودرو‎ها با ملاک زیبایی مستقیماً سراغ مدل‎های هاچ بک می‌‏روند.

پس از بررسی‎های فنی روی شاسی و بدنه بهتر است مدل برتر بسترن را از بعد قدرت نیز بسنجیم. یکی از دلایل رایج بودن خرید و فروش بسترن آن هم مدل B30 فقط و فقط موتورهای قدرتمند‌شان است. این سری از خودروهای بسترن با ۱۰۷ اسب بخار، بیشتر میزان سرعتی را که از یک خودروی چینی با این قیمت می‎خواهید، به شما می‎دهند. همچنین هزینه احتراق این موتور نیز آن‌قدر بالا نیست که بخواهید هزینه‎های بنزین بالایی را برای آن در نظر بگیرید. بسترن B30 با قیمت مناسب‌اش تنها ۶.۵ لیتر سوخت در هر ۱۰۰ کیلومتر می‎سوزاند و این رقم نسبت به برخی از رقبا واقعاً پایین است. در کنار این گزینه وجود ست ترمزهای ABS ،EBD ،BA ،TCS برای بیشترین میزان امنیت به کار گرفته شده‎اند.

این در حالی است که اکثر خودروهای غیرچینی حاضر در بازار نسبت به قیمت بالای خود (در کمترین حالت ۲۰ میلیون تومان بیشتر) نیمی از این امکانات را نیز ندارند. به تمامی موارد بالا باید استفاده از سیستم باز شدن درب‎ها بعد از وقوع تصادف، ریموت کنترل مجهز به باز کن صندوق عقب، تهویه مطبوع دستی، سانروف، فرمان برقی، کروز کنترل، سیستم کنترل در سربالایی HAC و دوربین عقب را نیز اضافه کرد تا لیست خریدتان کامل شود. با این حال همچنان بهترین قیمت بسترن در ایران با بیشترین میزان کیفیت، متعلق به بسترن B30 است. مدل‎های قدیمی‎تر نظیر بسترن B50 دیگر تولید نمی‎شوند و بعضاً مشکلاتی در استهلاک دارند اما بسترن B30 امتحان خود را پس داده است و در عین حال هم زیباست هم قدرتمند. با اینکه هم اکنون در بازار خرید و فروش بسترن مدل قدیمی‎تر B50 رواج دارد همیشه بهتر است به سراغ مدل جدیدش یعنی B30 بروید و از امکانات فوق العاده‎اش بهره ببرید. اگر هم تصمیمتان برای خرید سری ۵۰ جدی است حتماً سری فیس لیفت شده آن را بخرید، تا با کمترین میزان استهلاک رانندگی کنید.

پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و زومجی هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.


منبع ویرلن
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده