نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۲۷

بررسی بازی Crackdown 3 از دید سایت‌های معتبر دنیا

Crackdown 3 نمره‌هایی دریافت کرده که خبر از اثری نه‌چندان با‌کیفیت می‌دهند. با مروری بر نمرات بازی همراه زومجی باشید.

پس از گذشت تقریبا پنج سال از معرفی بازی Crackdown 3 در جریان رویداد E3 2014، این بازی اکشن و ماجراجویی بالاخره چندی پیش پس از تاخیر‌های چندین و چندباره رسما منتشر شد. دو نسخه اول این مجموعه با اینکه شاید آثار شاهکاری نباشند، اما طرفداران نسبتا زیادی کسب کردند و به همین دلیل هم قسمت سوم این سری تبدیل به اثری مورد‌انتظار شده بود. وقایع Crackdown 3 دَه سال پس از اتفاقات قسمت دوم رخ می‌دهند؛ جایی که حملات تروریستی باعث شده تا سراسر جهان دچار مشکل تامین انرژی شود و خب شهر New Providence هم از این قاعده مستثنی نیست. در این میان گیمر باید با کنترل شخصیت اصلی بازی، وارد این شهر شود و با از بین بردن سرکرده گروه‌هایی که شهر را کنترل می‌کنند و همینطور تخریب بنا‌های متعلق به آن‌ها، به مشکلات این منطقه پایان ببخشد. 

Crackdown 3 یک اثر اکشن هیجان‌انگیز است که در آن قادر خواهید بود با انواع و اقسام سلاح‌ها به نبرد با دشمنان بروید و البته که سوار بر وسایل نقلیه مختلف، در سطح شهر تردد کنید. همچنین شخصیت‌‌های بازی قابلیت‌های ویژه‌ای هم دارند که تنوع بیش‌تری به گیم‌پلی می‌بخشند. برای آشنایی بیش‌تر با جزییات اثر، پیشنهاد می‌کنیم پیش نمایش بازی Crackdown 3 را در زومجی بخوانید. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به بررسی بازی Crackdown 3 و نمرات آن از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشیم:

Crackdown 3

  • سازنده: سومو دیجیتال
  • ناشر: مایکروسافت
  • پلتفرم: ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • سبک: اکشن ماجراجویی

crackdown 3

هاردکور گیمر: ۶۰ از ۱۰۰

Crackdown 3 از نظر بصری آن اثر فوق‌العاده‌ای که انتظار می‌رفت نیست اما خب جذابیت‌های خاص خودش را دارد. بخش Wrecking Zone بازی جایی است که سازندگان به لطف یک جهان کاملا قابل‌تخریب، هیجان خوبی در آن قرار داده‌اند اما خب مشکلاتی مثل کمبود محتوا و نبود ویژگی‌های ارزشمند، باعث می‌شوند تا بازی خیلی به تجربه فوق‌العاده‌ای تبدیل نشود. 

گیمز رادار: ۶۰ از ۱۰۰

Crackdown 3 دقایق مفرح زیادی دارد اما خب پتانسیل‌های هدر‌رفته زیادی هم در آن دیده می‌شود. این مجموعه لیاقت این را داشت که نسخه سومش یک تجربه با ویژگی‌های جدید و جذاب باشد اما در عوض سازندگان صرفا از فرمول‌های دو نسخه قبلی استفاده کرده و کمی هم آن را در بخش‌هایی مثل جلوه‌های بصری بهبود بخشیده‌اند و اندک ویژگی‌های جدید اضافه‌شده به بازی هم آنطور که باید جالب نیستند. 

دیستراکتوید: ۶۰ از ۱۰۰

کرک‌داون 3 یک نسخه خوب از مجموعه کرک‌داون است اما هرگز به چیزی فراتر از آن تبدیل نمی‌شود. 

آی‌جی‌ان: ۵۰ از ۱۰۰

Crackdown 3 یک بخش داستانی متوسط و معمولی و یک قسمت چندنفره ضعیف در قالب Wrecking Zone دارد که راستش را بخواهید، جذابیت چندانی ارائه نمی‌کنند. 

گیم‌اسپات: ۵۰ از ۱۰۰

Crackdown 3 ایده ارائه جهانی قابل تخریب را که بتوان در آن بر فراز آسمان‌خراش‌ها حرکت کرد، عملی می‌کند. اما در اصل این‌ها مواردی بودند که در نسخه اول مجموعه هم شاهد‌شان بودیم و مشکلی که بازی از آن رنج می‌برد، همان مساله‌ای است که نسخه اول هم با آن مواجه بود؛ یعنی کمبود محتوای جذابی که بتواند ساعت‌ها بازیکن را وادار به تجربه بازی کند. 

نمره های بازی Crackdown 3

نمره های بازی Crackdown 3

در مجموع می‌توان گفت که علی‌رغم پروسه ساخت طولانی، در نهایت ساخته جدید سومو دیجیتال به آن اثر انحصاری فوق‌العاده‌ای که طرفداران انتظارش را می‌کشیدند، تبدیل نشده است و طبق گفته اکثر منتقدین مواردی مثل کمبود محتوا مانع از تبدیل شدن آن به یک بازی موفق می‌شوند. نظرات خود را در مورد نمرات این بازی با زومجی به‌اشتراک بگذارید. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده