نویسنده: رضا علمی
// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۴۵

ساخت فصل دوم سریال Nightflyers متوقف شد

شبکه Syfy تصمیمی برای ساخت فصل دوم سریال ترسناک Nightflyers (شب پره ها) ندارد و مراحل تولید این سریال متوقف شده است.

سریال علمی تخیلی و ترسناک Nightflyers (شب‌پره‌ها) که چندی پیش پخش فصل اول آن به پایان رسید، دیگر تولید نخواهد شد و طبق گزارش سایت هالیوود ریپورتر (THR)، شبکه Syfy این موضوع را به‌صورت رسمی تأیید کرده است.

سریال Nightflyers جدیدترین سریالی بود که براساس رمان‌های جرج آر آر مارتین، خالق رمان A Song of Ice and Fire (ترانه یخ و آتش) که سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) براساس آن ساخته و از شبکه HBO پخش می‌شود، در دست ساخت بود و یک فصل از این سریال در فصل پاییز سال جاری روی آنتن شبکه Syfy رفت. سریال Nightflyers با همکاری بخش تلویزیونی کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و سرویس استریم نتفلیکس ساخته و منتشر شد. شبکه Syfy مسئولیت پخش این سریال را در آمریکای شمالی و سرویس استریم نتفلیکس مسئولیت پخش سریال Nightflyers را در دیگر کشورهای جهان بر عهده داشتند.

Nightflyers

رمان Nightflyers با تحسین منتقدان روبه‌رو شده بود و جوایز متعددی را نیز دریافت کرده است. این رمان داستان هشت دانشمند را روایت می‌کند که یک اکتشاف فضایی به امید برقراری ارتباط با بیگانگان فضایی، در منظومه‌ٔ شمسی را آغاز می‌کنند. آن‌ها با سفینه فضایی نایت‌فلایر این ماجراجویی را برای اکتشافات فضایی آغاز می‌کنند، اما نمی‌دانند که کاپیتان فضاپیما یک قاتل دیوانه‌ و بسیار خطرناک است. در این سریال شاهد یک خط داستانی نسبتاً مشابه با کمی پیچیدگی بیشتر نسبت به رمان هستیم که طبق آن، زمین در حال مرگ است و دانشمندان مأموریتی را برای پیدا کردن بیگانگان فضایی که اعتقاد دارند به آن‌ها می‌توانند برای نجات زمین کمک کنند، آغاز می‌کنند.

موفقیت سریال Game of Thrones شبکه HBO سبب شد کمپانی‌های مختلف به دنبال ساخت فیلم و سریال از دیگر رمان‌های جرج آر آر مارتین باشند و این امید را داشتند که آثار آن‌ها به محبوبیت و موفقیت پروژه‌ای همچون Game of Thrones برسد. یکی از دلایل اصلی عدم موفقیت سریال Nightflyers، شاید این موضوع باشد که شخص جرج آر آر مارتین، هیچگونه همکاری با مجموعهٔ سازندگان این پروژه نداشت، برخلاف سریال Game of Thrones که این نویسنده در بخش‌های زیادی از پروژه حضور داشت و به‌گونه‌ای ناظر مراحل ساخت سریال محبوب شبکه HBO بود.

گرچن مول در نقش دکتر آگاتا ماتسون، ایئوین مک‌کین در نقش کارل دی‌برانن، دیوید آجالا در نقش روی اریس، سم استرایک در نقش تاله، مایا اشت در نقش لومی، آنگوس سمپسون در نقش راون، جودی ترنر-اسمیت در نقش ملانتا جیهل و برایان اف. اوبرن در نقش اوگی، از جمله بازیگرانی هستند که در سریال Nightflyers حضور داشتند و به ایفای نقش پرداختند. فصل اول این سریال در ۱۰ قسمت تقریباً ۴۰ دقیقه‌ای تولید و بخش‌های زیادی از این سریال در کشور ایرلند فیلمبرداری شد. 


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده