نویسنده: حسین صدری
// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۳۳

مدیر سابق الکترونیک آرتز از استودیو و بازی جدیدش می‌گوید

پاتریک سودرلند، یکی از مدیران اجرای کمپانی الکترونیک آرتز سال گذشته از این کمپانی خارج شد. او حالا استودیوی جدیدش را تاسیس کرده که روی بازی جدیدی کار می‌کند.

معاون اجرایی سابق کمپانی الکترونیک آرتز یعنی پاتریک سودرلند، استودیوی مستقل جدید خودش را به همراه بازی‌ای که روی آن کار می‌کنند معرفی کرد. نام این استودیو Embark است و آن‌ها در حال حاضر نخستین بازی خود را تولید می‌کنند. سودرلند نخستین جزئیات را در رابطه با بازی جدیدشان در اختیارمان گذاشته اما بازی هنوز تا معرفی کامل راه زیادی دارد و هنوز هم تقریبا چیزی از آن نمی‌دانیم.

به گفته‌ی سودرلند:

این نخستین بازی ما است و در طی روند ساختن آن، چیزهای زیادی تغییر می‌کنند و شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند. با اینکه در روند ساخت بازی ممکن است تغییرات زیادی حاصل شود، می‌توانم به شما بگویم که بازی اثری اکشن و رایگان است که از المان‌های همکاری استفاده می‌کند و از لحاظ زمانی در آینده‌ای بسیار دور اتفاق می‌افتد. در این بازی شما باید با همکاری یکدیگر، تلاش کنید و از سد موانعی بگذرید که گذشتن از آن‌ها به تنهایی غیر ممکن به نظر می‌رسد.

استودیو امبارک برای توسعه‌ی نخستین بازی‌اش از موتور گرافیکی اپیک گیمز یعنی چهارمین نسخه از Unreal Engine استفاده می‌کند.

Embark Studios

سودرلند الکترونیک آرتز را در آگوست سال ۲۰۱۸ ترک کرد. او در این کمپانی نقش بسیار مهمی داشت و یکی از عوامل اصلی در مجموعه‌هایی چون بتلفیلد و استار وارز بود. او در ساخت شوترهای بزرگ اخیر الکترونیک آرتز همچون Battlefield V و Star Wars Battlefront 2 نیز نقش پررنگی را ایفا کرد.

مدیر عامل الکترونیک آرتز یعنی اندرو ویلسون به هنگام جدایی سودرلند از الکترونیک آرتز درباره‌ی او گفته بود:

از دیدگاه‌های اولیه‌اش درباره‌ی موتور گرافیکی فراستبایت که اکنون به عنوان یکی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های ما تلقی می‌شود گرفته تا دیگر خدماتی که حالا بابت آن‌ها پیش گیمرها در زمینه‌ی نخستین تجربه‌ها به عنوان یک قهرمان شناخته می‌شود، پاتریک همیشه مطمئن می‌شد که ما دیدگاه‌های خلاقانه را همواره در مرکز همه‌ی کارهایمان به کار بگیریم.

بعد از جدایی سودرلند، کمپانی الکترونیک آرتز تغییراتی را در نیروهای داخلی خود به وجود آورد. این کمپانی همچنین از رویکردهای جدیدش درباره‌ی ساخت بازی‌ها خبر داد.

ما از این پس قرار است تمرکز فراوانی در بخش تجربه‌ی کاربری داشته باشیم و از این رو به جیسون وزنکرافت برای پیوستن به استودیوی‌مان خوش‌آمد می‌گوییم. او قرار است تیمی را رهبری کند که وظیفه‌شان طراحی یک رابط تجربه‌ی کاربری یکپارچه و قدرتمند برای بازی‌ها و سرویس‌های آینده ما است.

طبق گفته‌های اندرو ویلسون، گویا الکترونیک آرتز قصد دارد تغییراتی را در محصولات آینده‌اش لحاظ کند تا مشتری‌ها بتوانند ارتباط بهتری را با آن‌ها برقرار کنند. به هر صورت پاتریک سودرلند هم‌اکنون از این کمپانی جدا شده و روی بازی مستقل استودیوی خودش کار می‌کند؛ بازی‌ای که به محض انتشار اطلاعات بیشتر از آن، می‌توانید در زومجی درباره‌اش بیشتر بخوانید.

نظر شما درباره‌ی نخستین پروژه‌ی استودیوی امبارک چیست؟


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده