// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵

بهترین کشورهای خارجی برای سفر ارزان نوروزی

سفر به ترکیه، دبی و کشورهای اروپایی در نوروز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. از میان انواع تورهای ویژه نوروز مقصدهایی را پیدا کنید که ارزان‌تر باشند و هزینه‌های خود را بهتر مدیریت کنید.

وقتی صحبت از سفر به خارج از کشور و تورهای خارجی می‌شود، اولین و مهم‌ترین فاکتوری که تعیین‌کننده مقصد سفر بیشتر ایرانی‌ها است، قیمت تور مسافرتی خارجی و هزینه‌های سفر است؛ بنابراین درکنار بررسی لیست تورهای خارجی و آشنایی با تفریحات و مکان‌های دیدنی هر کشوری برای انتخاب مقصد سفر، زمانی را هم صرف مشاهده و بررسی هزینه‌ها خواهیم کرد تا بهترین مقصد مناسب بودجه‌ی سفرمان را پیدا کنیم.

زمان زیادی تا نوروز 98 باقی نمانده و بازار تورهای ویژه نوروز 98 هم بسیار داغ است. وقتی به‌دنبال مقصدهای مناسب سفر در بهار و به‌خصوص تعطیلات نوروز می‌گردیم، از کشورهای جنوب شرق آسیا و آسیای شرقی گرفته تا تور اروپا را میان انواع تور نوروز می‌بینیم. تنوع گزینه‌ها تصمیم‌گیری را سخت‌تر می‌کند؛ از طرفی زیبایی طبیعت بکر اروپا، مناظر کارت پستالی و شهرهای لوکس شما را برای سفر ترغیب می‌کند و از طرف دیگر، تنوع فرهنگی، تاریخ غنی و مکان‌های اسطوره‌ای در آسیا. اگر بخواهید سفر ارزان‌تری را تجربه کنید، بهتر است به سراغ چند مقصد آسیایی بروید که سفر به بعضی از آن‌ها علاوه‌بر راه هوایی، به‌صورت سفر زمینی هم امکان‌پذیر است و هزینه‌های شما را باز هم کمتر می‌کند.

بهترین مقاصد خارجی برای سفر در تعطیلات را می‌توانید به کمک کجارو پیدا کنید. لیست بهترین تورهای خارجی از آژانس‌های معتبر را در کجارو ببینید، قیمت‌ها را مقایسه کنید و ارزان‌ترین تور به مقصد دلخواه‌تان را انتخاب کنید.

کشورهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم جزو مقاصد پرطرفدار ایرانی‌ها برای سفرهای خارجی در طول سال و همچنین نوروز محسوب می‌شوند؛ بنابراین کمتر مقصدی را می‌توان پیدا کرد که خلوت باشد. پس خودتان را برای ازدحام جمعیت در جاهای دیدنی این کشورها آماده کنید.

ترکیه

تور ترکیه

ترکیه مملو از مکان‌های تاریخی و شگفتی‌های باستانی است که همه‌ی آن‌ها در قالب مناظر زیبا، خودنمایی می‌کنند. استانبول به‌عنوان قلب تپنده‌ی این کشور، حاصل مجموعه‌ای از تاثیرات فرهنگی مختلف طی قرن‌های متمادی است و اکنون میزبان کلیساهای روم شرقی، مساجد و جاهای دیدنی متعلق به دوره عثمانی است.

استانبول فقط قطعه‌ای از پازل بزرگ ترکیه است. دوست‌داران ساحل می‌توانند اوقات خود را در بدروم، مارماریس و ازمیر بگذرانند.

با وجود ریشه‌های عمیق ترکیه در تاریخ و فرهنگ، این کشور امروزه جامعه‌ای پویا و فعال، فرهنگی در حال دگرگونی و همچنین تغییرات اقتصادی و سیاسی را تجربه می‌کند.

تمام این‌ها باعث شده که ترکیه بتواند گردشگرانی با سلیقه‌های مختلف را ترغیب به سفر به این کشور کند؛ مسافرانی که سفر به ترکیه را به‌عنوان تجربه‌ای فوق‌العاده توصیف می‌کنند.

آب و هوای ترکیه در بهار، آفتابی و خنک و میانگین دما ۱۳ درجه است؛ بنابراین از نظر شرایط آب و هوایی، یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر محسوب می‌شود. البته این موضوع روی قیمت تور ترکیه در این ایام تأثیرگذار خواهد بود؛ اما در برنامه‌ریزی سفرتان می‌توانید از کجارو کمک بگیرید و ارزان‌ترین تور ترکیه را پیدا کنید؛ چرا که لیست کاملی از تورهای این کشور، درکنار امکان مقایسه قیمت‌ها فراهم شده تا بتوانید تور دلخواه‌تان را انتخاب کنید. برای سفر به ترکیه می‌توانید تور ترکیه زمینی را انتخاب کنید که در مقایسه با سفر هوایی، هزینه کمتری را به شما تحمیل می‌کند.

مسجد سلیمانیه، مسجد سلطان احمد، کلیسای ایاصوفیه، موزه آنتالیا، آرامگاه مولوی، جزیره سدیر، موزه مارماریس و قلعه سنت پیتر تنها بخشی از جاهای دیدنی ترکیه هستند که می‌توانند در برنامه گشت‌و‌گذار شما قرار بگیرند.

البته به‌منظور برنامه‌ریزی بهتر برای بازدید از جاهای دیدنی ترکیه می‌توانید لیست کامل آن‌ها را در کجارو ببینید و اطلاعات مربوط‌به هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، شماره تماس، تصاویر و... به‌دست آورید.

تایلند

تور تایلند

تایلند کشوری است که باتوجه‌به سیاست‌های مختلفی که در نظر گرفته است، مقصد دلخواه گردشگران زیادی محسوب می‌شود و به‌راحتی می‌توانید تور تایلند ارزان از آژانس‌های مختلف پیدا کنید. شبکه‌ی عظیم زیرساخت‌ها و هتل‌های مناسب برای اقامت طیف وسیعی از مسافران که این مقصد را به‌واسطه‌ی تفریح یا سفر کاری انتخاب می‌کنند، تفریحات جذاب، فرهنگ و غذاهای رنگارنگ تایلندی باعث شده این کشور میزبان افراد زیادی باشد. قبل از سفر به تایلند نکات مهمی وجود دارد که برای تجربه‌ی سفری خوشایند، بهتر است آن‌ها را بدانید.

تایلند آب و هوای نسبتا گرمی دارد و به‌صورت رسمی شامل سه فصل بارانی، خنک و گرم است. بین ماه مارس و مه (یعنی از اوایل فروردین تا اردیبهشت)، این کشور فصل تابستان خود را تجربه می‌کند و ممکن است دمای هوا حتی تا ۴۰ درجه هم برسد.

در طول روز لباس‌های تنگ را فراموش کنید و از لباس‌های نخی استفاده کنید. در بازدید از مکان‌های دیدنی این کشور دقت کنید که در معابد، موزه‌های خاص و گراند پالاس (Grand Palace)، پوشش شما باید مناسب باشد. شلوارک، دامن، زیرپوش مردانه و صندل‌هایی که پشت آن‌ها باز هستند جزو مواردی است که با پوشیدن آن‌ها اجازه‌ی ورود به این مکان‌ها را ندارید.

معبد وات ساکت (Wat Saket)، موزه ملی بانکوک (National Museam)، کاخ پادشاهی بانکوک (The Grand Palace)، بازار امولت (Amulet Market)، خانه جیم تامپسون، بازار شناور تالینگ چان (Taling Chan Floating Market)، باغ استوایی نانگ نوچ پاتایا، خانه مقدس حقیقت، گالری هنر در بهشت (Art in Paradise) و بودای بزرگ پوکت از مهم‌ترین جاهای دیدنی تایلند در سه شهر مهم این کشور، یعنی بانکوک، پوکت و پاتایا هستند که باید در سفرتان از آن‌ها بازدید کنید.

در سفر به تایلند این شماره‌ها را به‌خاطر بسپارید:

  • پلیس گردشگری: ۱۱۵۵
  • مرکز خدمات گردشگری: ۱۶۷۲
  • پلیس راه: ۱۱۹۳
  • فرودگاه سووارنابومی: +۶۶ (۰)۲۱۳۲۱۸۸۸

ارمنستان

تور ارمنستان

ارمنستان تاریخی پرفراز و نشیب و فرهنگی غنی دارد. هر مکان دیدنی که فکرش را بکنید، در ارمنستان نمونه‌ای منحصربه‌فرد دارد؛ از آثار تاریخی و یادبودها گرفته تا رویدادهای فرهنگی و طبیعت نفس‌گیر.

مجموعه‌ی بی‌نظیری از صومعه‌های قرون وسطایی را می‌توانید در سراسر این کشور ببینید؛ صومعه‌هایی که در چشم اندازهای بکر طبیعی قرار گرفته‌اند و مهم‌ترین مکان های دیدنی ارمنستان را شکل داده‌اند.

آب و هوای ارمنستان قاره‌ای است. این کشور چهار فصل دارد؛ بهار در این کشور کوتاه و فصل پاییز طولانی است. بهار در ارمنستان در ماه مارس، یعنی فروردین و همزمان با سال جدید در ایران آغاز می‌شود و تا ژوئن ادامه دارد. آب و هوای این کشور در تعطیلات نوروزی دلپذیر و مطبوع است.

ارمنستان نسبتا کوچک است و وسعت کمی دارد؛ بااین‌حال، جاذبه‌های تاریخی و متنوعی دارد. تعدادی از قدیمی‌ترین کلیساها و صومعه‌های جهان به این کشور تعلق دارند و همین موضوع باعث شده تا تور ارمنستان برای دوست‌داران آثار تاریخی و علاقه‌مندان به جاذبه‌های فرهنگی جذاب باشد. آبشار جرموک، دره گارنی، صومعه تاتو، میدان جمهوری در ایروان، صومعه گغارد، صومعه‌ی خور ویراپ، تالار اپرای ایروان و کلیسای کاتولیک ایروان، تعدادی از جاهای دیدنی ارمنستان هستند که می‌تواند در برنامه گشت‌و‌گذار شما قرار بگیرد.

تور ارمنستان زمینی و هوایی را می‌توانید در کجارو جست‌وجو کنید. کجارو با همکاری آژانس‌های معتبر، بهترین تورهای ارمنستان را ارائه می‌کند تا بتوانید سفر ارزانی را برنامه‌ریزی کنید.

در سفرتان به ارمنستان می‌توانید انواع کباب، دلمه، هریسه (پوره‌ای از گندم و گوشت پخته‌شده) و لحم عجین را که خوراکی شامل خمیر و گوشت‌چرخ شده است به‌عنوان غذاهای محلی این کشور امتحان کنید.


منبع کجارو
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده