// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰

نسخه Creator Early Access بازی Dreams به زودی منتشر می‌ شود

استودیو مدیا مولکول در قالب پستی در وبلاگ پلی استیشن از انتشار نسخه دسترسی پیش از موعد بازی Dreams در فصل بهار خبر داده است.

بازی Dreams از زمان معرفی در کنفرانس کمپانی سونی در نمایشگاه E3 2015، به یکی از آثار مورد‌انتظار کنسول پلی استیشن 4 تبدیل شده است. در این محصول استودیو Media Molecule (مدیا مولکول) نه تنها می‌توانید پازل‌های مختلفی را تجربه کنید، بلکه می‌توانید بازی خود را ساخته و با دیگر بازیکنان به اشتراک بگذارید. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی و در حالی که بازی Dreams در تاریخ نامعلومی از سال ۲۰۱۹ منتشر می‌شود، استودیو سازنده به واسطه پستی در وبلاگ پلی استیشن اعلام کرده است که در فصل بهار، علاقه‌مندان قادر به تجربه نسخه Creator Early Access خواهند بود.

مبنای این تصمیم استودیو مدیا مولکول بررسی ساخته‌های بازیکنان در بتای بازی Dreams است. بر این اساس استودیو مذکور به این نتیجه رسیده است که ارائه «بخش ساخت بازی» بهترین راهکار برای ارائه امکان خلق بازی به بازیکنان، دریافت باز‌خورد‌ها و  فراهم کردن زمینه بهبود بازی توسط سازندگان است. نسخه Creator Early Access با قیمت ۳۰ دلار و از طریق فروشگاه پلی استیشن به فروش خواهد رسید.

نسخه دسترسی پیش از موعد بازی Dreams شامل تمامی ابزار‌هایی می‌شود که استودیو مدیا مولکول در طول روز از آن‌ها استفاده می‌کند. در این نسخه مواردی همچون آموزش‌های تعاملی و بازی‌های از پیش ساخته شده «مینی گیم‌ها» وجود دارد که به مرور زمان آپدیت می‌شود. اگر در نسخه بتای بازی دریمز اثری را خلق کرده باشید، می‌توانید در نسخه ارلی اکسس بازی هم اثر خود را پیدا کنید و به آن دسترسی داشته باشید. این نسخه دارای امکاناتی همچون ساخت آزادانه بازی، به اشتراک گذاشتن و استریم است.

dreams

نسخه دسترسی پیش از موعد بازی Dreams دارای تمامی ویژگی‌ها و موارد نسخه کامل بازی نیست. همچنین این نسخه «انتشار شدیدا محدود» خواهد داشت که از آن می‌توان چنین نتیجه گرفت که نسخه مذکور به طور نامحدود روی فروشگاه پلی استیشن در دسترس نخواهد بود. استودیو مدیا مولکول در رابطه با تعداد افرادی که می‌توانند نسخه Creator Early Access را تجربه کنند، سکوت کرده است. این استودیو در انتهای پست خود در وبلاگ پلی‌استیشن، در کنار ذکر تاریخ انتشار، اشاره‌ای هم به مخاطبین این بازی داشت. استودیو مدیا مولکول خواهان تجربه نسخه دسترسی پیش از موعد بازی Dreams توسط بازیکنانی است که قصد خلق، تجربه، امتحان و ارائه بازخورد را دارند که با استفاده از آن استودیو سازنده قادر به بهبود بازی باشد. اگر جزو آن دسته از بازیکنانی هستید که برای تجربه نسخه Creator Early Access روز‌شماری می‌کنید، می‌توانید با صفحه مربوط به ثبت نام این نسخه در وب سایت پلی استیشن از زمان عرضه آن آگاه شوید.

بازی Dreams برای انتشار در سال جاری روی کنسول PS4 برنامه‌ریزی شده است. در بتای این بازی مواردی مختلفی همچون بازی Dead Space، بازی PT، تیزر واقعیت مجازی Spongebob، یک بازی تیراندازی اول شخص و یک شبیه‌ساز بیلیارد توسط بازیکنان خلق شد. نسخه بتای بازی Dreams از هدست واقعیت مجازی PSVR پشتیبانی نمی‌کرد. با این حال اضافه شدن این ویژگی به نسخه دسترسی پیش از موعد در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. 


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده