// پنجشنبه, ۲ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۱

رقبای ایران و زمان برگزاری بازی‌های PES در مسابقات WESG مشخص شدند

رقبای حسن پاجانی، بازیکن PES کشورمان در مسابقات World Electronic Sports Games ساعاتی قبل مشخص شدند.

حسن پاجانی دومین نماینده کشورمان در ورزش الکترونیک است که به مرحله اصلی مسابقات World Electronic Sports Games راه پیدا کرده است. ایران با توجه به اینکه در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ به مدال نقره بازی PES دست یافته بود، در این دوره از مسابقات WESG سهمیه مستقیم بازی PES را در مرحله اصلی به‌دست آورد. انتخابی کشور در بازی PES در دی ماه امسال با میزبانی نمایشگاه بین‌المللی خودرو برگزار شد که پاجانی با کسب مقام اول، یک بار دیگر شانس حضور در میادین بین‌المللی را به‌دست آورد.

این اولین سالی است که بازی Pro Evolution Soccer در سری مسابقات WESG حضور دارد و ۲۰ بازیکن از سراسر جهان به مرحله اصلی راه پیدا کرده‌اند. بازیکنان حاضر در مرحله اصلی بایستی در دو مرحله گروهی و حذفی به رقابت بپردازند. بازی‌های مرحله گروهی مسابقات به صورت best-of-two برگزار می‌شود و بازیکنان بایستی برای کسب امتیاز با یکدیگر روبه‌رو شوند. دو بازیکن برتر هر گروه به مرحله دوم راه پیدا می‌کنند. مرحله حذفی مسابقات به صورت تک حذفی پیگیری خواهد شد و بازی‌ها نیز با فرمت best-of-three برگزار می‌شوند.

نکته قابل توجه دیگر، هم‌گروه شدن نماینده کشورمان با دومین بازیکن برتر جهان در بازی PES است. Sofia در حال حاضر در جایگاه دوم رنکینگ جهانی لیگ بازی PES قرار دارد و در مسابقات آسیایی ۲۰۱۸ نیز به عنوان یکی بازیکنان تیم ملی ژاپن در جایگاه نخست مسابقات قرار گرفت و مدال طلا را از آن خود کرد.

PES WESG حسن پاجانی esports

مجموع جوایز بازی PES در مرحله اصلی مسابقات WESG مبلغ ۵۲,۵۰۰ دلار است که بین سه بازیکن برتر رویداد تقسیم می‌شود و سهم قهرمان رویداد نیز جایزه‌ای ۳۰,۰۰۰ دلاری است. بازی‌های مرحله گروهی نیز از ۲۱ اسفند شروع می‌شود که نماینده کشورمان از روز دوم، یعنی ۲۲ اسفند بایستی با رقبای خود روبه‌رو شود. بازی‌های مرحله حذفی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند پیگیری خواهند شد.

لازم به ذکر است که بازیکنان در تمامی مراحل رویداد فقط حق این را دارند که از بین ۹ تیم مشخص شده، انتخاب کنند، که در ادامه ذکر شده است.

Arcenal FCLiverpool GCFC Barcelona
A.C. MilanInter MilanFC Schalke 04
Colo-ColoSC Corinthians PaulistaCA River Plate

روز گذشته رقبای دیگر بازیکن کشورمان نیز در بازی StarCraft 2 مشخص شد. شهریار شاکی معروف به DeMiGoD دیگر نماینده کشورمان است که جواز حضور در مرحله اصلی مسابقات WESG 2018-2019 را کسب کرده است.

مرحله اصلی رویداد World Electronic Sports Games یا همان WESG 2018-2019 قرار است در شهر چونگ‌کینگ، چین برگزار شود. علی اسپورتز، زیر مجموعه شرکت علی‌بابا، یکی از بزرگترین کمپانی‌های تجارت الکترونیک چین، حامی اصلی رویداد است که برای میزبانی سومین فصل مسابقات چند میلیون دلاری خود آماده می‌شود. فصل جدید رویداد قرار است با حضور شش بازی Starcraft 2، Pro Evolution Soccer، Dota 2،Counter Strike: Global Offensive، Vainglory و Hearthstone پیگیری شود.


منبع wesg
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده