// پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۰

بلیزارد در سال 2019 بازی بزرگی منتشر نمی‌کند

براساس صحبت‌های رئیس بلیزارد، این کمپانی، بازی بزرگی برای سال ۲۰۱۹ در نظر ندارد و تنها محتواهای بروزرسانی معمول برای آثار دنباله‌دارش را شاهد خواهیم بود.

به دنبال اخبار تأسف‌بار دیروز مبنی بر اخراج کارمندان اکتیویژن بلیزارد (Activision-Blizzard)، طی جلسه‌ای مالی اطلاعات بیشتری از آثار در صف انتشار این شرکت ناشر برای سال ۲۰۱۹ فاش شد. کالیستر جانسون، رئیس بلیزارد (Blizzard) اعلام کرد که این کمپانی هیچ انتشار بزرگی برای سال ۲۰۱۹ در نظر ندارد. جانسون طی جلسه مالی این کمپانی گفت:

ما انتظار عملکرد مالی ضعیف‌تری را در این سال داریم. ۲۰۱۸ از انتشار بازی World of Warcraft: Battle for Azeroth بهره‌مند بود؛ در حالی که ما هیچ برنامه‌ای برای «انتشار یک پرچم‌دار بزرگ» در سال ۲۰۱۹ نداریم.

در حال حاضر به سختی می‌توان منظور جانسون از «انتشار پرچم‌دار بزرگ» را متوجه شد. بلیزارد هم‌اکنون در حال ساخت World of Warcraft Classic ،Warcraft 3 Reforged و Diablo Immortal (بازی موبایلی مجموعه دیابلو) است. از قرار معلوم انتشار تمامی این آثار در سال جاری میلادی اتفاق خواهند افتاد اما مشخص نیست که آیا بلیزارد آن‌ها را به عنوان بازی‌های بزرگ قلمداد می‌کند یا خیر. دو تا از بازی‌های مذکور تنها نسخه ریمستر آثار قدیمی هستند و Diablo Immortal هم همانطور که گفته شد، یک بازی موبایل است؛ بنابراین با انتشار هر سه بازی در سال ۲۰۱۹ گفته‌های جانسون همچنان پابرجا خواهند ماند.

چیزی که با این بیانیه متوجه می‌شویم این است که نباید انتظار هیچ دنباله اصلی یا بازخوانی از IPهای کلاسیک را در سال ۲۰۱۹ داشته باشیم. اگر به شایعات سال گذشته مراسم بلیزکان مبنی بر انتشار Diablo 4 دل بسته بودید، احتمالاً حسابی نا‌امید خواهید شد. محتواهای جدید برای محصولاتی چون Overwatch همچنان در طول سال عرضه می‌شوند، اما به غیر از بروزرسانی‌های معمول، بازی بزرگی در کار نیست. در بهترین حالت شاید یک رونمایی رسمی از اثری مثل Diabo 4 را در بلیزکان 2019 شاهد باشیم.

امسال سال خلوت‌تری برای بلیزارد به نظر می‌رسد، اما این‌طور نیست که سازندگان این شرکت روی پروژه خاصی فعالیت نکنند. در واقع طی تماس دیروز مشخص شد که اکتیویژن بلیزارد نیروهای بیشتری را به بخش توسعه تیمشان منتقل خواهند کرد؛ بنابراین شرکت تمرکز بیشتری روی ساخت پروژه‌های فعالش دارد.

با وجود صحبت‌های جانسون مبنی بر سال کم برکت بلیزارد، شکی نیست که در طول سال ۲۰۱۹ اخبار زیادی از پروژه‌های آینده این کمپانی خواهیم شنید. با زومجی همراه باشید تا شما را در جریان اخبار جدید قرار دهیم.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده