نویسنده: مهرداد داودی
// پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۳۴

گزارش فروش سینمای ایران: قانون مورفی همچنان صدرنشین

در گزارش فروش این هفته سینمای ایران از ادامه صدرنشینی چند هفته‌ایِ «قانون مورفی» می‌گوییم و فروش دیگر فیلم‌ها را مرور خواهیم کرد.

جدیدترین ساخته‌ی رامبد جوان، یعنی «قانون مورفی» در این هفته مانند هفته‌های گذشته صدرنشین است. این فیلم سینمایی در ژانر کمدی جلوی دوربین رفته است و بازیگرانی مانند امیر جدیدی و امیر جعفری را در تیم بازیگرانش دارد. فیلم سینمایی «قانون مورفی» در ششمین هفته اکرانش ۱۷۱ سینما در اختیار داشت و ۵۴۸ میلیون تومان فروخت. جدیدترین ساخته‌ی رامبد جوان حالا به درآمدی معادل ۷ میلیارد و ۷۱۹ میلیون تومان دست پیدا کرده است. فیلم سینمایی «قانون مورفی» حالا به پرفروش‌ترین فیلم سینمایی کارنامه رامبد جوان تبدیل شده است. قانون مورفی در واقع بیش از ۲ میلیارد تومان بیشتر از فیلم «ورود آقایان ممنوع» با فروش ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروخته است. البته نکته‌ی قابل توجه اکران «قانون مورفی» در سال ۱۳۹۷ و اکران «ورود آقایان ممنوع» در سال ۱۳۹۰ است؛ قابل توجه از این نظر که با داشتن دانش اندکی نسبت به تغییرات تورم، می‌توان فهمید که درآمد ۵ میلیارد تومانی «ورود آقایان ممنوع» نسبت به درآمد ۷ میلیاردی «قانون مورفی» همچنان قابل توجه است. فیلم سینمایی «قانون مورفی» حالا با این درآمد ۷ میلیارد تومانی تقریبا به رقم دو برابر بودجه ۳.۵ میلیارد تومانی‌اش دست پیدا کرده است.

رامبد جوان قانون مورفی

رتبه دوم این هفته در اختیار فیلم سینمایی «پارادایس» به کارگردانی علی عطشانی است. این فیلم سینمایی که در ژانر کمدی جلوی دوربین رفته است و جواد عزتی و مهران رجبی را به عنوان بازیگران اصلی‌اش دارد، در سومین هفته اکرانش ۹۸ سینما در اختیار داشت. «پارادایس» که پس از ساخت برای مدت قابل توجه‌ای موفق به دریافت پروانه نمایش نشده بود، در این هفته ۴۸۶ میلیون تومان فروخت و حالا به درآمد کلی ۱ میلیارد و ۹۷۴ میلیون تومان دست پیدا کرده است. «پارادایس» از جمله‌ فیلم‌هایی است که در چند سال اخیر تعدادشان در سینمای ایران در حال افزایش است. این فیلم‌ها را می‌توان با عناصری مانند «فیلمبرداری در خارج از کشور»، «حضور بازیگران زن خارجی بی‌حجاب» و احتمالا «شوخی‌های نیمه‌جنسی» تعریف کرد. رتبه سوم این هفته به فیلم سینمایی «تخته گاز» به کارگردانی محمد آهنگرانی تعلق دارد. این فیلم سینمایی هم مانند دو فیلم بالای سرش در جدول، در ژانر کمدی ساخته شده است. فیلم «تخته گاز» در پنجمین هفته اکرانش در ۱۲۸ سینما به نمایش درآمد و ۲۱۲ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «تخته گاز» حالا به درآمد کلی ۱ میلیارد و ۴۹۹ میلیون تومان دست پیدا کرده است.

مارموز

در رتبه چهارم این هفته فیلم سینمایی «کلمبوس»، ساخته‌‌ی هاتف علیمردانی در دهمین هفته اکرانش ۶۱ سینما داشت و ۱۲۳ میلیون تومان فروخت. فیلم سینمایی «کلمبوس» مانند دیگر سه فیلم بالای سرش در ژانر کمدی جلوی دوربین رفته است اما زودتر از آنچه که انتظار می‌رفت دچار تاریخ مصرف گذشتگی شد و با افت فروش قابل توجه‌ای روبه‌رو شد. این فیلم سینمایی تاکنون به صورت کلی ۴ میلیارد و ۷۷۶ میلیون تومان کسب کرده است. رتبه پنجم این هفته در اختیار فیلم کمدی «مارموز»، ساخته‌ی کمال تبریزی است. این فیلم سینمایی با بازی حامد بهداد به صورت واضحی نتوانست انتظارات را برآورده کند و در نهمین هفته‌‌اش در ۶۰ سینما به نمایش درآمد، به صورت هفتگی ۱۰۷ میلیون تومان فروخت و به درآمد کلی ۶ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان دست پیدا کرد. از دلایل افت فروش «مارموز» می‌توان به همزمانی اکران این فیلم با فیلم‌هایی مانند «قانون مورفی» و «کلمبوس» اشاره کرد. شما در ادامه می‌توانید آمار فروش ده فیلم برتر این هفته را مطالعه کنید.

ده فیلم پرفروش هته گذشته

ردیفنام فیلمهفتهدرآمد هفتگی
۱ قانون مورفی ۶۵۴۸,۴۹۱,۰۰۰
۲پارادایس۳۴۸۶,۷۹۱,۰۰۰
۳تخته گاز۵۲۱۲,۷۴۹,۰۰۰
۴کُلمبوس۱۰۱۲۳,۱۴۰,۰۰۰
۵مارموز۹۱۰۷,۱۵۷,۰۰۰
۶ بمب؛ یک عاشقانه ۱۰۹۹,۹۹۴,۰۰۰
۷دزد و پری ۲۷۷۷,۵۶۲,۰۰۰
۸ترانه۳۵۳,۵۶۷,۰۰۰
۹پاستاریونی۱۱۳۲,۸۷۲,۰۰۰
۱۰اتاق تاریک۸۲۸,۱۰۸,۰۰۰


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده