// پنجشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۷

کمپانی اکتیویژن بلیزارد از دلایل جدایی از بانجی می‌گوید

در جریان گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد، این کمپانی از دلایل جدایی‌اش از بانجی و کنار گذاشتن آی‌پی Destiny می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

این روزها اخبار بسیار زیادی از کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) به گوش می‌رسد. حال در تازه‌ترین اخبار بازی، کودی جانسون (Coddy Johnson)، مدیر ارشد عملیات کمپانی اکتیویژن بلیزارد در جریان کنفرانس مالی این کمپانی توضیحاتی در خصوص جدایی آن‌ها از بانجی (Bungie) را در جریان توسعه مجموعه Destiny ارائه کرد. کودی جانسون اشاره کرد که اکتیویژن بلیزارد از تصمیم خود مطمئن است و برای هر دو کمپانی بهتر است تا راه خود را بروند. او این جدایی را یک توافق‌ «دوطرفه و دوستانه» توصیف کرد و اشاره کرد که این اتفاق مسیری به جلو برای هر دو شرکت خواهد بود.

از این به بعد بانجی تمرکز خود را روی آی‌پی Destiny می‌گذارد و ما هم با منابع بزرگی که در اختیار داریم، روی فرصت‌های زیادی که در مجموعه‌های بزرگ‌مان وجود دارد، تمرکز می‌کنیم. ما و بانجی در یک تصمیم مشترک دو طرفه به این توافق رسیدیم که حقوق تجاری را به آن‌ها پس دهیم و این مساله رویکرد کلی ما به شمار می‌رود.

زمانی که اکتیویژن بلیزارد و بانجی در سال ۲۰۱۰ حق انتشار مشترک ۱۰ ساله بازی Destiny را امضا کردند، یکی از مفاد کلیدی قرارداد این بود که بانجی هر وقت که بخواهد بتواند حق امتیاز آی‌پی Destiny را پس بگیرد. برای مثال اکتیویژن بلیزارد صاحب امتیاز آی‌پی‌های بزرگی همانند Call of Duty و World of Warcraft است که جانسون در خصوص آن‌ها معتقد است که منافع زیادی در صاحب امتیاز بودن یک آی‌پی وجود دارد.

ما به طور کامل صاحب امتیاز Destiny نبودیم و این مساله در خصوص دیگر مجموعه‌های بزرگ‌مان هم صادق است و معتقدیم که در این زمینه تفاوت چندانی با بقیه نداریم. اما با این حال کنترل کردن یک آی‌پی به ما این فرصت را می‌دهد که بتوانیم مسیرهای جدیدی را تجربه کنیم. اساسا زمانی که شما صاحب آی‌پی هستید، منافع اقتصادی بیشتری را هم در اختیار خواهید داشت.

در جریان این کنفرانس مالی جانسون اشاره کرد که اکتیویژن بلیزارد به این دلیل با بانجی قطع ارتباط کرد که از نقطه نظر آن‌ها مجموعه Destiny پیش‌بینی‌های مالی آن‌ها را برآورده نکرده بود. او در این رابطه گفت:

Destiny نقدهای بسیاری خوبی دریافت کرد و محتوای بسیار با کیفیتی داشت، اما موفق نشده بود که انتظارات مالی ما را برآورده کند.

چند ماه پیش بود که اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده بود که بازی Destiny 2: Forsaken فروش مورد انتظار آن‌ها را تجربه نکرده است، در صورتی که بانجی معتقد بود که از بازی به هیچ وجه ناراضی نیست.

زمانی که مدیریت اکتیویژن بلیزارد یک بازنگری اقتصادی از سال ۲۰۱۹ انجام داد، متوجه شد که بازی Destiny برای منافع این کمپانی یک محصول تعیین‌کننده نیست. از سمتی دیگر اکتیویژن بلیزارد در جریان توسعه Destiny، نیروهای دو استودیوی خود یعنی High Moon Studios و Vicarious Visions را در اختیار بانجی قرار داده بود تا روند توسعه محتویات این بازی با سرعت بیشتری پیش برود. کمپانی‌های High Moon و Vicarious Visions در یک مدت زمان مشخص در حال همکاری با بانجی روی توسعه بازی Destiny بودند و طبیعتا پس از اتمام این همکاری وقت آزاد زیادی داشتند تا روی دیگر پروژه‌های اکتیویژن کار کنند. اکتیویژن اخیرا اعلام کرد که قصد دارد تا تعداد توسعه‌دهندگانی را که روی بازی‌هایی همانند Heartstone ،Warcraft ،Overwatch ،Candy Crush ،Call of Duty و Diablo کار می‌کنند، در سال ۲۰۱۹ در مجموع حدود بیست درصد افزایش دهد. در این بین ممکن است کمپانی‌های High Moon و Vicarious Visions برخی نیروهای خود را به این پروژه‌ها انتقال دهند، اما هنوز این اخبار به صورت رسمی تایید نشده است.

در نهایت جانسون خلاصه‌ای از روند جدایی از بانجی را شرح داد و اشاره کرد که اکتیویژن بلیزارد در ماه نوامبر پس از گزارش مالی متوجه شد که بانجی قصد دارد تا از قرارداد انتشار خارج شود. این قرارداد در اواخر دسامبر به انتهای خود رسید و خبر آن در نهایت در ماه ژانویه ۲۰۱۹ میلادی به صورت رسمی اعلام شد.

همانطور که می‌دانید خبر بزرگ دیگری که در خصوص کمپانی اکتیویژن بلیزارد این روزها به گوش می‌رسد مربوط به تعدیل نیروی هشت درصدی این کمپانی می‌شود که می‌تواند باعث بیکار شدن حدود ۸۰۰ نفر شود.

نظر شما کاربران زومجی در خصوص رویکرد اخیر کمپانی اکتیویژن بلیزارد چیست؟


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده