// چهار شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۱۵

اکتیویژن بلیزارد نزدیک به ۸۰۰ نفر از کارکنانش را برکنار خواهد کرد

کمپانی اکتیویژن بلیزارد در بخشی از گزارش فصلی عملکرد مالی خود رسما اعلام کرد که به‌زودی، حدود ۸ درصد از نیروی کارِ حاضر در این شرکت شغل خود را از دست خواهند داد.

همانند بسیاری از کمپانی‌ها و ناشرهای بزرگ مربوط به صنعت بازی‌های ویدیویی، شرکت اکتیویژن بلیزارد نیز به‌تازگی آمار و اطلاعات مالی خود را در ارتباط با سه‌ماهه آخر سال ۲۰۱۸ منتشر کرد اما در کنار این، اطلاعاتی هم از آینده شغلی برخی از کارکنان این کمپانی آمریکایی منتشر شد که شاید چندان خوشایند به نظر نرسد. با اینکه پیش از این هم شایعاتی در رابطه با اخراج صدها نفر از اعضای اکتیویژن بلیزارد به گوش رسیده بود، اما صحت و سقم آن در هاله‌ای از ابهام قرار داشت تا اینکه بابی کاتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، رسما این موضوع را تایید کرد.

سازنده و ناشر بازی‌هایی نظیر Overwatch و Call of Duty: Black Ops 4 با اینکه در سه‌ماهه پایانی ۲۰۱۸ عملکردی فوق‌العاده و بی‌سابقه‌ را برجای گذاشته، اما کاتیک همچنان معتقد است که این کمپانی نتوانسته از تمامی پتانسیل خودش به خوبی بهره ببرد. در همین راستا، به منظور افزایش سرعت ساخت بازی‌ها، بالا بردن کیفیت محتویات تولیدی و همچنین پیش‌برد برخی پروژه‌های جدید، تیم‌های توسعه‌دهنده این کمپانی قرار است نزدیک به ۲۰ درصد بزرگ‌تر از قبل شوند و افراد جدیدی را به جمع خود بیفزایند.

با این حال، عده‌ای از کارکنان Activision Blizzard که نتوانسته‌اند در حد انتظارات کمپانی ظاهر شوند، همراه با برخی کارکنان بخش‌های تبلیغاتی و بازاریابی، به‌زودی محل کار خود را ترک خواهند کرد. با وجود اینکه مشخص نشده است کارکنان اخراجی دقیقا از کدامیک از بخش‌های اکتیویژن بلیزارد هستند، اما بنابر اطلاعات منتشر شده توسط وبسایت کوتاکو، استودیوهای اکتیویژن، بلیزارد، کینگ و های مون، همگی برخی از اعضای خود را از دست خواهند داد. همچنین این وبسایت یادداشتی از جی آلن برک، رییس کمپانی هم منتشر کرده است که نشان می‌دهد این تعدیل نیرو، به جهت تنظیم و سطح‌بندی برخی از تیم‌هایی که با لیست انتشارات کنونی شرکت همخوانی نداشته‌اند، صورت گرفته است. میزان کارکنان اکتیویژن بلیزارد در سال ۲۰۱۸ در حدود ۹۶۰۰ نفر بوده است که با این اوصاف چیزی نزدیک به ۷۷۰ نفر باید با محل کار خود خداحافظی کنند.

اکتیویژن بلیزارد وعده داده است که افرادی که شغل خود را از دست می‌دهند، از بسته‌ها و مزایای حمایتی کاملی بهره‌مند خواهند شد. دریافت سود سهام شرکت در سال گذشته میلادی، حمایت‌های درمانی و مشاوره و همیاری برای آینده شغلی و یافتن محل کاری جدید، از جمله مواردی هستند که عاید این افراد می‌شود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده