نویسنده: علی گودرزی
// چهار شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۶

سازندگان بازی The Outer Worlds اطلاعاتی جدید از سیستم مبارزات آن منتشر کردند

مکانیزم‌های مبارزاتی یار همراه و موجود بودن راه‌های مختلف برای شرکت و اتمام مبارزات از موضوعاتی هستند که به‌تازگی سازندگان بازی The Outer Worlds به آن‌ها پرداخته‌اند.

نشریه‌ی گیم‌اینفورمر در تازه‌ترین شماره‌ی خود به بازی مورد انتظار The Outer Worlds که خالقان مجموعه‌ی Fallout مشغول توسعه‌اش هستند پرداخته و در جریان تازه‌ترین اخبار بازی، تیم کین، کارگردان خلاق بازی همراه با چارلز استپلز، طراح اصلی بازی، درباره‌ی مکانیک‌های قسمت اکشن اثرشان صحبت کرده‌اند.

سازندگان بازی ابتدا سراغ موضوع «کاراکتر همراه» در مبارزات رفتند و اطلاعات تازه‌ای را از آن منتشر کردند. طبق گفته‌ی کارگردان خلاق بازی، «رهبری افراد» در حد و اندازه‌های مبارزات، انتخاب دیالوگ و مخفی‌کاری، مهم و ضروری است و بازیکنان طی پیش‌روی خود در بازی حتما باید آن را در نظر بگیرند؛ چرا که در سخت‌ترین درجه‌ی بازی و با پایان یافتن میزان سلامتی افراد، آن‌ها جان خود را از دست می‌دهند و جلو رفتن در بازی برای‌تان سخت‌تر می‌شود. کین دراین‌باره می‌گوید:

کاراکتر شما قرار نیست یک آدم همه‌کاره در مبارزات باشد و به کمک یارهای همراه نیاز دارد. شما با خرج کردن امتیازهای تجربه، کاراکتر همراه‌تان را ارتقاء می‌دهید و از مهارت‌ آن‌ها در مبارزات بهره خواهید برد. یارهای همراه در تعیین نتیجه‌ی مبارزات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. رهبری کردن افراد در کنار انتخاب دیالوگ‌ها، مخفی‌کاری و مبارزات، یک نقش جدید در بازی خواهد بود و ما خیلی دوست داشتیم که آن‌ را در کنار موارد ذکر شده، در بازی داشته باشیم.

طراح اصلی بازی یعنی چارلز استپلز هم درباره‌ی سیستم مبارزات و نقش یارهای همراه در بازی، این‌گونه دیدگاهش را مطرح می‌کند:

همراها‌ن‌تان به شما در آسیب رساندن به دشمنان کمک می‌کنند. بازیکنان می‌توانند با هدایت کردن یارهای خود برای هدف قرار دادن یک دشمن به‌خصوص اقدام کنند. همراهان شما همچنین از قدرت‌هایی ویژه برخوردار هستند که می‌توانند آن‌ها را در یک زمان مناسب آزاد کنند و روی دشمنان تاثیر بگذارند.

وی در ادامه از این قدرت‌های ویژه می‌گوید و آن‌ها را «مواردی ویژه» می‌خواند که The Outer Worlds را از دیگر بازی‌های هم‌سبک خود جدا می‌کند. از نظر استپلز، هر کدام از همراهان شما نقاط مثبت و منفی خودش را دارد و برای همین باید برای پیش‌روی در بازی بهترین استراتژی ممکن را اتخاذ کنید.

بازی The Outer Worlds ساخته‌ی استودیو آبسیدین در تاریخی نامشخص از سال ۲۰۱۹ میلادی راهی ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی خواهد شد. همچنین عرضه‌ی فیزیکی بازی با قیمت ۶۰ دلار هم به‌تازگی توسط سازندگان تایید شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده