// چهار شنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۶

کنسول PlayStation Classic با ۶۰ درصد تخفیف در آمریکا به فروش می‌رسد

فروشگاه آمریکایی Walmart کنسول PlayStation Classic را شامل تخفیف قابل توجهی کرده است که به موجب آن این کنسول با قیمت ۴۰ دلار به فروش می‌رسد.

در سپتامبر سال گذشته بود که کمپانی سونی از نسخه مینی کنسول پلی استیشن تحت عنوان کنسول PlayStation Classic رونمایی کرد. در نهایت این کنسول در تاریخ ۳ دسامبر (۱۲ آذر)، مصادف با سالروز ۲۴ سالگی کنسول PlayStation با قیمت ۱۰۰ دلار عرضه شد. برخلاف کشور ژاپن، این کنسول در آمریکا با استقبال چندانی رو‌به‌رو نشد. حال اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه فروشگاه وال مارت قیمت این کنسول را به ۴۰ دلار کاهش داده است.

براساس اطلاعات منتشر شده در وب‌سایت فروشگاه Walmart، این کاهش قیمت موقتی نیست. پیش از این نیز فروشگاه مذکور این کنسول را شامل تخفیف کرده بود که تا مدتی ادامه داشت. علاوه بر این فروشگاه Target کنسول PlayStation Classic را با قیمت ۶۰ دلار به فروش می‌رساند که انتظار می‌رود برای رقابت با فروشگاه وال مارت، قیمت فروش را به قیمتی مشابه با این فروشگاه کاهش دهد. با این که به نظر می‌رسد موجودی فروشگاه آمازون به پایان رسیده است، اما نسخه‌های دسته دوم کنسول پلی استیشن کلاسیک با قیمت کمتر از ۴۰ دلار توسط واسطه‌گر‌ها به فروش می‌رسد.

کمپانی Sony قصد داشت با استفاده از کنسول PlayStation Classic قدم در مسیری بگذارد که کمپانی نینتندو به واسطه نسخه مینی کنسول‌های NES و SNES توانسته بود در آن موفق عمل کند. اما عدم استقبال منتقدین از این کنسول و نقد‌های منفی رسانه‌های معتبر باعث شد که قیمت این کنسول به سرعت کاهش پیدا کند. پیش از این در قالب مطلبی به مرور بررسی کنسول پلی استیشن کلاسیک از دید وب‌سایت‌های معتبر دنیا پرداختیم که برای کسب اطلاعات پیشتر می‌توانید به مطلب مربوطه مراجعه کنید.

کنسول PlayStation Classic در مجموع دارای ۲۰ بازی از پیش نصب شده است. در حالی که تعداد ۱۲ بازی که مواردی همچون Metal Gear Solid ،Final Fantasy VII و Resident Evil را شامل می‌شود، روی تمامی نسخه‌های این کنسول در دسترس قرار دارند، اما هشت بازی که برخی از بازی‌ها عبارتند از Tom Clancy's Rainbow Six ،Twisted Metal ،Armored Core و Parasite Eve در انحصار مناطق مختلف هستند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده