// سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۱

چین ورزش‌های الکترونیک را به عنوان شغل به رسمیت شناخت

دولت چین، بازیکنان و برگزارکنندگان ورزش الکترونیک یا همان eSports را از این به بعد به عنوان شاغل می‌شناسد.

خبر خوبی که این هفته برای بازیکنان چینی منتشر شد، به رسمیت شناخته شدن eSports در کشور چین به عنوان یک شغل حرفه‌ای بود. وزارت منابع انسانی و امنیت اجتماعی چین اخیرا نام پانزده شغل جدید را اعلام کرده است که طبق آن افرادی که به عنوان بازیکن یا برگزارکننده ورزش های الکترونیک شناخته می‌شوند، از این به بعد به عنوان شاغل در جامعه مطرح خواهند شد.

عبارت «بازیکن حرفه‌ای» به افرادی تعلق می‌گیرد که در مسابقات و رویدادهای ورزش الکترونیک رقابت کنند یا اینکه در کنار بازیکنان حرفه‌ای دیگر به تمرین کردن بپردازند. «اپراتور» یا «برگزارکننده ورزش الکترونیک» نیز به افرادی گفته می‌شود که در تشکیلات مربوط به تیم‌های برگزاری مسابقات حرفه‌ای eSports محتوایی را تولید کنند یا ارائه دهند.

علاوه بر موارد قبلی در بخشی از اعلامیه منتشر شده توسط وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی کشور چین به Account boosting هم اشاره و به عنوان یکی از شغل‌های اصلی یاد شده است. استفاده از ابزار تقلب (Cheating) و بوست کردن دیگران در برخی بازی‌های ورزش الکترونیک مانند League of Legends و Overwatch جرایمی هستند که با مجازات همراه است. به نظر می‌رسد که کمبود ارتباطات بین دولت چین و صنعت گیمینگ دلیل اصلی این اتفاق است و به زودی این سوء تفاهم برطرف خواهد شد.

بوست کردن یا همان Account boosting در بازی‌های رقابتی بدین معنا است که بازیکنی با حساب کاربری بازیکن ضعیف‌تر از خود وارد بازی می‌شود و جهت افزایش مقدار رنک (Rank) آن فرد بازی می‌کند. این کار در حال حاضر یکی از مشکلات بزرگ بازی‌های رقابتی است که تقریبا در تمامی بازی‌های مطرح در بخش eSports به چشم می‌خورد. در سال ۲۰۱۵ یکی از بازیکنان بازی League of Legends که با نام مستعار XiaoWeiXiao شناخته می‌شود به خاطر بوست کردن به مدت یک سال از حضور در میادین حرفه‌ای منع شد. در سال ۲۰۱۷ یکی از بازیکنان تیم Philadelphia Fusion که با نام مستعار SADO شناخته می‌شد به دلیل اتهاماتی که به او وارد شده بود از حضور در لیگ بازی Overwatch منع شد. سال ۲۰۱۸ نیز ۱۴۰۰ حساب کاربری بازی Overwatch به دلیل بوست شدن به صورت کامل بن شدند.

خبر مربوط به رسمیت شناخته شدن فعالیت بازیکنان حرفه‌ای و برگزارکنندگان ورزش الکترونیک در کشور چین به عنوان یک شغل رسمی، قدم مثبتی برای بازیکنان eSports در کشور چین خواهد بود. این موضوع بدین معنا است که از این به بعد بازیکنان حرفه‌ای در چین می‌توانند از حقوق و مزایای بیشتری برخوردار شوند و دسترسی آن‌ها برای دریافت ویزاهای کاری آسان‌تر خواهد شد.


منبع dotesports
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده