نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

۱۵ شخصیتی که در خلق بتمن از آنها الهام گرفته شده است

اگر شما هم از علاقه‌مندان بتمن هستید، بهتر است به عنوان یک طرفدار بدانید که در پروسه خلق این شخصیت از چه کاراکترهایی الهام گرفته شده است.

بتمن. نام بسیار آشنایی که با آوردن این اسم مو به تن همه طرفداران سیخ می‌شود. بتمن برای طرفدارانش نه تنها یک شخصیت فوق العاده جذاب و دوست‌داشتنی است، بلکه برای خیلی از آنها تقریبا تبدیل به یک نماد و الگو شده است. وقتی شما به این مسئله فکر کنید که او چگونه توانسته آنقدر با قدرت با محبوبیتش بر رسانه‌هایی مانند کتاب‌های کمیک، فیلم‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی تسلط یابد و تقریبا هر شخصیت دیگری را کنار بزند، انکار کردن اینکه او در بالاترین رتبه محبوبیت قرار دارد واقعا سخت است. تقریبا نزدیک به ۷۵ سال است که شخصیت بتمن به دنیای کتاب‌های کمیک اضافه شده است اما روز به روز در حال قوی‌تر شدن و محبوب‌تر شدن است. بااینکه این شخصیت محبوبیت خیلی زیادی دارد اما باز هم خیلی از طرفداران حتی آنهایی که به شدت دو آتیشه هستند هم تمام داستان خلقت این شخصیت را نمی‌دانند و اطلاعی از اینکه چه شد که شوالیه تاریکی به وجود آمد ندارند.

شخصیت بتمن در ماه می سال ۱۹۳۹ توسط باب کین و بیل فینگر خلق شد. اگرچه از زمانی که شخصیت بتمن خلق شد، نه خودش و بیشتر طرفدارانش به زمان عقب و اینکه او چگونه خلق شد نگاه نکردند اما اینکه چگونه خلق شد و چگونه با اولین حضور خود، خود را در دل مردم جا کرد واقعا ارزش دیدن دارد و دانستن حقیقت بسیار لذت‌بخش است. اگر از زوایای مختلف کاراکتر بتمن را نگاه کنی و در عمق شخصیت او بروید متوجه می‌شوید که او از ترکیب و تلفیق چندین شخصیت مخلتف دیگر خلق شده است. باب کین و بیل فینگر که خالقان این شخصیت بودند تمام سعی خود را بر این گذاشتند تا بدون هیچ خجالت و شرمندگی بهترین موارد را در چندین شخصیتی که مورد علاقه خود آنها هم بود برداشته، ترکیب کرده و شخصیتی را از آن پدید آوردند که فوق‌العاده خاص و جذاب است؛ شخصیتی که به راحتی توانست نسبت به تمام افرادی که قبل از خود آمده بودند برتری پیدا کند.

جالب است بدانید که طرح‌های اولیه لئوناردو داوینچی از یک دستگاه پروازی، جزء اولین مواردی بود که باب کین را ترغیب به خلق چنین نمادی کرد و تقریبا از اولین مواردی بود که از آن برای خلق بتمن الهام گرفته شد. زمانی که کین عزم خود را جزم کرد و تصمیم گرفت تا بالاخره این شخصیت را خلق کند، او به یادآورد که در دوران جوانی‌اش تصاویری از یک ماشینی را دیده بود که به نظر می‌رسید که بال‌هایی شبیه به بال‌های خفاش دارد. او تمام محل‌هایی که به نظرش می‌رسید که می‌توانست آن تصویر را در آنجا پیدا کند گشت و در آخر توانست نقاشی قدیمی لئوناردو داوینچی را پیدا کند و با دیدن آن تصویر دوباره از تصمیم خود مطمئن شد که می‌خواهد یک بت-من ابرقهرمانی و فوق‌العاده جادویی خلق کند.

در حال حاضر خیلی از این شخصیت‌های به فراموشی سپرده شده و در تاریکی و گمنامی خود رها شده‌اند اما ما طرفداران بتمن باید به شدت از آنها تشکر کنیم که منبع الهامی برای شخصیت‌ مورد علاقه ما بودند. در این مقاله ما قصد داریم ۱۵ مورد از شخصیت‌هایی را که در خلق بتمن به خالقان او کمک کرده‌اند معرفی کنیم. تا پایان مقاله همراه ما و زومجی باشید.

D

۱۵. دارتانیان (یکی از اعضای سه تفنگدار)

در رمان اصلی سه تفنگدار (The Three Musketeers) کاراکتری کلیدی و اصلی به نام دارتانیان وجود داشت که شخصیت او براساس کاپیتان واقعی تفنگداران به نام چارلز د بتز د کستلمور دارتانیان (Charles de Batz de Castelmore d'Artagnan) خلق شده و در داستان کتاب اصلی نوشته شده بود. دارتانیان فردی جسور، شجاع و بی‌پروا و به نوعی خودخواه بود که در همان ابتدا که شخصیت‌های داستان خلق شدند و اولین نسخه از کتاب در میان مردم عرضه شد، به شدت محبوب شد و طرفداران خاص خود را در همان زمان پیدا کرد. بیل فینگر هم یکی از همان طرفدارانی بود که این شخصیت به شدت چشمش را گرفته بود و به طریقی می‌خواست بخشی از شخصیت دارتانیان را در قالب بتمن ساخته و شکل دهد. بیل فینگر دوست داشت بتمن همانطور که مرد هوش و عقل است، به همان اندازه و شاید بیشتر از آن هم مرد عمل و مبارزه باشد. 

در ابتدا بتمن و دارتانیان شباهت زیادی به هم داشتند اما حالا به نظر می‌رسد که آنها شخصیت‌های متفاوتی شده‌اند

همین روحیه قهرمانی و علاقه به شدت زیاد دارتانیان به انجام کارهای خوب و درست بود که حالا بیشترین ارتباط را با شخصیت محبوب و ابرقهرمانی حال حاضر بیل فینگر و خوانندگان کتاب‌های کمیک دارد. در سال ۱۹۴۳ بود که باب کین و دان کامرون شخصیت منفور و منفی داستان به نام کاوالیر که شباهت خیلی زیاد و قابل توجهی با اعضای گروه تفنگداران دارد را خلق کردند. با اینکه در ابتدا بتمن و دارتانیان شباهت‌های خیلی زیادی داشتند اما امروزه به نظر می‌رسد که شخصیت‌هایی کاملا متفاوت دارند البته اگر از تمایل و تقریبا می‌توان گفت نیاز مستمر آنها به برقراری عدالت و مجازات کردن مجرمان که حتی در برخی شرایط زندگی خودشان هم بر لبه تیغ قرار می‌گرفت صرف نظر کنیم، به نظر می‌رسد که شخصیت امروزی بتمن تفاوت زیادی با دارتانیان پیدا کرده است.

FLASH GORDON

۱۴. فلش گوردن

شخصیت فلش گوردن هم از آن دسته کاراکترهایی محبوبی بود که توسط هنرمندان بااستعداد و توانمند خلق شده است. در سال ۱۹۳۴ این الکس ریموند بود که کاراکتر مشهور فلش گوردن را خلق کرده و به دنیای کتاب‌های کمیک وارد کرد. فلش گوردن یکی از اولین مردان فضایی و فضانورد در دنیای کتاب‌های کمیک بود که اتفاقا تاثیر خیلی زیادی هم بر روی دو شخصیت محبوب کمپانی دی سی یعنی سوپرمن و هاوک‌من داشت. 

هنرمندان و همچنین طرفداران دنیای کمیک، این شخصیت را در بسیاری از کتاب‌های کمیک مشاهده کرده‌اند که بخش عمده‌ای از آثار ریموند بوده ‌است. ایده عالی فلش گوردن نظر باب کین که از بزرگترین طرفداران الکس ریموند بود به خود جلب کرده ‌بود و او تلاش می‌کرد تا سبک الکس ریموند را در مراحل اولیه خلق کاراکتر بتمن تقلید کند. حتی گفته شده اولین کتابی که کین درباره بتمن (قسمت 27 مجموعه Detective Comics) نوشت تجلیلی از شخصیت فلش گوردن بوده‌است. باعث تاسف است که گوردن، که الهام‌بخش بسیاری از شخصیت‌های موفق دیگر است تا به حال در هیچ فیلم موفق و مناسبی که در شان این کاراکتر باشد حضور نداشته است.
THE LONE RANGER

۱۳. لون رِینجر

کاراکتر لون رینجر برای اولین بار، قبل از اینکه وارد کتاب‌ها، مجلات عامه‌پسند و کمیک‌ها شود، کار خود را با حضور در رادیو آغاز کرد. در سال ۱۹۳۳ نمایش رادیویی بسیار موفقی ساخته شده ‌بود که رینجر در آن حضور داشت و طولی نکشید تا همه اسم لون رینجر را شنیدند و این کاراکتر را ‌شناختند. کین و فینگر نیز هر دو از طرفداران این نمایش رادیویی و مجله‌های منتشر شده بعد از آن بودند. با این حال شباهت‌های بسیار کمی بین بتمن ورینجر وجود دارد و آن‌هم این است که هر دو کاراکتر حد و مرزها و قوانین اخلاقی مشخصی برای خود دارند و هر دو شخصیت ماسکی به صورت خود می‌زنند تا هویت آنها را پنهان کند.

اولین ‌باری که لون رینجر ماسک را به چهره خود زد قسم خورد که هیچوقت آن ‌را برندارد. زیرا این ماسک صرفا برای پوشاندن هویت او نبود و علت و مفهوم بیشتری داشت. رینجر یکی از اولین قهرمانانی بود که حد و مرزهای اخلاقی داشت و قوانین سرسختانه او درباره نکشتن هیچکس، در نهایت به الگوی اخلاقی بتمن تبدیل شد.

THE BAT

۱۲. بَت

یک سال بعد از خلق شخصیت لون رینجر، کاراکتر بَت که شخصیتی مبهم و تاریک بود، در تعداد انگشت شماری از داستان‌ها دیده شد که این کاراکتر توسط جانستون مک کولی که خالق کاراکتر زورو نیز هست به وجود آمده بود.

زمانی که گزارشکر داونس کلاید برای قتلی که مرتکب نشده بود مجرم شناخته شد، او تصمیم گرفت به سراغ کلاهبردارانی که برای او پاپوش دوخته بودند برود و این زمانی بود که او به یک انتقام‌جوی کلاهپوش به نام بت تبدیل شد. او که از کلاه و ماسکی سیاه استفاده می‌کرد روی پیشانی خود یک خفاش سفید داشت. شاید تنها شباهتی که بین این شخصیت و کاراکتر بتمن وجود دارد این است که این دو شخصیت چگونه اسم خود را انتخاب کرده‌اند. کلاید روی صندلی خود نشسته بود و در حالی که نمی‌دانست چه اسمی برای شخصیتی که به تازگی پیدا کرده بود بگذارد گیج و ناتوان از پنجره به بیرون نگاه می‌کرد؛ در همین لحظه بود که خفاشی از جلوی پنجره پرواز کرد. کلاید نیز که به آن زل زده بود ناگهان گفت: «خودش است!»

کین و فینگر نیز تقریبا همین صحنه را برای زمانی که بروس وین می‌خواست به شخصیت جدیدش تبدیل شود به وجود آوردند. به علاوه آنها از طرفداران جانستون مک کولی بودند و تصور اینکه این شباهت یک تصادف است و اتفاقی بوده است، دشوار است.

DRACULA

۱۱. دراکولا

به نظر می‌رسد شخصیت دراکولا بیشتر از آنچه انتظار می‌رفت روی کاراکتر بتمن تاثیر گذاشته است. در واقع کُنت کاراکتری بود که شب‌ها و در تاریکی به فعالیت می‌پرداخت و لباس و کلاه سیاه می‌پوشید. کین و فینگر که می‌خواستند مجرمان و تبهکاران از بتمن بترسند او را به یک موجود شبانه تبدیل کردند. محیط تاریک و لحن اسرارآمیز دراکولا مواردی بودند که خالقان شخصیت بتمن، خواسته یا ناخواسته مجبور به تقلید آن بودند اما علاوه بر این نگاه قهرمانانه به او داشتند.

در حالی که باب کین و بیل فینگر هیچوقت به این مساله اشاره نکردند که دراکولا یکی از منابع بزرگ الهام آنها بوده اما علاقه خود را نسبت به سبک گوتیک و استایل این شخصیت اعلام و تا حد زیادی آن را تحسین کردند. تفاوت‌هایی که بین این دو شخصیت وجود دارد باعث شده که آنها دشمن‌های خیلی خوبی برای هم باشند و در داستان‌های مختلف زیادی مقابل یکدیگر قرار گیرند.

THE WHISPERER

۱۰. ویسپِرِر

به نظر می‌رسد باب کین و بیل فینگر علاقه زیادی به مجلات عامه‌پسند داشتند. ویسپرر کاراکتری بود که در زمان خود برای طرفداران مجلات عامه‌پسند بسیار محبوب بود و همچنین تاثیر عمده ای بر این دو فرد به‌ویژه فینگر داشت.

بتمن در اوایل شروع کارش نسبت به ویسپرر خشن‌تر و بی‌رحم‌تر بود

شخصیت ویسپرر که در ابتدا به عنوان یک افسر پلیس کار خود را آغاز کرد، مجبور شد از راه قانون خارج شود تا بتواند امور درست را انجام دهد. او هیچکسی را زندانی نمی‌کرد اما گاهی‌اوقات دوست داشت مجرمان تقاص کارهایشان را پس دهند. لازم به ذکر است که بتمن در اوایل شروع کارش، نسبت به ویسپرر بی‌رحم‌تر و خشن‌تر بوده است. ویسپرر که هویت واقعی او یک مامور عالی رتبه پلیس به نام جیمز گوردون است بسیار مورد ستایش کین و رابینسن قرار گرفته و این دو فرد او را به عنوان بزرگ‌ترین متحد و دوست بتمن نامیده‌اند.

در رابطه با اینکه چه کسی شخصیت ویسپرر را خلق کرده است بحث‌های فراوانی وجود دارد. برخی بر این باورند که لورنس دانووان، شخصی که داستان های بسیار زیادی را نوشته است خالق این کاراکتر است و برخی دیگر می‌گویند که جانستون مک کولی (خالق زورو و بت) نقشی در خلق ویسپرر داشته است.

DOC SAVAGE

۹. داک سَوِج

استن لی، بزرگ‌ترین نویسنده دنیای کمیک درباره این شخصیت گفته است که داک سوج طرحی برای ابرقهرمان مدرن امروزی است. شکی بر این مساله نیست که شخصیت کاپیتان آمریکا منبع الهام داک سوج بوده در حالی که داک سوج خود منبع الهام شخصیت بتمن بوده است.

داک سوج یکی دیگر از شخصیت های مجله‌های عامه‌پسند بود که در سال ۱۹۳۳ برای مبارزه با جرم و جنایت خلق شد. او که از لحاظ فکری و فیزیکی یک نمونه کامل بود، قدرت‌های زیادی داشت و به چند هنر رزمی تسلط داشت.

در رابطه با کاراکتر داک سوج، ویژگی‌ای که بیشتر مورد توجه و علاقه کین و فینگر قرار گرفته بود ذهن خلاق و هوش بالای او بود. این شخصیت که عمدتا به عنوان بزرگ‌ترین کاراگاه جهان شناخته می‌شد، اغلب اوقات از گجت‌های مخصوصی استفاده می‌کرد. درست همانند بتمن، این شخصیت هم به این گجت‌ها بسیار متکی بود. با اینکه داک سوج هم یک میلیاردر بود اما اصلا نمی‌شد که همانند بروس وین لقب جوان خوش‌گذران را به او داد.

THE BLACK BAT

۸. بلَک بَت

برای معرفی این کاراکتر باید بگوییم که در واقع دو شخصیت با نام بلک بت وجود دارد. در سال ۱۹۳۳، برای اولین بار بلک بت به عنوان یک شورشی معرفی شد که علاوه بر این، اولین باری هم بود که کاراکتری نامی با ریشه «بَت» داشت. دومین بلک بت نیز تقریبا همزمان با خلق کاراکتر بتمن منتشر شد که شباهت بصری زیادی بین آن دو وجود داشت.

کاراکتر بلک بت که هویت اصلی او یک وکیل به نام آنتونی کوئین بود، با پوشیدن لباس سیاه ماسک‌دار به مبارز شب تبدیل شد. او به طور شگفت‌انگیزی به یکی از کاراکترهای دی سی به نام دوچهره شبیه بود و زمانی که در یکی از دادگاه‌هایش در حال دفاع از موکلش بود به صورت او اسید پاشیده شده و او بینایی خود را از دست داده بود. اما از طرف دیگر او می توانست در تاریکی ببیند و احتمالا مانند شخصیت دردویل توانایی‌های جدیدی را برای مبارزه با جرم و جنایت به دست آورده بود.

به نظر می‌رسد که بیل فینگر علاقه شدیدی به دستکش بلک بت داشت و از کین خواسته بود تا از این آیتم برای طراحی لباس بتمن استفاده کند. با اینکه این دو همکار در طراحی کاراکتر بتمن اختلاف نظرهای زیادی با هم داشتند اما در نهایت با هم به توافق رسیده و بتمن به بهترین شکل ظاهر شد.

SHERLOCK HOLMES

۷. شرلوک هولمز

بیل فینگر در اوایل طراحی بتمن، دو کاراکتر دارتانیان و شرلوک هولمز را الگوی طراحی خود قرار داده بود. در ابتدا باب کین بیشتر از شخصیت و جذابیت‌های داستانی، نگران ظاهر خاص و منحصربه‌فرد بتمن بود. اما از طرف دیگر فینگر هم برای بخش داستانی و هم ظاهر این کاراکتر ذهن خلاقی داشت. فینگر ارزش وجود بتمن به عنوان یک قهرمان خودساخته را می‌دانست و برای عملی شدن این مساله باید هوشمندانه عمل می‌کرد. واقعا باهوش. چه کسی بهتر از بزرگ‌ترین کارآگاه داستانی، شرلوک هولمز، می‌توانست منبع الهام او قرار بگیرد؟

در دهه ۸۰ میلادی، نویسنده مایک وردر و آلن دیویس قسمت ویژه سالگرد مجموعه Detective Comics را با حضور بتمن و شرلوک هولمز منتشر کردند. این یک تجلیل و ادای احترام مناسب به شخصیتی بود که اساس شکل‌گیری بتمن و بسیاری از کارآگاهان بعد از او بود.

THE PHANTOM DETECTIVE

۶. کارآگاه فانتوم

کارآگاه فانتوم یکی دیگر از قهرمانان کمتر شناخته شده مجلات عامه‌پسند است که در سال ۱۹۳۳ به عنوان دومین شخصیت ماسک‌دار در این مجلات ظاهر شد. شخصیتی که تاثیرش روی خلق کاراکتر بتمن انکارناپذیر است. کارآگاه فانتوم که یک جوان خوش‌گذران ثروتمند بود، استاد تغییر قیافه و دانشمند پزشکی قانونی بود و زمانی که به کارآگاه ارشد تبدیل شد تصمیم گرفت از مهارت‌ها و توانایی‌هایش در مبارزه با جرم و فساد استفاده کند.

کاراگاه فانتوم هم درست همانند بتمن یک چراغ چشمک‌زن مخصوص پلیس‌ها داشت

کارآگاه فانتوم مانند بتمن آزمایشگاهی مخفی داشت، اما شاید شباهت چشمگیری که این دو شخصیت با هم دارند نحوه ارتباط دیگران با آنها باشد.

کارآگاه فانتوم یک چراغ چشمک‌زن قرمز بالای ساختمان پلیس نصب کرده بود تا هروقت ماموران اجرای قانون به کمک او نیاز داشتند بتوانند با اون ارتباط برقرار کنند. بتمن نیز از روشی مشابه همین روش با تصویر علامت مخصوصش استفاده می‌کند. از آنجایی که ویراستاران داستان‌های کارآگاه فانتوم به کار ویراستاری کمیک‌های بتمن پرداختند می‌توان مطمئن شد که ایده استفاده از سیگنالِ بت را اولین بار آنها مطرح کرده‌اند.

DICK TRACY

۵. دیک تریسی

همانطور که در قبل اشاره کردیم بیل فینگر به شرلوک هولمز و کاراکترهای مجلات عامه‌پسند علاقه زیادی داشت. اما یکی از شخصیت‌های مورد علاقه رابرت کین، دیک تریسی بود که به حق کارآگاه بزرگی بود و شباهت‌های کمی نیز به هویت اصلی بتمن، یعنی بروس وین داشت.

کین همیشه سبک هنری چستر گولد را تحسین می‌کرد و سعی می‌کرد از آن در شخصیت سازی بتمن الهام بگیرد. یکی از ویژگی‌های مهمی که از کمیک‌های دیک تریسی روی او تاثیر گذاشته بود، نقش مهم و پررنگ تبهکارانی مانند فلَت تاپ، پرون فیس، بیگ بوی کاپریس و غیره بود. باب کین بارها اعلام کرده بود که تبهکاران عجیب و غریب داستان‌های گولد را دوست دارد و می‌خواهد شخصیت‌های شرور و عجیبی مانند آنها، برای جذاب‌تر شدن داستان‌های بتمن به آنها اضافه کند. می‌توان گفت امروزه شخصیت‌های شروری که در گالری دشمنان بتمن حضور دارند، درست به اندازه خود بتمن نمادین و جذاب هستند.

THE PHANTOM

۴. فانتوم

فانتوم، کاراکتری که در سال ۱۹۳۶ با نام مستعار «روحی که راه می‌رود» خلق شد، اولین قهرمانی بود که لباس مخصوص کامل داشت. در آن زمان که اکثر کاراکترها لباس معمولی می‌پوشیدند و تنها ماسک به صورت خود می‌زدند یا لباس کاملا سیاه به تن می‌کردند، فانتوم دارای لباسی به رنگ بنفش و گاهی خاکستری چسبان بود.

زمانی که باب کین برای اولین بار طراح‌های خود را به بیل فینگر نشان داد، بیل به او پیشنهاد کرد که تُن خاکستری لباس فانتوم را به آن اضافه کند. همچنین فینگر به به جزئیات دیگری در طراحی لباس بتمن اشاره کرده بود و به باب کین پیشنهاد کرد که برای ماسک بتمن، محل چشم‌های آن با رنگ سفید مشخص باشد. این طراحی باعث ایجاد وحشت در مجرمان می‌شد و این همان نگاهی است امروزه در بتمن مشاهده می‌کنیم.

فانتوم نیز مانند بتمن غاری پنهانی داشت که در آن موزه‌ای از یادگاری‌هایی از رویارویی با تبهکاران و کلاهبرداران وجود داشت.

SUPERMAN

۳. سوپرمن

به جرات می‌توان گفت که مرد فولادی نقش مهمی در خلق کاراکتر بتمن داشته است. او اولین ابرقهرمانی بود که تاکنون ساخته شده بود و هیچکس مانند او را قبلا ندیده بود. سوپرمن موفقیتی بسیار بزرگ محسوب می‌شد که توانست به سرعت طرفداران بیشماری به دست بیاورد.

مدیران دی سی کامیکس شخصیت بزرگ‌تر و بهتری را می‌خواستند، به همین دلیل باب کین را موظف کردند تا یک کاراکتر دیگر درست همانند سوپرمن را خلق کند. طرح‌های اولیه کین از بتمن شباهت زیادی به سوپرمن داشت. اما فینگر برای بهتر شدن این کاراکتر پیشنهاداتی به او داد و در نهایت آنها به جایی رسیدند که بیشتر از شخصیت‌های دیگر الهام گرفتند. اما گفتن این نکته نیز حائز اهمیت است که اگر سوپرمن وجود نداشت، بتمن هم به وجود نمی‌آمد و می‌توان گفت که این دو قهرمان دو روی سکه قهرمانی هستند.

THE SHADOW

۲. شَدو

شدو که اولین قهرمان مجله‌های عامه‌پسند است یکی از شخصیت‌هایی است تاثیر بسیاری در خلق شوالیه تاریکی داشته است. این کاراکتر که در سال ۱۹۳۱ خلق شد، یک انتقام‌جوی تاریک و مرموز و دارای قدرت ذهنی بالایی بود که با استفاده از آن می‌توانست با سایه‌ها ترکیب شود و این ویژگی وحشت زیادی را در مجرمان به وجود می‌آورد.

هویت اصلی شدو یک بازیگر ثروتمند به نام لامونت کرانستون بود که هویت دومش با ذات اصلیش که یک جوان خوش‌گذارن بود بسیار متفاوت بود. کین و فینگر نیز سعی کردند ویژگی‌های تاریک و مدل سایه‌گونه او را به بتمن اضافه کنند. شهر نیویورکِ شدو بسیار شبیه شهر گاتهامِ بتمن بود و او منبع الهام بخش عمده ای از فطرت و طبیعت تاریک بتمن به حساب می‌آید.

مجموعه انیمیشنی بتمن در قسمتی فوق‌العاده به نام «شبح خاکستری» به تجلیل کاراکتر شدو پرداخته که برای طرفداران بسیار باارزش و به یاد ماندنی است.

ZORRO

۱. زورو

زورو، کاراکتر خلق شده توسط جانستون مک کولی، نویسنده مورد علاقه فینگر و کین بود و آنها بارها به علاقه شدید خود به مجلات عامه‌پسند و فیلم علامت زورو اعتراف کرده بودند. آنها حتی از این فیلم در خاستگاه بتمن استفاده کردند. این کاراکتر در سال ۱۹۱۹ خلق شده است و شباهت‌های زیاد بین او و بتمن حیرت‌انگیز است.

شباهت‌های این دو شخصیت آنقدر زیاد است که نمی‌توان لیستی از آنها تهیه کرد. کین عاشق هویت دوگانه زورو بود و از این ویژگی در طراحی شخصیت بتمن استفاده کرد. این کاراکتر نیز مانند بتمن مخفیگاهی داشت که ورود به آن از پشت ساعت قدیمی پدربزرگش بود.

زورو از یک ماسک سیاه رنگ و یک کلاه بزرگ استفاده می‌کرد و همانند اتومبیل مخصوص بتمن، اسب قابل اعتمادی داشت که همیشه همراه او بود. او همچنین یک قهرمان خودساخته بود که مهارت زیادی در شمشیربازی داشت و تلاش می‌کرد دنیا را به جای بهتری تبدیل کند.

به نظر شما کدامیک از شخصیت‌های نام برده شده تاثیر بیشتری در خلق کاراکتر محبوب بتمن داشته‌اند؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع screenrant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده