نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۷

بازی Cyberpunk 2077 در انحصار فروشگاه اپیک گیمز نخواهد بود

استودیو سی‌دی پراجکت رد تایید کرد که نسخه کامپیوتر بازی Cyberpunk 2077 یک بازی انحصاری فروشگاه اپیک گیمز نخواهد بود.

آیا تصمیم کمپانی کخ مدیا برای تبدیل بازی Metro Exodus به یکی از بازی‌های انحصاری فروشگاه اپیک گیمز باعث ناراحتی شما شده است؟ جای هیچ‌گونه نگرانی نیست؛ چرا که استودیو سی دی پراجکت رد قصد انجام این کار برای بازی به شدت مورد انتظار Cyberpunk 2077 را ندارد؛ گرچه کسانی که به اندازه کافی با این صنعت آشنایی دارند هم انتظار انجام چنین اقدامی را از سوی استودیو CD Projekt Red نداشتند. استودیو سی‌دی پراجکت رد اخیرا فعالیت خود را در صفحات بازی سایبرپانک 2077 در شبکه‌های اجتماعی افزایش داده است و در این راستا، برخی از آثار هنری خلق‌شده به وسیله طرفداران را در معرض نمایش قرار می‌دهد. با این حال، تمام پیام‌ها به این موضوع مربوط نمی‌شوند و برای مثال به تازگی یکی از طرفداران نگرانی خود درباره در انحصار فروشگاه اپیک گیمز قرار گرفتن این بازی تیراندازی اول شخصِ در حال توسعه را از این طریق ابراز کرده است. این شخص در توییت خود نوشت:

لطفا، لطفا، لطفا این بازی را به یک بازی انحصاری فروشگاه اپیک گیمز تبدیل نکنید.

Cyberpunk 2077

حساب رسمی بازی Cyberpunk 2077 در توییتر در پاسخ به این پیام اظهار داشت که آن‌ها قصد انجام این کار را ندارند. سی‌دی پراجکت رد در این پیام گفت:

آره ... این کار را انجام نمی‌دهیم.

اینکه توسعه‌دهندگان با وجود مشخص بودن یک موضوع، بی‌پرده و سرراست به شبکه‌های اجتماعی می‌آیند و موردی را تایید می‌کنند، همواره عالی است. اما ممکن است سوال کنید که چگونه این موضوع مشخص است؟ برای شروع باید بگوییم که خرده‌فروشی آنلاین GOG کاملا متعلق به سی‌دی پراجکت رد است؛ بنابراین این کمپانی نمی‌خواهد تازه‌ترین ساخته خود را در انحصار کامل یا انحصار زمانی رقیبش یعنی فروشگاه Epic Games قرار دهد. این کار به منزله‌ی آن است که فرضا بازی Half-Life 3 به صورت انحصاری از طریق EA Origin یا Battle.net عرضه شود.

افزون بر این، شما می‌توانید به تاریخچه سایر بازی‌های سی‌دی پراجکت رد نگاهی بیندازید. بازی The Witcher 3: Wild Hunt از طریق چندین خرده‌فروشی مختلف از جمله استیم، اوریجین و GOG در دسترس است. از همه مهم‌تر، فعلا هیچ یک از بازی‌های استودیو CD Projekt Red در فروشگاه اپیک گیمز برای فروش قرار نگرفته است. اگر در این‌باره اطلاع ندارید باید بگوییم که چندی قبل کمپانی تی‌اچ‌کیو نوردیک (THQ Nordic) اعلام کرد که نسخه کامپیوتر بازی Metro Exodus به مدت یک سال به صورت انحصاری از فروشگاه اپیک گیمز به فروش خواهد رسید که این تصمیم با واکنش‌های مختلفی روبه‌رو شد و حتی فروشگاه استیم در این‌باره ابراز نارضایتی کرد. همچنین هفته گذشته مسئولین استودیو 4A Games به تکذیب صحبت‌های قبلی خود در مورد عدم پشتیبانی از بازار کامپیوتر در صورت فروش پایین Metro Exodus پرداختند.

در این میان، موارد زیادی وجود دارد که باعث هیجان طرفداران برای تجربه بازی Cyberpunk 2077 می‌شود. پس از جدایی مدیر نوآوری بازی Cyberpunk 2077 یعنی سباستین استفیِن برای پیوستن به بلیزارد، سی‌دی پراجکت رد تایید کرد که این استودیو پس از انتشار بازی تحسین‌شده‌ The Witcher 3: Wild Hunt حدودا ۶۰ درصد بزرگ‌تر شده و جدایی استفین سرعت توسعه بازی را کم نکرده است. با اینکه تابه‌حال تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 به صورت رسمی تایید نشده است، اما توسعه‌دهندگان می‌گویند «زمانی که بازی آماده باشد» شاهد عرضه آن برای پلی‌ استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر خواهیم بود. کسانی که آرزوی پیش خرید بازی و حمایت از سازندگان را دارند، همین حالا می‌توانند به انجام این کار اقدام کنند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده