نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۷

پلی استیشن 5 با توجه به پتنت جدید سونی احتمالا از قابلیت Backward Compatibility پشتیبانی می‌کند

بخش سرگرمی‌های تعاملی سونی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که بر اساس آن، ظاهرا کنسول پلی استیشن 5 به قابلیت Backward Compatibility مجهز خواهد بود.

در تازه‌ترین اخبار کنسول های بازی مطلع شدیم که بخش سرگرمی های تعاملی سونی از طریق اداره ثبت اختراع ژاپن پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که به نظر می‌رسد به وضوح به کنسول پلی استیشن 5 ارتباط دارد. این حق اختراع روشی است که به دستگاه اجازه بررسی این مورد را که آیا یک برنامه جزو برنامه‌های قدیمی محسوب می‌شود یا خیر، می‌دهد و دستگاه از این طریق قادر به شناسایی برنامه‌های طراحی‌شده برای دستگاه قدیمی‌تر خواهد بود. در صورتی که برنامه قدیمی نباشد، شناسه سی‌پی‌یو صحیح خودش را نمایان می‌کند و اگر برنامه قدیمی باشد، یک شناسه سی‌پی‌یو تقلیدی نشان می‌دهد که در اصل امکان جعل هویت برنامه مورد استفاده در دستگاه قدیمی را با هدف پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل برای پردازنده فراهم می‌کند.

Playstation

با اینکه به هیچ طریقی نمی‌توان از استفاده این پتنت در کنسول PS5 یا هر آنچه کنسول نسل بعدی کمپانی سونی نام دارد، اطمینان داشت اما مخترع این روش مارک سرنی است که به عنوان طراح ارشد کنسول پلی استیشن 4 شناخته می‌شود. البته در حال حاضر هیچ تاییدی برای کار سرنی روی کنسول پلی استیشن 5 نیز وجود ندارد، ولی این احتمال دور از ذهن نیست.

طبق معمول این نوع اطلاعات را نمی‌توان بدون درنگ پذیرفت؛ چرا که پتنت‌ها در همه مواقع منجر به تولید یک محصول واقعی نمی‌شوند، اما با این حال زمان ثبت این حق اختراع کاملا تصادفی به نظر نمی‌رسد. با اطمینان می‌توان گفت که عدم پشتیبانی کنسول پلی استیشن 5 از قابلیت Backward Compatibility یا همان اجرای بازی‌های نسل قبل بسیار عجیب خواهد بود؛ زیرا باعث از بین رفتن تمام موفقیت‌هایی می‌شود که کمپانی سونی با کنسول پلی استیشن 4 کسب کرد و این اقدام بحث برانگیزی است.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده