// جمعه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۵

دیک میلر بازیگر فیلم Terminator در سن ۹۰ سالگی درگذشت

دیک میلر، هنرپیشه، صدا پیشه و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌هایی همچون Gremlins و Terminator شناخته می‌شود، ساعاتی قبل در گذشت.

میلر با بیش از ۶۰ سال فعالیت حرفه‌ای، در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی به واسطه بازی در چند فیلم ترسناک و کمدی-ترسناک به کارگردانی راجر کورمن شناخته شد و به خاطر بازی درخشان در آثاری مانند A Bucket of Blood مورد تحسین منتقدین و سینمادوستان قرار گرفت. او در سال‌های فعالیت خود با کارگردان‌های سرشناسی همچون جیمز کامرون، ارنست دیکرسون، مارتین اسکورسیزی، جان سیلس و جو دانته همکاری داشته است.

این بازیگر فقید در سال ۱۹۸۴ توانست در فیلم‌های Terminator به کارگردانی جیمز کامرون و Gremlins به کارگردانی جو دانته ایفای نقش کند تا یکی از بهترین سال‌های کاری خود را رقم بزند. او طی دهه اخیر هم به بازی نقش‌های کوتاهی در آثاری مثل The Hole و Burying the Ex مشغول بود؛ میلر در فیلم The Hole نقش کوتاه یک پیک پیتزا را ایفا کرد.

جو دانته، میلر را «یکی از محبوب‌ترین همکاران» خود خوانده است و در توییترش نوشت با تماشای هنرنمایی‌های میلر در آثار کورمن دوران نوجوانی خود را سپری کرده و نه تنها به خاطر رابطه دوستانه‌ای که میان آن دو وجود داشته است، بلکه به واسطه لذتی که از تماشای میلر به هنگام ایفای نقش‌هایش نسیب او می‌شود، این کارگردان همواره در آثارش به دنبال نقشی هرچند کوتاه برای میلر بوده است.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده