نویسنده: حسین صدری
// دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۴۵

ساخت نسخه جدید BioShock رسما تایید شد

شرکت 2K بالاخره تایید کرد که بازی جدیدی از سری بایوشاک در دست ساخت قرار دارد. این بازی توسط استودیویی جدید به نام Cloud Chamber ساخته می‌شود.

شرکت 2K Games بالاخره تایید کرد که بازی جدیدی از سری پرطرفدار بایوشاک توسط استودیویی به نام کلاود چیمبر (Cloud Chamber) که دو شعبه‌ی آن در سن‌فرانسیسکو و مونترال قرار دارند، ساخته می‌شود. استودیو کلاود چیمبر بر اساس توضیحات ارائه شده این‌گونه توصیف می‌شود:

مجموعه‌ای از داستان‌گویان که علاقه‌ی بسیاری دارند مرزهای قصه‌گویی در صنعت سرگرمی‌های تعاملی را جابه‌جا کنند. آن‌ها این هدف را با تولید محصولات و تجربه‌هایی یکتا، سرگرم‌کننده و عمیق به سرانجام می‌رسانند؛ تجربه‌هایی که بازیکنان جهان را به فکر فرو می‌برد و با خود درگیر خواهد کرد.

بر اساس گفته‌های 2K و استودیو Cloud Chamber، بازی Bioshock جدید «برای عرضه در چند سال آینده» آماده می‌شود. به گفته‌ی دیوید ایسمایلر، رئیس شرکت 2K، آن‌ها برنامه‌های زیادی برای کارها و بازی‌های جدید خود دارند.

همچنان که به گسترش محصولاتمان ادامه می‌دهیم، به فرصت‌هایی که توسط آی‌پی‌های با ارزش و نیروهای خوبمان در اختیارمان قرار گرفته هم توجه می‌کنیم و روی پتانسیل طولانی مدت و ارزشمند آن‌ها سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. بایوشاک یکی از محبوب‌ترین سری بازی‌ها، یکی از موفق‌ترین آثار از نظر منتقدان و یکی از پر افتخارترین مجموعه‌هایی است که روی نسل قبلی کنسول‌های بازی عرضه شد. نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم روایت قدرتمند و گیم‌پلی شوتر اول شخص نمادین این سری قرار است این بار با کلاود چیمبر، تیم سازنده‌ی جدید به چه سمت و سویی هدایت شود.

هردو شعبه‌ی استودیو کلاود چیمبر قرار است توسط کلی گیلمور هدایت و رهبری شوند؛ کسی که هم در زمینه‌های مختلف ساخت بازی و هم در زمینه‌ی نشر بازی‌ها تجربه‌های فراوانی دارد. گیلمور در 2K Games، روی پروژه‌هایی نظیر Civilization و سری XCOM کار کرده است. به گفته‌ی او آن‌ها ایده‌های زیادی برای قصه گفتن در بازی‌های جدید دارند:

ما کلاود چیمبر را تاسیس کردیم تا دنیاهای کشف‌نشده‌ای بسازیم که قصه‌های جالب و سربه‌مهری در گوشه و کنارشان وجود دارد؛ قصه‌هایی که قرار است مرزهای آنچه را که در صنعت ویدیوگیم وجود دارد جابه‌جا کنند. تیم ما به زیبایی و قدرت بسیار زیاد تنوع اهمیت زیادی می‌دهد؛ چه در آرایش استودیو و چه در زمینه‌ی طرز تفکر تیم. تیم بازی‌سازان ما تجربه‌ی فراوانی در این زمینه دارند و عده‌ی فراوانی از آن‌ها قبلا از اعضای مهم تیم سازنده‌ی بازی‌های بایوشاک قبلی بوده‌اند و نقش مهمی در توسعه، پیشرفت و کسب محبوبیت آن بازی‌ها داشته‌اند. ما افتخار می‌کنیم که بخشی از خانواده‌ی 2K هستیم و روی چنین سری بازی مهمی کار می‌کنیم.

بازی Bioshock جدید «برای عرضه در چند سال آینده» آماده می‌شود

در حالی که گیلمور، رئیس هر دو استودیو در شعبه‌ی سن فرانسیسکو ساکن است، کن شکتر قرار است رهبری شعبه‌ی کانادایی بازی را در دست بگیرد. شکتر پیشتر مدیر کل شرکت زیندا (Zynda) در تورونتو بوده و استودیوی مستقل ناشر و بازی‌ساز ترپ‌دور (Trapdoor) را تاسیس کرده. آخرین نسخه‌ای که از سری بایوشاک عرضه شد، بایوشاک اینفینیت (BioShock Infinite) نام داشت که در سال ۲۰۱۳ در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. بعدها کالکشنی از مجموعه‌ی بایوشاک تحت نام BioShock Collection در سال ۲۰۱۶ برای پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 راهی بازارهای جهان شد. در این مجموعه می‌شد بازی‌های BioShock ،Bioshock 2 و BioShock Infinite را به‌صورت ریمستر شده پیدا کرد.

Bioshock

تعداد زیادی از استودیوهای شرکت 2K Games تاکنون روی مجموعه‌ی بایوشاک کار کرده‌اند اما مهم‌ترین آن‌ها استودیو ایرشنال گیمز (Irrational Games) بود که با رهبری کن لوین، نسخه‌ی اول و نسخه‌ی Infinite از این سری را توسعه داد. دومین نسخه از این سری توسط استودیو 2K Marin تولید شد و استودیوی 2K شعبه‌ی استرالیا هم در بخش‌هایی از تولید، سازندگان آن را یاری کرد. مدتی پیش شایعه شده بود که استودیوی 2K Marin تعطیل شده است اما مدیرعامل تیک-تو یعنی استراوس زلنیک این موضوع را تکذیب کرد و اعضای استودیو 2K Marin روی سری بایوشاک کار خواهند کرد. این احتمال وجود دارد که اعضای فعلی استودیو کلاو چیمبر همان اعضای تیم 2K Marin باشند.

به دنباله انتشار بازی BioShock Infinite، استودیو Irrational Games هم تغییرات مهمی کرد و بسیار کوچک‌تر شد. آن‌ها مدتی بعد تحت نام Ghost Story Games به فعالیت خود ادامه دادند و کن لوین، خالق اصلی سری بازی بایوشاک، همچنان این استودیو را هدایت کرد. آن‌ها همچنان در استودیوی کوچکشان در حال تولید بازی‌های روایت‌محور و عمیق هستند اما در حال حاضر اطلاعات بسیار کمی درباره‌ی آنچه آن‌ها رویش کار می‌کنند وجود دارد. با این حال، آن‌ها در یک آگهی استخدام، پروژه‌ای را که رویش کار می‌کنند «اثری جاه‌طلبانه در ژانر شبیه‌سازی همه‌جانبه» توصیف کرده‌اند. شبیه‌سازی همه‌جانبه یا ایمرسیو سیم، ژانری از بازی‌های ویدیویی است که در آن همه‌ی اتفاقات دنیای بازی به انتخاب‌هایی که توسط بازیکنان انجام می‌شود ربط دارند و این انتخاب‌ها تجربه‌ی بازیکن و جهان بازی را عوض می‌کنند. کن لوین، پیشتر با بازی‌هایی از این سبک سر و کار داشته و در این سبک تجربه دارد؛ پروژه‌هایی نظیر System Shock 2 و SWAT 4 نمونه‌هایی از دیگر ساخته‌های او هستند.

با توجه به اینکه سازندگان و ناشر بازی هیچ‌گونه تاریخی برای انتشار آن ذکر نکرده‌اند، می‌توان انتظار داشت که این بازی حداقل در چند سال پیش رو مراحل ساخت را طی کند و در نسل آینده‌ی کنسول‌های بازی، برای پلی استیشن 5، ایکس باکس اسکارلت و شاید پی سی و استیدیا راهی بازار شود.

نظر شما درباره‌ی بازی بایوشاک جدید چیست؟ آیا این سری می‌تواند بدون کن لوین هم موفق شود؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده