نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

فناوری بازخورد لمسی در کنترلرهای پلی استیشن 5 «انقلابی بزرگ» ایجاد خواهد کرد

‌جیم رایان، مدیر کل و رئیس SIE گفته است تجربه کاربری با کنترلرهای هپتیک کنسول پلی‌ استیشن 5 به طرز غافلگیرکننده‌ای لذت بخش است.

سونی تاکنون اطلاعات قابل توجهی از تغییرات سخت‌افزاری نسل جدید کنسول‌های بازی خود را منتشر کرده است؛ اما یکی از مسائلی اخیراً صحبت‌های زیادی درباره آن مطرح شده، کنترلرهای کنسول پلی‌استیشن ۵ است. کنترلرهای جدید سونی، برخلاف نسل قبلی DualShock، از سنسورهای لرزشی ساده استفاده نکرده و به‌جای آن از تکنولوژی بازخورد لمسی (Hapic) بهره می‌برند.

این سنسورها، ویژگی‌های جالبی را به کنترلرهای محبوب پلی‌استیشن اضافه می‌کنند. به طوری که حتی سایر توسعه‌دهندگان صنعت بازی نیز نسبت به آن واکنش نشان داده و هیجان زده شده‌اند. اما میزان تأثیری که این تکنولوژی روی تجربه کاربری بازی‌ها خواهد گذاشت، همچنان نامشخص است. براساس ادعای جیم رایان، رئیس Sony Interactive Entertainment، تأثیری که این سیستم بر تجربه کاربری بازی‌ها خواهد گذاشت، کاملاً قابل‌توجه بوده و انتظار می‌رود که این سیستم‌ها درکنار ارتقاء گرافیکی کنسول‌های PS5، انقلابی بزرگ را در تجربه گیمینگ ایجاد کند. رایان در مصاحبه با Weekly Famitsu در این‌باره می‌گوید:

البته خود من فرصت آزمایش این سیستم را در یکی از نسخه‌های Gran Turismo Sport داشته‌ام. باید اعتراف کنم که واقعاً تحت تأثیر تجربه متفاوت آن در مقایسه با کنترلرهای کنونی DualShock 4 قرار گرفتم.

طبیعتاً با پیشرفت گرافیکی کنسول‌های جدید در مقایسه با نسل گذشته و همچنین قابلیت‌ها و ویژگی‌های مدرنی مانند این، فکر می‌کنم که انقلاب بزرگی در تجربه‌ی گیمینگ ایجاد خواهد شد.

سونی تأیید کرده که کنسول‌های PS5 در تعطیلات آخر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شده و در اوایل سال جدید نیز به‌طور کامل رونمایی خواهد شد. لذا انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده، اخبار بیشتری از ویژگی‌های این دستگاه منتشر شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده