نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۱

دنباله‌ی بازی The Witcher Tales ساخته نمی‌شود

CD Projekt Red احتمال ساخت دنباله بازی Thronebreaker: The Witcher Tales را به‌طور کلی رد کرد.

سال گذشته CD Projekt Red اسپین آف بازی کارتی Gwent را منتشر کرد. اما درکنار بازطراحی مکانیزم این بازی با انتشار نسخه 1.0 آن، توسعه‌دهندگان CDPR، بازی نقش آفرینی و انفرادی Thronebreaker: The Witcher Tales را با یک گیم پلی ۲۰ ساعته و با داستان‌هایی با کیفیت بازی‌های اصلی مجموعه‌ی Witcher معرفی کردند.

ویژگی به خصوصی که بازی Thronebreaker را به یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد تبدیل می‌کرد، ترکیب ژانر بازی‌های DCCG یا همان بازی‌های کارتی دیجیتال، با سبک سنتی نقش آفرینی در بازی‌های RPG بود. آنچه که این بازی به خوبی موفق به انجام آن شده بود، ارائه‌ی کیفیت محبوب‌ترین بازی‌های این استودیو، یعنی مجموعه‌ی Witcher بود.

متأسفانه با وجود عملکرد دلگرم کننده‌ی این بازی در بحث نقدها و نمرات منتقدان، قرار نیست در آینده شاهد انتشار دنباله‌ی این بازی باشیم. پاول بورزا، مدیر بخش روابط عمومی CD Projekt Red و جیسون اسلاما کارگردان بازی Gwent، در مصاحبه‌ی جمع بندی آخر سال خود در یوتیوب، احتمال ساخت دنباله‌ی بازی Thronebreaker: The Witcher Tales را به‌صورت قطعی رد کردند:

فکر می‌کنم که قبلاً هم پاسخ این سؤال را داده باشیم؛ شاید من درست به خاطر ندارم اما اصلاً این قضیه از ابتدا هم مطرح نبود. شاید این موضوع را در یکی دیگر از این مصاحبه‌ها مطرح کرده باشیم و در آن زمان مردم اهمیت زیادی برای آن قائل نبودند.

البته این خبر چندان هم غیر منتظره نبود. CD Projekt Red در سال ۲۰۱۸ برنامه‌های زیادی برای The Witcher Tales داشت اما این ایده‌ها به میزان فروش این بازی بستگی داشتند. ماتیاس توماسکوویچ کارگردان بازی Thronebreaker در مصاحبه‌ی خود با وبسایت PCGamesN می‌گوید:

اگر مردم از بازی Thronebreaker به خوبی استقبال کنند، ما نیز به ساخت قسمت‌های بیشتری از آن فکر خواهیم کرد. این حرف فعلاً در حد یک ایده است و باید دید که عملکرد بازی به چه شکلی خواهد بود. ما مشتاقانه خواستار ساخت بازی‌های بیشتر از جهان Witcher هستیم اما این تصمیم به نحوه بازخورد مخاطبان بستگی دارد.

متأسفانه فروش این بازی، پایین‌تر از حد انتظارات بود. براساس گزارش ارائه شده در کنفرانس مالی CDPR در سال گذشته، آدام کیسینسکی اعلام کرد که با وجود انتظارات بالایی که از بازی Thronebreaker می‌رفت، میزان فروش این بازی از حد تعیین‌ شده در پیش‌بینی‌ها کمتر بوده است. وی در آن زمان، احتمال ساخت دنباله‌ی بازی The Witcher Tales را به‌طور کامل رد نکرد اما در اینباره گفت که:

البته بسته به شرایط می‌توان همچنان به آینده‌ی Thronebreaker امیدوار بود. البته که نمی‌توان این بازی را یک شکست کامل اقتصادی در نظر گرفت اما انتظارات ما خیلی بیشتر از این‌ها بود. این مسائل تأثیر زیادی روی تصمیم گیری برای ساخت ادامه‌ی این بازی می‌گذارند. اما هنوز برای اظهارنظر در اینباره خیلی زود است.

با اظهارات تازه‌ی مقامات CDPR، به نظر می‌رسد که احتمال ساخت دنباله‌ی این بازی به‌طور کلی از اولویت‌های این استودیو خارج شده و دیگر شاهد انتشار اخبار در این موضوع نخواهیم بود. بااین‌حال، شما همچنان می‌توانید بازی Thronebreaker را در ایکس ‌باکس وان، پلی استیشن 4، پی سی تجربه کنید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده