نویسنده: روزبه حسینی
// شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

بازی Red Dead Redemption 2 عرضه‌ ضعیفی روی استیم داشته است

پس از مشکلات متعدد نسخه‌ی کامپیوتر بازی Red Dead Redemption 2 به نظر می‌رسد بازیکنان اعتماد کمی به عرضه‌ی بازی روی استیم داشته‌اند.

بازی Red Dead Redemption 2 ساخته‌ی بسیار تحسین شده‌ی استودیو راکستار (Rockstar Games) به فهرست بلند بالای بازی‌های فوق‌العاده‌ای که عرضه‌ی خوبی روی پلتفرم پی سی نداشته‌اند، اضافه شده‌ است. با اینکه استودیو سازنده‌ی بازی به‌شدت مشغول کار روی مشکلات آن است و به‌گفته‌ی خود تاکنون بسیاری از آن‌ها را رفع کرده است، بااین‌حال به نظر می‌رسد که وضعیت بازی Red Dead Redemption 2 روی کامپیوتر هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله‌ی بسیاری دارد و این موضوع به‌شدت روی نظر بازیکنان تأثیرگذار بوده و تجربه‌ی تلخی را در ذهن آن‌ها به جا گذاشته است. 

طبق آخرین اخبار بازی، عرضه‌ی بد بازی Red Dead Redemption 2 روی کامپیوتر روی فروش آن تاثیر منفی زیادی گذاشته است. این بازی که چندی پیش ازطریق فروشگاه اپیک و لانچر شرکت راکستار برای کامپیوتر منتشر شده بود، همان‌‌طور که اشاره شد از مشکلات بسیاری رنج می‌برد. این مشکلات متعدد درکنار جو رسانه‌ای منفی که حول محور نسخه‌ی کامپیوتر بازی می‌چرخید باعث شد که کاربران استیم (که بازی در روز گذشته برای آن‌ها در دسترس قرار گرفت) آن‌چنان که باید و شاید برای انتشار این بازی هیجان نداشته باشند و به همین دلیل فروش این بازی در استیم بسیار کمتر از حد انتظارات بوده است. 

در روز انتشار بازی Red Dead Redemption 2 برای استیم، میزان بازیکنان همزمان این بازی به آماری در حدود ۱۲ هزار نفر می‌رسید که این رقم تا زمان نگارش این متن به ۲۷ هزار نفر رسیده هست. هر دوی این اعداد فاصله‌ی بسیار زیادی با بازی دیگر استودیو راکستار یعنی GTA V دارند و نکته‌ی قابل‌توجه این است که از زمان انتشار بازی GTA V روی استیم سال‌ها می‌گذرد و بااین‌حال بازی جدید این استودیو نتوانسته‌ است از لحاظ تعداد بازیکنان همزمان به GTA V حتی نزدیک شود. 

اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم، اینکه بازی Red Dead Redemption 2 حدود یک ماه است که در اختیار کاربران پی سی قرار گرفته است در فروش کم بازی روی استیم بی‌تاثیر نیست؛ چرا که بسیاری از کسانی که تمایل به خرید بازی داشته‌اند تاکنون بازی را ازطریق فروشگاه اپیک یا لانچر اختصاصی راکستار تهیه کرده‌اند و مسلما علاقه‌ای به بازخرید بازی روی استیم ندارند. بااین‌حال رقم منتشر شده از بازیکنان همزمان این بازی حتی با درنظرگرفتن عرضه‌ی بازی روی فروشگاه‌های دیگر ناامید کننده به نظر می‌رسد. امیدواریم که راکستار با برطرف کردن مشکلات بازی اعتماد مخاطبان خود را باری دیگر به‌دست آورد تا فروش بازی جانی تازه بگیرد. بازی Red Dead Redemption 2 هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در دسترس است. 

نظر شما راجع به مشکلات متعدد نسخه‌ی کامپیوتر بازی Red Dead Redemption 2 چیست؟ آیا شما نیز هنگام تجربه کردن بازی با مشکل خاصی مواجه شده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. 


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده