نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۳۱

پربازدیدترین بازی‌ های سال 2019 در یوتیوب مشخص شدند

YouTube Rewind امسال هم بالاخره منتشر شده و در بخش‌هایی از آن، به جزئیات ۵ بازی ویدیویی پربازدید سال ۲۰۱۹ پرداخته می‌شود.

ویدیوی دوره‌ای YouTube Rewind هرساله در روزهای پایانی سال منتشر شده و به همه‌ی دستاوردها و رکوردهای قابل ذکری که توسط ویدیوهای آپلود شده در سرویس اشتراک یوتیوب به‌دست آمده می‌پردازد. ویدیوی بازنگری سال ۲۰۱۸ با پرداختن به منفورترین کلیپ‌های سال بر اساس تعداد دیسلایک، حواشی بسیار زیادی را ایجاد کرد؛ به طوری که خود این کلیپ، هم‌اکنون ۱۷ میلیون دیسلایک را دریافت کرده است.

ویدیوی YouTube Rewind امسال با تغییراتی که در نحوه‌ی تدوین آن اعمال شده، کمتر از سال گذشته عجیب به نظر می‌رسد اما اینبار دیگر خبری از شخصیت‌هایی که در خلال پخش ویدیو حاضر می‌شدند نبوده و عملاً یک لیست طولانی و نامربوط را از دسته بندی‌های مختلف در کنار هم قرار داده است. با این حال، در کنار محبوب‌ترین کانال‌های آرایش و زیبایی و اولین یوتیوبر ترکیه‌ای که به ۱۰ میلیون دنبال کننده دست یافته است، بخشی از این کلیپ هم به بازی‌های ویدیویی اختصاص داده شده است.

این ویدیو، با عبارت «پربازدیدترین» بازی‌های ویدیویی سال، این بخش را آغاز کرده و بازی ROBLOX را با مجموع ۲۹.۶ میلیارد بازدید، در جایگاه پنجم قرار می‌دهد. این بازی توسط استودیوی Roblox Corporation توسعه یافته و امکان ماجراجویی در سرورهای ساخته شده توسط بازیکنان این بازی را فراهم می‌کند. بازیکنان در دنیای خلاقانه‌ی این بازی، به گشت و گذار و انجام مینی گیم‌های طراحی شده توسط خود بازیکنان می‌پردازند.

Garena Free Fire با ۲۹.۹ میلیارد بازدید، در جایگاه چهارم قرار می‌گیرد. این بازی، یک بتل رویال در پلتفرم موبایل است که توسط 111dots Studio توسعه داده شده است. این بازی هم اکنون برای اندروید و آیفون قابل دریافت است.

GTA V

Grand Theft Auto مثل همیشه در لیست پرمخاطب‌ترین بازی‌ها جایگاه خوبی داشته و اینبار در رده‌ی سوم پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب قرار دارد. در حالی که YouTube Rewind دقیقاً مشخص نمی‌کند که منظور از GTA کدامیک از بازی‌های این سری بوده و یا این که آیا مجموع این بازی‌ها در نظر گرفته شده است، در کلیپ منتشر شده، به طور ویژه بازی Grand Theft Auto 5 را مشاهده می‌کنیم و بر این اساس باید گفت که این آمار به همان GTA V مربوط می‌شود. این بازی توسط راک‌استار توسعه یافته و در یک دنیای بزرگ و جهان باز، هدایت سه شخصیت اصلی بازی را در ماجراهای هیجان انگیز و مجرمانه‌ی آن‌ها به بازیکنان خود می‌سپارد. این بازی یک بخش آنلاین هم دارد که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و اخیراً هم با اضافه کردن بخش Casino، امکان صرف پول واقعی در دنیای این بازی را ممکن کرده است. ظاهراً این بازی با آمار ۳۶.۹ میلیارد بازدید، در این جایگاه قرار گرفته است.

Fortnite مقام دوم این لیست را در اختیار دارد. بتل رویال استودیوی اپیک گیمز، از روز انتشار خود به محبوبیت بی‌نظیری در دنیای بازی دست یافته و بعد از فراگیر شدن گسترده‌ی این بازی، امکان تجربه‌ی کراس پلتفرم آن نیز برای کلیه‌ی دستگاه‌های رایج بازی فراهم شده است. فورتنایت، با ۶۰.۹ میلیارد بازدید، در مقام دوم ایستاده است.

minecraft

اما جایگاه نخست پربازدیدترین بازی سال در سرویس اشتراک ویدیوی یوتیوب، با اختلافی قابل توجه به بازی بزرگ Minecraft تعلق دارد. این بازی، با آمار خیره کننده‌ی ۱۰۰.۲ میلیارد بازدید، این مقام را به خود اختصاص داده است. بازی ماندگار Mojang، دنیای بسیار بزرگی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد تا با احتمالات نامحدودی که در میزان خلاقیت به کار رفته در جهان این بازی وجود دارد، هر روز به تجربه‌ی چیزهای جدیدی در آن بپردازند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی پنج بازی پرمخاطب سال در بزرگترین سرویس اشتراک ویدیوی جهان چیست؟


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده