بازی موبایل Undead Horde با روایت داستان انتقام یک جادوگر مرده که به‌جهان انسان‌ها برگشته، همراه‌با مکانیک‌های جذاب گیم‌پلی و گرافیک چشم‌نواز خود، شما را برای مدت‌ها سرگرم می‌کند. همراه بررسی زومجی باشید.

تیپ‌های مختلفی از ماجراها در دنیای سرگرمی از کتاب و سینما تا ویدیو گیم وجود دارند که هیچ وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه می‌توانند مخاطبان بسیار زیادی را به‌خود جذب کنند. از نجات دنیا و داستان‌های ابرقهرمانی گرفته تا روایت قصه‌ی فرار یک انسان عادی از ایستگاهی مملو از موجودات ترسناک در فضا، از تیپ‌های یا بهتر است بگوییم، کلیشه‌های داستانی هستند که سالانه در شکل‌های مختلف سرگرمی‌های جمعی با آن‌ها روبه‌رو و سرگرم می‌شویم.

 داستان‌های انتقام‌محور هم یکی از همین تیپ‌های داستان‌سرایی‌اند که هیچ‌وقت قدیمی نمی‌شوند و همیشه می‌توان به‌وسیله‌ی آن‌ها مخاطب را در هر فرمی از سرگرمی، با خود همراه کرد که اشاره به‌فیلم اولدبوی (Oldboy) در سینما و بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain در هنر هشتم برای صحبت از آثاری موفق که از یک روایت انتقام‌محور برای داستان خود بهره می‌بردند، کافی است. بازی Undead Horde هم یکی دیگر از همین بازی‌ها است که پیرنگ داستانی خود را روی موضوع انتقام، متمرکز می‌کند. ساخته‌ی جدید استودیو بازی‌سازی 10Tons به‌تازگی راهی گوشی‌های اندروید و آیفون شده و عملکرد مناسبی که این اثر در حوزه‌های گیم‌پلی، گرافیک و صداگذاری/موزیک از خود برجای می‌گذارد، آن را خیلی راحت در میان بهترین بازی‌های اندروید و بهترین بازی‌های آیفون قرار می‌دهد. در این مطلب، بررسی می‌کنیم که چطور بازی نام‌برده توانسته از پس وظیفه‌اش یعنی سرگرم کردن مخاطب بربیاید و نقاط ضعف و قوت آن را تشریح می‌کنیم. همراه زومجی باشید.

Undead Horde

اتفاقات داستان بازی به‌خوبی گیمرها را سرگرم می‌کند و هسته‌ی اصلی گیم‌پلی بازی را شکل می‌دهد

داستان بازی پیرامون شخصیتی با نام «اورسن» می‌گردد. اورسن آخرین جادوگر (نکرومنسر) سرزمینش بود که پس از حمله‌ی شاه بنویکتور به‌سرزمینش، تمامی دوستان خود را از دست داد و زندانی شد. اورسن چندین سال پس از زندانی شدن، طلسم شده و از دنیا می‌رود. در نقطه‌ی آغازین بازی Undead Horde می‌بینیم که یک مرغ، به‌شکلی ناخواسته باعث از بین رفتن طلسم اورسن می‌شود و او را به‌جهان انسان‌های زنده برمی‌گرداند. بازگشت اورسن به‌جهان انسان‌ها کاری می‌کند تا این جادوگر شکست خورده فرصت را مناسب بشمارد و برای گرفتن انتقام از بنویکتور، از آن استفاده کند. به‌همین منظور، اورسن با فراخواندن یک ارتش از جنس انسان‌های مرده که به‌زندگی بازمی‌گردند، به‌شهرهای مختلف رفته و با ازبین‌بردن جریان زندگی در آن‌ها، در مسیر به‌نتیجه رساندن انتقام خود قدم بردارد.متنی که خواندیم خلاصه‌ای از پیرنگ داستان بازی است. همان‌طور که می‌دانید، داستان در بازی‌های موبایل اهمیت چندانی ندارد و Undead Horde با داستانی که دارد، به‌خوبی یک بهانه را به‌شما می‌دهد تا گوشی خود را بردارید و در دنیای بازی قدم بگذارید. مکانیک‌های گیم‌پلی بازی به‌خوبی با اتفاقات داستانی آن پیوند می‌خورد و توجیه می‌شود.

Undead Horde

گیم‌پلی بازی رفته‌رفته، سخت‌تر و تاکتیکی‌تر می‌شود و ضمن بیشتر فکر کردن برای برداشتن قدم‌های بعدی خود، بیشتر از ساعات ابتدایی بازی از آن لذت می‌برید

همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، در طول بازی باید به‌مناطق مختلف نقشه سر بکشید و با خرابی‌ به‌بار آوردن‌ها و نابود کردن موجودات زنده، ارتش زامبی‌گونه‌ی خود را گسترش بدهید و انتقام افراد کشته‌شده‌ی خود را بگیرید. به‌همین منظور، قبل از شروع هر مرحله باید در هاب اصلی حاضر شوید و نیروهایی که فکر می‌کنید در طول مرحله به‌دردتان می‌خورند را فرا بخوانید. سازندگان بازی برای اینکه اثرشان به‌این زودی‌ها برای گیمر خسته‌کننده و پیش‌پا افتاده نشود، برخی از نیروهای آندد را در مراحل آغازین بازی، از دسترس شما خارج کرده‌اند و برای اینکه بتوانید از آن‌ها در طول مراحل بازی کمک بگیرید باید مراحل بیشتری از بازی را پشت سر بگذارید. به‌همین منوال، دشمنان هم در طول بازی قوی‌تر می‌شوند و از حیث چالش‌برانگیز بودن، بازی یک روند خوب را برای خودش و برای شما تعریف می‌کند. مراحل بازی با پیش‌روی در مناطق مختلف و متنوع‌اش شروع می‌شود و با خراب کردن خانه‌های مختلف انسان‌ها، ازبین‌بردن سربازان محافظ مناطق مختلف و آزاد کردن فرمانده‌های سابق گروه‌تان که حالا مثل شما یک آندد شده‌اند، به‌پایان می‌رسند. با اینکه روند چالشی بودن این مراحل در طول بازی پیش‌رفت می‌کند و بیشتر می‌شود اما، هسته‌ی اصلی مراحل بازی که حرکت در نقشه و ازبین‌بردن موجودات مختلف است، رفته رفته قدم در سرزمین تکراری بودن می‌گذارد و مخاطب را کسل می‌کند. البته که جلوه‌های دیداری بازی و محیط‌های مختلف آن به‌اندازه‌ای متنوع و جذاب هستند که جلوی تکراری شدن بازی را بگیرند اما خب پس از گذشت حدود ۵ یا ۶ ساعت، بازی کمی از جذابیت خود را از دست می‌دهد. 

Undead Horde

بازی در قسمت صداگذاری و تصویرسازی هم مثل بخش گیم‌پلی، کم‌نقص عمل می‌کند و ضمن بنا کردن یک اتمسفر خاص، مخاطب خود را به‌تحسین کردن وادار می‌کند

همان‌طور که احتمالا حدس می‌زدید و از تصاویر بازی هم مشخص است، Undead Horde در زمینه‌ی ارائه‌ی یک تجربه‌ی بصری/گرافیکی جذاب، بسیار موفق عمل می‌کند و امکان ندارد که حین تجربه‌ی بازی، گرافیک بسیار خوب و تصاویر باکیفیتی که بازی برای شما رو می‌کند را ستایش نکنید. بازی از یک آرت‌استایل خاص برای به‌تصویر کشیدن قاب‌های خود بهره می‌برد و این موضوع ضمن تمایز بصری بازی، کاری می‌کند که مخاطب هرگز از تصاویری که می‌بیند خسته نشود و از آن لذت ببرد. جلوه‌های صوتی و شنیداری بازی نیز بسیار گیرا و جذاب طراحی شده‌اند و از دوبلاژ گرفته تا موزیک‌ها و افکت‌های صوتی، همگی اتمسفر حاکم بر بازی را به‌بهترین شکل ممکن برای گیمر بنا می‌کنند. همان‌طور که پیش‌تر هم ذکر شد، محیط بازی از مناطق و اقلیم‌ها مختلفی تشکیل شده که هرکدام از نظر رنگ‌بندی و ظاهری، تفاوت‌هایی آشکار دارند که نتیجه‌ی آن، غنای بازی در بحث تصویرسازی است. به‌تمامی این موارد، نرم و سیال بودن انیمیشن‌ کاراکترهای بازی را هم اضافه بکنید تا بیشتر از قبل به‌عملکرد رضایت‌بخش بازی در قسمت گرافیک و تصویرسازی پی‌ببرید.

در پایان باید گفت که بازی اندروید و آیفون Undead Horde یک تجربه‌ی به‌شدت جذاب و سرگرم‌کننده است که می‌تواند شما را تا مدت‌ها به‌خود مشغول کند. این بازی پولی که از پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای هم پشتیبانی نمی‌کند، با تکیه‌ به‌یک داستان ساده و بناکردن مکانیک‌های گیم‌پلی خود به‌این تکیه‌گاه، کنار جلوه‌های صوتی/دیداری عالی خود، تجربه‌ای جذاب و مفرح را برای شما رقم می‌زند و به‌یکی از بهترین گزینه‌های شما برای پر کردن حفره‌های زمانی روزانه‌تان تبدیل می‌شود.


منبع زومجی

Undead Horde

بازی Undead Horde یک اثر پولی در سبک اکشن/نقش‌آفرینی با دوربین بالا به‌پایین است که به‌تازگی راهی سیستم‌عامل‌های اندروید و آیفون شده. کیفیت بسیار خوب بازی در تمامی نقاط داستانی، گیم‌پلی، گرافیکی و صوتی آن کاری می‌کند که تجربه‌ی آندد هورد برای شما به‌موردی شیرین و سرگرم‌کننده تبدیل شود. بازی با وجود اینکه از ایراداتی بسیار کوچک رنج می‌برد اما، برای کسانی که دنبال یک اثر نقش‌آفرینی/اکشن چالش‌برانگیز می‌گردند، یک انتخاب بسیار خوب و جذاب است که می‌توانند سراغش بروند.
علی گودرزی

9

نقاط قوت

  • + گیم‌پلی جذاب و چالش‌برانگیز
  • + تنوع بسیار خوب محیط‌ها
  • + صداگذاری و موزیک باکیفیت
  • + اتمسفرسازی خوب
  • + تنوع بسیار خوب از گیم‌پلی تا گرافیک و موزیک

نقاط ضعف

  • - تکراری شدن تدریجی روند مراحل
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده