// جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۶

شایعه: بازی‌های هنگام عرضه PS5 بین نسلی نخواهند بود

انتظار نداشته باشید بتوانید بازی‌های فرست پارتی هنگام عرضه پلی استیشن 5 را روی کنسول نسل قبل تجربه کنید.

با نزدیک شدن عرضه کنسول‌های نسل بعدی در سال آینده، همه به دنبال جواب سوال خود هستند که چه بازی‌هایی با عرضه کنسول‌های این نسل با آن‌ها منتشر خواهند شد؟ این سوال با انتشار بیشتر بازی‌های اسم و رسم‌دار برای نسل فعلی، قبل از عرضه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس اسکارلت اهمیت بیشتری به خود گرفته است. البته مایکروسافت رویکردی جالب در پیش گرفته است و قصد دارد با انتشار بازی Halo Infinite به همراه کنسول ایکس باکس اسکارلت نسل بعد را آغاز کند. این در حالی‌ است که این اثر برای ایکس باکس وان و البته پی سی نیز منتشر خواهد شد. حال سوال اینجا است که آیا سونی نیز کاری مشابه با رقیب تجاری خود برای انتشار بازی‌های انحصاری کنسول بعدی خود خواهد کرد یا نه. بازی Ghost of Tsushima می‌تواند مثال خوبی برای این موضوع باشد. بسیاری به دلیل تاخیر در انتشار این بازی گمان می‌کنند که ممکن است این اثر در نهایت به صورت بین نسلی و برای هر دو نسل فعلی و بعدی منتشر شود.

اظهارات جیسون شرایر (Jason Schreier) در پادکستی در کوتاکو اسپلیت اسکرین (Kotaku Splitscreen) نشان می‌دهد که خبری از این داستان نخواهد بود. شرایر با توجه به دانسته‌های خود گفت که سونی بازی‌های فرست پارتی‌ای را که همزمان با PS5 عرضه خواهد کرد به‌شکل بین نسلی ارائه نمی‌کند و بازی‌ها به صورت اختصاصی برای کنسول نسل بعدیشان خواهد ماند. ممکن است یکی از این بازی‌ها، اثر بعدی بلوپوینت (Bluepoint) باشد که البته نمی‌توان تا زمان اعلام خود سونی از این موضوع مطمئن شد.

هرچند بازی‌های بین نسلی برای پلی استیشن 5 منتشر خواهد شد ولی این بازی‌ها First Party نخواهند بود. برای مثال پیش از این اعلام شد که بازی Watch Dogs: Legion به صورت بین نسلی ارائه خواهد شد. همچنین دو اثر دیگر یوبیسافت یعنی Rainbow Six Quarantine و Gods and Monsters نیز به همین صورت منتشر می‌شوند. نظرشما در رابطه با این شایعه چیست؟ آیا سونی نیز مانند مایکروسافت بازی‌های انحصاری بین نسلی ارائه خواهد کرد؟ نظرات خود را در رابطه با نسل بعدی و شایعات آن با ما و دیگر کاربران زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده