نویسنده: آریا بهپور
// جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۲۷

زک اسنایدر با انتشار تصویری وجود نسخه اکران‌نشده فیلم Justice League را تأیید کرد

انتشار تصویری مرتبط با Snyder Cut باعث شده است یک‌بار دیگر حواشی جدیدی پیرامون این نسخه از Justice League شکل بگیرد.

فیلم لیگ عدالت (Justice League) با اکران در سال ۲۰۱۷ به یکی از بزرگ‌ترین ناکامی‌ها بین فیلم‌های کمیکی در سال‌های اخیر تبدیل شد؛ اثری که در ابتدا توسط زک اسنایدر در دست تولید بود، ولی کارگردان آن از اواسط کار عوض شد و همین قضیه هم باعث شکل‌گیری کمپینی از طرف علاقمندان ابرقهرمانان دی سی کامیکس (DC Comics) برای دیدن نسخه‌ی مخصوص اسنایدر شده؛ نسخه‌ای تحت عنوان Snyder Cut که اخیراً تصویری پیرامون آن منتشر شده است.

زک اسنایدر به‌تازگی تصویری از محفظه‌ی نگهداری فیلم Justice League در برنامه‌ی Vero (یک شبکه‌ی اجتماعی موبایلی) منتشر کرده است که روی آن این عبارت به‌چشم می‌خورد: Z.S. JL Director's Cut و مدت زمان آن هم ۲۱۴ دقیقه اعلام شده است:

Justice League Snyder Cut

روی تصویر هم با فونت بزرگ چنین جملاتی را می‌بینیم:

آیا این واقعی است؟

آیا چنین چیزی وجود دارد؟

البته که همین‌طور است.

انتشار این عکس کافی بود تا یک‌بار دیگر بحث‌هایی در مورد نسخه‌ی مخصوص اسنایدر شکل بگیرد‌؛ نسخه‌ای که هواداران لیگ عدالت مدت‌ها است منتظر تماشای آن هستند ولی عده‌ای هم تصور می‌کردند هرگز چنین نسخه‌ای در کار نبوده است و اکنون با انتشار این عکس و نوشته‌های روی آن، می‌توان با اطمینان از وجود این اثر اسنایدر صحبت کرد. البته معلوم نیست که این محفظه‌های فیلم در اختیار خود اسنایدر قرار دارند یا در تشکیلات شرکت برادران وارنر جای گرفته‌اند.

بعد از اکران فیلم بتمن علیه سوپرمن: طلوع عدالت (Batman v Superman: Dawn of Justice) به کارگردانی اسنایدر، وظیفه‌ی کارگردانی دنباله‌ی این فیلم هم برعهده‌ی او قرار گرفت. همه‌چیز به‌خوبی در حال پیش‌رفتن بود، تا اینکه دختر ۲۰ ساله‌ی او خودکشی کرد و همین قضیه هم باعث شد اسنایدر کار روی فیلم را رها کند و جاس ویدون، کارگردان فیلم انتقام‌جویان (The Avengers) جایگزین او شود. هرچند بخشی اساسی از فیلم لیگ عدالت توسط اسنایدر کارگردانی شده بود، ولی حضور ویدون برای تکمیل فیلم و در نهایت اکران اثری بی‌کیفیت و سطح پایین باعث شد دوست‌داران آثار دی‌سی تقصیرها را به گردن بی‌نظمی‌های دوران تولید فیلم بیندازند و از برادران وارنر تقاضا کنند نسخه‌ی مخصوص اسنایدر را به آن‌ها ارائه دهد. این قضیه تا امروز سر و صدای زیادی به‌پا کرده و حتی کار به‌جایی رسیده که کمپینی با نام Release The Synder Cut هم برای انتشار این نسخه شکل گرفته است و طرفداران در جریان رویدادهایی چون کامیک کان بر این خواسته‌ی خود پافشاری می‌کنند.

هرچند اطلاعات خاصی از این نسخه منتشر نشده است ولی شایعاتی وجود دارد که کیفیت آن با وجود نقص‌ها و کمبودهایی که دارد، از نسخه‌ی نهایی فیلم بالاتر است و کار به‌جایی رسیده است که حتی بعضی از بازیگران فیلم هم مدتی قبل خواهان انتشار این نسخه شدند و از گل گدوت (واندر وومن) و جیسون موموآ (آکوامن) تا بن افلک (بتمن) و همین‌طور جو منگنیلو (که در نقش Deathstroke حضوری کوتاه پس از تیتراژ پایانی فیلم داشت)، همه به‌طور هم‌زمان در شبکه‌های اجتماعی مثل توئیتر به صحبت در مورد این نسخه پرداختند. البته دراین‌میان نظر هنری کویل (سوپرمن) کمی متفاوت بود و ضمن اینکه از بی‌اطلاعی خود نسبت به وجود چنین نسخه‌ای صحبت کرد، از این گفت که بیشتر دوست دارد روی آینده‌ی سوپرمن در سینما تمرکز کند تا چنین مباحثی.

با وجود تمام این ماجراها بعید است برادران وارنر به فکر انتشار نسخه‌ی مخصوص اسنایدر فیلم لیگ عدالت باشد، چرا که احتمالاً چنین نسخه‌ای حالتی خام و غیرآماده دارد و در حدی نیست که بتوان آن‌را به‌عنوان یک فیلم سینمایی کامل به بازار عرضه کرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده