نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۸

ناشر بازی Rune 2 از استودیوی Human Head شکایت کرد

کمپانی Ragnarok LLC بعد از «خودداری استودیوی Human Head از تولید دارایی‌های قانونی خود» در رابطه با بازی Rune II، شکایت نامه رسمی خود را علیه آن تنظیم کرد.

استودیوی Human Head را با مشکلات زیادی که در گذشته درگیر آن بوده به خوبی می‌شناسیم اما یک ماه پیش، رسماً اعلام شد که فعالیت این شرکت به طور کلی متوقف شده و از این پس با عنوان Roundhouse Studios و تحت کنترل بتسدا به کار خود ادامه خواهد داد. این تغییرات ناگهانی، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرد؛ چرا که اعلام تعطیلی این استودیو تنها چند روز بعد از انتشار بازی جدید آن‌ها، یعنی Rune 2 اتفاق افتاد.

حالا در این میان، Ragnarok LLC یا همان ناشر بازی Rune 2 در بیانیه جدید خود اعلام کرده که از تعطیل شدن استودیوی هیومن هد کاملاً بی خبر بوده و آن‌ها نیز به اندازه‌ی کاربران عادی از شنیدن این خبر غافلگیر شده‌اند. با این حال، آن‌ها قول ادامه‌ی پشتیبانی از بازی Rune 2 را حتی بدون حضور هیومن هد به طرفداران داده‌اند.

البته شرایط به همین سادگی‌ها هم پیش نرفت و حالا اختلاف‌ها بین کارمندان سابق Human Head و Ragnarok LLC بالا گرفته است. این شرکت، شکایت نامه رسمی خود را علیه هیومن هد به ثبت رسانده که نشان می‌دهد این استودیو در تأمین برخی از دارایی‌های بازی Rune 2 که برای ادامه‌ی پشتیبانی از این بازی ضروری بوده، کوتاهی کرده است. در این بیانیه نوشته شده:

از زمان تعطیلی ناگهانی استودیوی Human Head و اطلاع از واگذاری پنهانی سهام این شرکت، ما به طور مکرر درخواست خود را برای دسترسی به سورس کدهای نسخه‌ی نهایی بازی RUNE II که به عبارتی دارایی قانونی Ragnarok محسوب می‌شود، برای آن‌ها ارسال کرده‌ایم. این محتوا برای ادامه‌ی پشتیبانی، انتشار بروزرسانی‌ها و DLCهای جدید این بازی در آینده، کاملاً ضروری است.

شرکت Ragnarok Game LLC به عنوان بخشی از قرارداد انتشار بازی RUNE II تمامی هزینه‌های تأمین این محتوا را به Human Head پرداخت کرده و از نظر قانونی مالک آن محسوب می‌شود. بعد از مخالفت‌های پی در پی Human Head برای تولید این محتوا، ما دیگر چاره‌ای جز تنظیم شکایت نامه‌ی رسمی علیه آن‌ها نداشتیم. این اقدام تنها برای حمایت از کاربران و امکان ادامه‌ی پشتیبانی از بازی RUNE II اتخاذ شده است. ما قبل از رسیدن به این مرحله از تمامی گزینه‌های ممکن استفاده کرده‌ایم و این شیوه، چیزی نیست که مورد رضایت ما و تمامی اعضای خانواده Ragnarok باشد؛ اما از طرفی برای پایبندی به وعده‌های خود در مقابل جامعه‌ی هواداران از هیچ اقدامی فروگذار نخواهیم کرد.

Ragnarok در شکایت نامه‌ی خود به دلیل آسیب‌های جدی مادی و معنوی وارد شده به محصول خود، خواستار ارجاع کلیه دستمزد پرداختی به Human Head، بازگشت کلیه‌ی دارایی‌های مربوط به این بازی و نهایتاً غرامت ۱۰۰ میلیون دلاری به دلیل زیان وارد شده از اقدام یک طرفه‌ی این استودیو شده است. در روزهای آینده اخبار چگونگی پیشرفت این پرونده به اطلاع شما خواهد رسید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده