نویسنده: مسیح کریمی
// شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی مهمترین نکات و اطلاعات منتشر شده در اولین تریلر فیلم Black Widow

مدتی می‌شود که اولین تریلر فیلم Black Widow منتشر شده و حال قرار است به بررسی مهم‌ترین نکات و اطلاعات منتشر شده در این تریلر بپردازیم.

چند روز پیش بود که مارول استودیو سرانجام اولین تیزر تریلر فیلم Black Widow (بلک ویدو) را منتشر کرد که این تریلر توانست مورد توجه طرفداران قرار بگیرد و در طول تریلر شاهد ملاقات با نسخه‌های مختلف شخصیت بلک ویدو تا شخصیت رد گاردین و تسک‌مستر نیز بودیم. همان‌طور که پیش از این انتظار می‌رفت، فیلم مستقل شخصیت بلک ویدو قرار است یک فیلم اکشن جاسوسی باشد و علاوه‌بر اینکه شاهد شباهت‌هایی بین این فیلم و فیلم Captain America: The Winter Soldier بودیم، این تریلر نشان می‌دهد مارول برای ساخت فیلم Black Widow از فیلم های اکشن جاسوسی دیگری نیز الهام گرفته است. این تریلر با اینکه در نگاه اول خیلی اطلاعاتی از داستان و اتفاقات فیلم را فاش نمی‌کند و تنها اشاره‌ای به مأموریت و کار ناتمام ناتاشا رومانوف دارد، اما حاوی نکات و اطلاعات زیادی است که قرار است در ادامه این مقاله به مهم‌ترین اطلاعات منتشر شده بپردازیم و در مورد آن صحبت کنیم و بگوییم که چرا اتفاقات فیلم Black Widow ممکن است در آینده دنیای سینمایی مارول نیز تاثیر داشته باشد.

فیلم Black Widow

زمان اتفاقات فیلم

ناتاشا در فیلم Avengers: Infinity War جلیقه‌ای را بر تن کرده بود که یلنا در Black Widow بر تن دارد

اتفاقات فیلم Black Widow قرار است پس از حوادث فیلم Captain America: Civil War و پیش از اتفاقات فیلم Avengers: Infinity War آغاز شود. پس از حوادث فیلم Civil War، ما اطلاعات خیلی کمی از سرنوشت ناتاشا رومانف با بازی اسکارلت جوهانسون، داشتیم و حال این فیلم قرار است نشان دهد که او پیش از پیوستن به کاپیتان آمریکا در حال انجام چه کاری بوده است. مشخصا او در حال حاضر تحت تعقیب نیز است و طبق تریلر، او ظاهرا دوباره به زندگی سابق و چند هویتی خود بازگشته و به بوداپست برگشته است. فیلم بلک ویدو قرار نیست یک فیلم منشا داستانی باشد، اما ظاهرا در این فیلم قرار است شاهد تصاویر فلش‌بک به گذشته باشیم که انتظار می‌رود که این تصاویر دلیل جدایی ناتاشا از دیگر شخصیت‌ها را توضیح دهد و همچنین سرانجام ببینیم که در بوداپست چه اتفاقی رخ داد. در هر حال در تریلر شاهد بازگشت به بوداپست نیز هستیم که ناتاشا قرار است با خواهر ناتنی خود ملاقات کند. 

فیلم Black Widow

در طول تریلر شاهد حضور کوتاه ژنرال تاندربولت راس نیز هستیم که ظاهر جوان‌تری دارد و گفته می‌شود که این تصویر، درواقع یکی از تصاویر فلش‌بک فیلم Black Widow خواهد بود که ظاهرا هنوز مارول کار زیادی را برای تکمیل جلوه‌های ویژه برای جوان‌سازی صورت ویلیام هرت دارد که البته باتوجه‌به اینکه این صحنه‌ها اخیرا فیلم‌برداری شده، نمی‌تواند کیفیت نسبتا پایین آن هم خیلی جای تعجبی داشته باشد. در هر حال گفته می‌شود که شخصیت راس ممکن است در بخش پایانی فیلم نیز حضور پیدا کند و او درواقع به‌دنبال اجرای برنامه جدیدی است. بااین حال، گروهی نیز اعتقاد دارند که مارول به عمد در تصاویر دستکاری کرده تا برخی فکر کنند که صحنه‌های تاندربولت راس قرار است فلش‌بک باشد، اما درنهایت تا زمان اکران فیلم باید صبر کرد.

فیلم Black Widow

یلنا بلووا

ناتاشا به‌دنبال انجام کار ناتمام خود است و به‌دنبال همراه کردن یلنا با خود نیز است

در طول تریلر شاهد اولین ملاقات مجدد ناتاشا با یلنا بلووا هستیم که ملاقات چندان دوستانه‌ای نیست و پس از یک درگیری که ظاهرا ناتاشای با تجربه در آن پیروز خواهد شد، شاهد آن هستیم که به او مخفف کلمه خواهر می‌گوید. درواقع این کلمه به گذشته این دو شخصیت اشاره دارد که ناتاشا ظاهرا مثل خواهر بزرگ‌تر یلنا بوده و حتی او شاید الگوی یلنا نیز بوده است و حال پس از سال‌ها قرار است دوباره یکدیگر را ملاقات کنند که در ادامه ناتاشا می‌گوید که کار ناتمامی است که باید آن‌ها انجامش دهند و آن‌ها قرار است به جایی بروند که درواقع همه چیز شروع شده است. ناتاشا در فیلم مستقل خودش قرار است با گذشته خود مواجه شود و که این گذشته قطعا به یلنا و ملینا (دیگر شخصیت بلک ویدو) نیز مربوط خواهد شود. 

یلنا بلووا به‌عنوان دومین بلک ویدوی دنیای کامیک توسط دوین گریسون و جی.جی جونز خلق و برای اولین‌بار در شماره پنجم کامیک Inhumans که در سال ۱۹۹۹ عرضه گردید، معرفی شد. یلنا در ابتدا دشمن ناتاشا بود، اما در ادامه متحد او شد و حال به‌نظر می‌رسد که روابط این دو شخصیت قرار است در فیلم Black Widow متفاوت باشد. فلورنس پیو، بازیگر آثاری چون فیلم Fighting With My Family، فیلم Midsommar و فیلم Little Women، نقش شخصیت یلنا بلووا را بر عهده دارد و انتظار می‌رود این بازیگر در آینده MCU نیز نقش داشته باشد.

فیلم Black Widow

Red Room

بلک‌ ویدوهای جدیدی در حال تربیت و آموزش هستند

همان‌طور که در طول تریلر متوجه شدیم، ناتاشا یک کار ناتمام دارد و او به‌دنبال متقاعد کردن یلنا است تا با او همراه شود و او درواقع در حال صحبت در مورد اتاق سرخ است. Red Room درواقع برنامه شوروی برای تربیت‌ جاسوسان و قاتلان حرفه‌ای بود که در فیلم Avengers: Age of Ultron شاهد فلش‌بک به آن بودیم و حال در طول تریلر شاهد تصویر جدیدی از آموزش گروه احتمالا جدیدی از بلک ویدوها هستیم که ممکن است تهدید جدید و بزرگی نیز باشند. در هر حال، ناتاشا و یلنا تنها بلک ویدوهای این فیلم نخواهند بود و در فیلم شاهد حضور شخصیت ملینا نیز هستیم. با اینکه فعلا اطلاعات خیلی زیادی از کار ناتمام ناتاشا نمی‌دانیم و مشخص نیست که او در گذشته چه چیزی را به سرانجام نرسانده است، اما بالاخره قرار است شاهد پرداختن به اتاق سرخ در دنیای سینمایی مارول باشیم و همچنین این می‌تواند زمینه‌ساز ایجاد یک تهدید جدید نیز برای فاز چهارم یا حتی پنجم دنیای سینمایی مارول نیز باشد. در هر حال طبق تریلر، ناتاشا در گذشته نیز به‌دنبال متوقف کردن Red Room بوده که به دلایلی نامشخص این کار را تکمیل نکرده است.

فیلم Black Widow

تسک‌مستر

تسک مستر با ماسکی اسکلتی بر صورت و سلاح‌هایی مانند شمشیر، سپر و تیروکمان و همچنین یک شنل، شناخته می‌شود

در طول تریلر شخصیت Taskmaster نیز حضور کوتاهی داشت که این شخصیت مرموز درواقع قرار است شخصیت شرور و منفی فیلم Black Widow باشد. این شخصیت توسط دیوید میشلینی و جرج پرز خلق و برای اولین‌بار در شماره ۱۹۵ کامیک The Avengers که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، شاهد معرفی او بودیم. تسک مستر با ماسکی اسکلتی بر صورت و سلاح‌هایی مانند شمشیر، سپر و تیروکمان و همچنین یک شنل، شناخته می‌شود، اما ظاهر این شخصیت در MCU کمی متفاوت‌تر و امروزی‌تر به‌نظر می‌رسد. اگرچه در طول تریلر شاهد استفاده از تیروکمان توسط او بودیم و در حال حاضر می‌دانیم که او در بوداپست به ناتاشا حمله خواهد کرد، اما شخصیتی است که هر روز پیشرفت می‌کند و از دشمنان خود یاد می‌گیرد که چگونه مثل آن‌ها مبارزه کند. برای همین بسیاری اعتقاد دارند که تسک‌مستر در فیلم بلک ویدو روزهای اول خود را تجربه می‌کند و حتی در طول فیلم ممکن است شاهد تغییر ظاهری او نیز باشیم و درنهایت این شخصیت در دیگر فیلم‌های مارول نیز حضور داشته باشد. در هر حال از انگیزه تسک‌مستر اطلاعاتی در دسترس نیست و حتی بازیگر این شخصیت نیز مثل یک راز حفظ شده است، اما بسیاری اعتقاد دارند که او.تی. فاگبنلی که بیشتر برای بازی در سریال The Handmaid's Tale شناخته می‌شود و در حال حاضر نقش یک مامور شیلد به‌نام میسون را در این فیلم بازی کرده، نقش تسک‌مستر را بر عهده دارد و او شاید در فیلم‌های دیگر مارول مثل فیلم Thunderbolts که شایعه آن شنیده می‌شود، بازگردد.

فیلم Black Widow

ملینا

آیرون میدن در ابتدا یکی از دشمنان ناتاشا بوده است

در بخشی از تریلر شاهد آن هستیم که ظاهرا ملینا نیز در حال همراهی کردن ناتاشا و یلنا نیز است و در بخشی از تصاویر او لباس بلک ویدو را نیز بر تن دارد که این صحنه احتمالا فلش‌بک است. این شخصیت احتمالا آیرون میدن است که حال ظاهری انسانی‌تر دارد که ریچل وایس، بازیگر برنده یک جایزه اسکار، نقش این شخصیت را بر عهده دارد. شخصیت آیرون میدن توسط رالف ماکیو و جرج پرز خلق و برای اولین‌بار در شماره یازدهم کامیک Marvel Fanfare که در سال ۱۹۸۳ عرضه گردید، معرفی شد و مانند یلنا، او در ابتدا دشمن ناتاشا بود، اما در ادامه به گروه Thunderbolts پیوست. بااین حال، نسخه دنیای سینمایی مارول این شخصیت احتمالا بسیار تفاوت دارد و ملینا ظاهرا حکم خواهر بزرگ‌تر یا حتی مادر ناتنی ناتاشا و یلنا را خواهد داشت. در هر حال ممکن است شاهد یک پلات تویست در فیلم نیز باشیم؟

فیلم Black Widow

نگهبان قرمز

نگهبان قرمز نسخه روسی کاپیتان آمریکا است

در طول اولین تریلر از شخصیت Red Guardian نیز رونمایی شد. دیوید هاربر که بیشتر برای بازی در نقش جیم هاپر در سریال Stranger Things شناخته می‌شود، نقش این شخصیت که الکس شاتوفسکی نام دارد، را بر عهده دارد. شخصیت نگهبان قرمز در سال ۱۹۶۷ توسط روی توماس و جان بوسکما خلق و برای اولین‌بار در شماره ۴۳ کامیک The Avengers معرفی شد. این شخصیت درواقع نسخه روسی شخصیت کاپیتان آمریکا است که توانایی مشابه‌ای نیز دارد، اما در فیلم قرار است شاهد نسخه سالخورده این شخصیت باشیم که ظاهرا سال‌ها در حال انجام فعالیت‌های دیگری بوده است. این شخصیت نیز ظاهرا دارای یک گذشته با ناتاشا است و در طول تریلر حتی او اشاره می‌کند که خانواده دوباره دور هم جمع شدند. طراحی لباس او نیز درواقع ترکیبی از لباس کاپیتان آمریکا و لباس این شخصیت در کامیک است و همچنین او کاملا ظاهر متفاوتی دارد و شاید شانس این را داشته باشد که در فیلم‌های بیشتری نیز حضور پیدا کند.

فیلم Black Widow

نگهبان قرمز علیه تسک‌مستر

در طول تریلر شاهد مبارزه تن به تن تسک مستر و نگهبان قرمز نیز هستیم که در آن هیچ یک از سه شخصیت بلک ویدو نیز حضور ندارند. این صحنه ممکن است صحنه کلیدی در فیلم باشد که برخی اعتقاد دارند که ممکن است Red Guardian به‌دنبال سرگرم کردن تسک‌مستر باشد تا ناتاشا و دیگران مأموریت خود را انجام دهند. در هر حال الکسی ممکن است به‌دنبال این موضوع نیز باشد که نشان دهد هنوز کارایی لازم را دارد و این مبارزه می‌تواند دوباره او را اثبات کند و در مقابل تسک‌مستر می‌تواند چیزهای بیشتری در یک مبارزه تن به تن و فیزیکی نیز یاد بگیرد!

فیلم Black Widow

دشمنان مرموز دیگر

در طول تریلر شاهد آن هستیم که بلک ویدو به‌همراه گروهی سرباز از یک جایگاه در حال انفجار که ارتفاع بسیار زیادی نیز دارد، پرش می‌کند و در ادامه آن‌ها به‌دنبال هدف قرار دادن ناتاشا هستند. این گروه بی‌شباهت به سربازهای کراس‌بونز در فیلم Captain America: Civil War نیستند و شاید ارتباطی بین آن‌ها وجود داشته باشد و حتی ممکن است به هایدرا نیز ربط پیدا کند. با اینکه هویت این گروه مشخص نیست، اما در مجموع آن‌ها توانایی بالایی برای مبارزه حتی در شرایط سخت را نیز ظاهرا دارند و به‌نظر می‌رسد که آن‌ها گروه آموزش دیده و بسیار حرفه‌ای هستند.

چند نکته دیگر

فیلم Black Widow

در طول تریلر از لباس سفید رنگ شخصیت بلک ویدو نیز رونمایی شد که درواقع لباس او برای مأموریت در محیط‌های برفی است و ما بخشی از مأموریت او با این لباس را نیز مشاهده کردیم.

فیلم Black Widow

در طول تریلر متوجه شباهت لباس ملینا و ناتاشا شدیم و درواقع ناتاشا ممکن است لباس قدیمی ملینا را در فیلم بر تن کند و شاید حتی لباس مشترکی نیز داشته باشند.

فیلم Black Widow

همچنین جلیقه‌ای که یلنا بر تن دارد درواقع جلیقه‌ای است که ناتاشا در فیلم Avengers: Infinity War بر تن کرده بود و بدون شک این موضوع تصادفی نیست. اگر این موضوع درست باشد، پس می‌توان نتیجه گرفت که یلنا با اسنپ تانوس پودر شده بود و درواقع ناتاشا در تلاش بود تا به هر نحوی او را برگرداند که خب بهای سنگینی هم برای او داشت.

فیلم Black Widow

و در بخشی از تریلر شاهد جمع خانوادگی هستیم. همچنین در پایان به‌نظر می‌رسد که فیلم Black Widow نه‌تنها لحن و شباهت‌هایی مثل فیلم Captain America: The Winter Soldier دارد، بلکه اکشن فیلم شباهت زیادی به مجموعه فیلم جیسون بورن نیز دارد که یپش از این نیز سازندگان فیلم چنین وعده‌ای را داده بودند.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده