بهترین بازی چند نفره سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

بهترین بازی چند نفره سال ۲۰۱۹ از نگاه زومجی

سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۵۹

در سال ۲۰۱۹ بازی‌های چندنفره‌ بسیاری خوبی روانه‌ بازار شدند. با ما همراه شوید تا شما را با برترین‌های این حوزه از نگاه زومجی آشنا کنیم.

در انتخاب برترین‌های هر سال بدون شک برترین بازی چندنفره یکی از مهم‌ترین جوایز سال به حساب می‌آید. امسال نیز همانند سالیان گذشته بازی‌های بسیار خوبی در این دسته پرطرفدار به بازار عرضه شد و ما نیز به رسم هر سال با معرفی ۵ کاندیدای نهایی این بخش، درنهایت برترین بازی از نگاه زومجی را به شما معرفی خواهیم کرد. به رسم سایر بخش‌ها، پیشنهاد می‌کنیم ابتدا ویدیویی را که برای این بخش آماده کرده‌ایم تماشا کنید تا در ادامه هم مفصل‌تر به نامزد‌ها و نهایتا برنده این بخش بپردازیم:

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب

Borderlands 3

Borderlands 3

توقع ما از یک لوتر-شوتر خوب چیست؟ Borderlands 3 نه‌تنها توانست به خوبی چنین چیزی را به طرفدارانش ارائه بدهد، بلکه با ترکیب آن با یک بخش چند نفره‌ی کامل و جذاب، نشان داد که همچنان حرف‌هایی زیادی برای گفتن در این بخش هم دارد. استودیو گیرباکس حساب همه چیز را کرده بود و برخلاف بسیاری از بازی‌ها از همان ابتدا سرورهای خوب و قدرتمندی را برای محصولش آماده کرده بود. چنین چیزی درکنار محتوای بسیار غنی و پولیش خورده‌ی بازی درنهایت ترکیب از هیجان و جنون را در بخش چندنفره‌ی بازی به ارمغان می‌آورد. نقشه‌های جذاب، گان‌پلی سرعتی و البته خاص بازی درکنار تنوع جنون‌آمیزی از سلاح‌های مختلف بخشی از آن دلایلی بود که درنهایت منجر به نامزد شدن این بازی برای برترین‌های چندنفره امسال شد.

Apex

Apex Legends

امکان ندارد در مورد برترین بازی‌های چندنفره‌ی امسال صحبت کرد و حرفی از محصول خط‌شکن استودیو Respawn به میان نیاید. آن‌ها درست در زمانی‌که تب بتل‌رویال در حال افول بود بازی خود را بی‌سروصدا عرضه کردند. یک بازی صرفا چندنفره‌ که برای اولین‌بار کلاس‌های شخصیتی را به خوبی با سبک بتل‌رویال ترکیب کرده بود. محصول نهایی هم درنهایت نه‌تنها تمام ویژگی‌های خوب دیگر محصولات دیگر این استودیو را به ارث برده بود، بلکه طعم جدیدی از بتل‌رویال را هم با خود به ارمغان آورد. گیم‌پلی سرعتی و گان‌پلی روان و دقیق همیشگی ریسپاون درکنار کلاس‌های شخصی متنوع و جذاب دقیقا همان چیزی بود که طرفداران بازی‌های چندنفره‌ی شوتر مدت‌ها به‌دنبال آن بودند. به همین خاطر وجود این بازی در میان برترین‌های این دسته هیچ جای تعجبی ندارد.

Tetris 99

Tetris 99

با اینکه بخش برترین بازی‌های چندنفره‌ی معمولا با بازی‌های شوتر پیوند خورده است، اما هر ساله یکی دو بازی از ژانرهای دیگر هم در این دسته مشاهده می‌شوند. بازی Tetris 99 تنها کاندیدای غیرشوتری امسال ما است و سعی کرده با گیم‌پلی خلاقانه‌ی خود، طعم جدیدی از خانه‌سازی معروف را برایمان به همراه داشته باشد.

۹۹ بازیکن و درنهایت یک برنده...این همان چیزی است که بخش چندنفره‌ی Tetris 99 را تشکیل می‌دهد. شما به‌طور پیوسته در حال مبارزه با دیگر بازیکنان هستید. بازی به تکمیل ردیف‌ها خلاصه نمی‌شود و شما باید به‌طور پیوسته استراتژیهای چهار گانه خودتان را مدیریت کنید تا درنهایت بتوانید بر همه‌ی رقبیان غلبه کنید. Tetris 99 به‌نوعی بهترین نسخه‌ی این مجموعه کهنه‌کار است که می‌توانست در دوران حکمرانی بازی‌های چندنفره به بازار عرضه بشود.

Division 2

The Division 2

نسخه دوم بازی Division نمونه‌ی بارز درس گرفتن سازندگان از اشتباهات گذشته است. در یک نگاه Division 2 یک شوتر/نقش‌آفرینی با محتوایی غنی و بسیار گسترده است که درکنار مراحل جذاب و متنوع خود، یک حالت Co-Op بسیار عالی را هم ارائه می‌دهد و می‌توان حس و حال واقعی همکاری را درون آن تجربه کرد.

دارک زون‌های بازی غنی‌تر از همیشه، متعادل‌تر و البته جذاب‌تر شده بودند و دیگر بخش‌های این بازی هم در قالب یک بازی چندنفره‌، در کمترین حالت همچنان سرگرم‌کننده هستند. گان‌پلی عالی، وجود عناصر نقش‌آفرینی غنی درکنار سیستم لوت فوق‌العاده تنها بخشی از ویژگی‌های این محصول خوش‌ساخت یوبی‌سافت است و به هیمن خاطر نباید از حضور این بازی در میان برترین‌های امسال تعجب کرد.

Call of Duty

Call of Duty: Modern Warfare

یکی از مورد انتظارترین بازی‌های امسال بدون شک بازی Call of Duty: Modern Warfare بود. درنهایت استودیو اینفینیتی وارد هم پاسخ درخوری به این همه شوق و اشتیاق طرفداران داد و هم در بخش داستانی و هم در بخش چندنفره توانست به تمامی انتظارات پاسخ بدهد.

منهای بخش Co-Op، بخش چندنفره مدرن وارفر واقعا عالی و هیجان‌انگیز است و برای این طراحی شده تا بازیکنان برای مدت زمان خیلی طولانی در آن سرگرم شوند. به دست گرفتن اسلحه‌های متنوع بازی و شلیک با آن‌ها حس خیلی خوبی به بازیکن می‌دهد؛ مخصوصا که سلاح‌ها امسال چه از نظر بصری و چه از نظر صداگذاری، با کیفیت بسیار خوبی طراحی شده‌اند. همه این‌ها درکنار ویژگی Mount که اجازه می‌دهد یک حالت سنگرگیری را در بازی تجربه کنید، باعث شده‌اند تا سیر تکامل گان‌پلی سری در این نسخه به اوجش برسد و استفاده از سلاح‌ها و هدف قرار دادن دشمنان با آن‌ها حس خیلی خوبی به بازیکن بدهد و در این در حالی است که گان‌پلی این سری همیشه در سطح بسیار خوبی قرار داشته است.

در نسخه‌ی جدید COD درکنار حالت‌های همیشگی بخش چندنفره حالت‌های جدیدی را مشاهده می‌کنیم که از جمله آن‌ها می‌‌توانیم به حالت بسیار جذاب دو دربرابر دو Gunfight اشاره کنیم که با مکانیزم‌های چرخشی خود همیشه جذابیت خودش را حفظ می‌کند. حالت گراند وار یکی دیگر از حالت‌های تازه از راه رسیده بازی است که خلا نبود یک حالت وسیع با تعداد زیادی از بازیکن را در این سری پوشش می‌دهد. اما نکته‌ای که از تنوع خوب حالت‌های بازی هم ارزشمند‌تر است، سیستم پیشرفت بخش چندنفره مدرن وارفر بوده که عادلانه و پرجزییات است و همیشه انگیزه کافی را برای بیشتر بازی کردن این بخش به بازیکن می‌دهد. در حال حاضر خبری از لوت باکس در بازی نیست و به همین دلیل پیشرفت در بازی، صرفا با بازی کردن حاصل می‌شود که نکته‌ي مثبتی برای این اثر است.

درنهایت تمامی این موارد درکنار هم ما را بر این داشت که عنوان برترین بازی چندنفره‌ی سال را به جدیدترین ساخته‌ی استودیو اینفینیتی وارد یعنی Call of Duty: Modern Warfare بدهیم.

پس بهترین بازی‌های چندنفره سال از دید زومجی به شرح زیر هستند. همان‌طور که در پست اصلی بهترین‌های سال هم اشاره شد، امسال به جز رتبه نخست، سایر بازی‌ها رتبه‌بندی خاصی ندارند:

  • Call of Duty: Modern Warfare
  • The Division 2
  • Tetris 99
  • Apex Legends
  • Borderlands 3

نظرسنجی بهترین بازی چندنفره سال با قرار گرفتن Call of Duty: Modern Warfare در رتبه نخست به پایان رسید. در ادامه می‌توانید نتایج دقیق را مشاهده کنید:

بهترین بازی چندنفره

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده