نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۵۹

استودیوی سازنده‌ Metroid Prime 4 به منظور تسریع فرایند ساخت بازی از منابع خارجی کمک می‌گیرد

براساس اطلاعات فاش شده از آگهی استخدام استودیو رترو، این شرکت به منظور افزایش سرعت توسعه‌ی بازی Metroid Prime 4، اقدام به جذب نیرو از منابع خارجی کرده است.

یکی از کاربران یوتیوب با نام کاربری Doctre81، با بررسی آگهی استخدام استودیوی رترو، نام‌ شخص جدیدی را کشف کرده که بیانگر استفاده‌ی Retro از افرادی خارج از تیم توسعه‌دهندگان این شرکت است. با وجود اینکه در این اطلاعات، هیچگونه اشاره‌ی مستقیمی به بازی Metroid Prime 4 نمی‌شود، ظاهراً این کار به منظور «بازبینی در محتوای برون سپاری شده‌ و اطمینان از تطبیق کیفیت محصول نهایی با دیدگاه هنری مطلوب این شرکت صورت گرفته است.»

همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، این کار در صنعت بازی اقدام رایجی محسوب نمی‌شود چراکه برون سپاری معمولاً به‌عنوان وسیله‌ای به منظور سرعت بخشیدن به فرایند کار توسط توسعه‌دهندگان انجام می‌گیرد. مثلاً در فرایند توسعه‌ی بازی Super Smash Bros. Ultimate اقدام مشابهی صورت گرفت که براساس آن، شرکت Bandai Namco برای انتشار این بازی با نینتندو همکاری کرد. یا حتی توسعه‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که با همکاری Monolith Soft از Xenoblade انجام گرفت.

سال گذشته بود که اعلام شد فرایند توسعه‌ی بازی Metroid Prime 4 از نو آغاز می‌شود. بر این اساس، تیم توسعه‌دهندگان Bandai Namco سنگاپور از ادامه‌ی توسعه‌ی این پروژه کناره گیری کرده و مسئولیت این کار به Retro Studios که درواقع سازنده‌ی اصلی مجموعه‌ی Metroid Prime محسوب می‌شود، سپرده شد.

این بازی اولین‌بار در کنفرانس E3 2017 معرفی شد؛ اما این معرفی تنها به تأیید آغاز فرایند ساخت Metroid Prime 4 محدود شده و هیچگونه تریلر گیم پلی یا سینماتیکی از آن به نمایش گذاشته نشد. بعدها نینتندو اعلام کرد که به‌دلیل تغییرات گسترده در پست‌های اصلی استودیوی رترو، فرایند توسعه‌ی این بازی مجدداً و از ابتدا آغاز شده است. ازاین‌رو، به نظر می‌رسد که تا زمان انتشار اخبار جدید درباره‌ی روند پیشرفت این بازی فاصله‌ی قابل توجهی خواهیم داشت. البته امید آن می‌رود که نینتندو با انتشار نسخه‌ی Metroid Prime Trilogy این وقفه‌ی ایجاد شده را به‌نوعی پر کند.


منبع gamepur
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده