نویسنده: مهرداد داودی
// دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۵۹

فریدون جیرانی از بهرام رادان و فیلم آشفتگی می‌گوید

فریدون جیرانی در جریان مصاحبه‌ای از بهرام رادان و فیلم سینمایی آشفتگی صحبت کرده است.

فیلم سینمایی «آشفتگی» جدیدترین ساخته‌ی روی پرده فریدون جیرانی است. این فیلم ایرانی اولین‌بار در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. فیلم سینمایی «آشفتگی» با بازی بهرام رادان، مهناز افشار، نسیم ادبی، نازنین صلح جو، علی میلانی، احسان محمدی و مهران احمدی ساخته شده است. بنابر جدیدترین اخبار سینمای ایران؛ فریدون جیرانی اخیرا در مصاحبه‌ای با روزنامه ایران از همکاری با بهرام رادان و فیلم «آشفتگی» صحبت کرده است. جیرانی درباره همکاری با بهرام رادان به قرار زیر صحبت کرده است.

خیلی دوست داشتم که با بهرام رادان کار کنم و از این همکاری خوشحالم؛ چون حس کردم که او یک بازیگر منضبط، باهوش و درست ا‌ست و در سینما کمتر دیده‌ام که شخصیت بیرونی و داخلی بازیگرها با هم منطبق باشد.

جیرانی در باب همکاری با بهرام رادان به شرح زیر صحبت کرد:

یک بار می‌خواستیم برای «پارک وی» با بهرام کار کنیم که خارج بود و سناریو را برایش به آمریکا فرستادیم. خواند و قبول کرد، اما نشد. حتی برای «شام آخر» هم بهرام را آوردیم که قرارداد بسته بود «آواز قو» را کار کند و باز نشد. از زمان «شور عشق» خیلی دوست داشتم با رادان کار کنم. با مهناز افشار سر «سالاد فصل» کار کرده بودم. نکته جالب این است که برای «شام آخر» هم قرار بود با مهناز افشار کار کنم و حتی گریم هم شد؛ اما در آخر با هانیه توسلی جابه‌جا شد.

بهرام رادان

جیرانی درباره کیفیت کار بهرام رادان گفت:

رادان برای فیلم ما واقعاً تلاش کرد که نقش را بدون میمیک اضافه، از آب در آورد که کار خیلی سختی بود. از پس این کار هم برآمد. رادان مسیر خیلی خوبی را طی کرده و امیدوارم همین مسیر را ادامه دهد و هر فیلمی که پس از این بازی می‌کند، از فیلم قبلی‌اش بهتر باشد. رادان ستاره‌ای است که منضبط و باهوش است و باید به او احترام گذاشت.

فیدون جیرانی همچنین درباره فیلم سینمایی «آشفتگی» نیز صحبت کرد، او گفت:

طرح اولیه این کار مربوط به ۲۰ سال پیش است. ابتدا می‌خواستیم قصه را مردانه کنیم و بنویسیم که نشد. بعدها من ترجیح دادم قصه زنانه بنویسم. همان اول هم قرار بود مهناز افشار نقش دو خواهر را بازی کند، اما این اتفاق میسر نشد. سناریو همان‌طور باقی ماند تا ابتدای پارسال که می‌خواستیم در دفتر احسان ظلی‌پور کاری به‌نام «مفلوک» را بسازیم‌ که ابتدا اسم «آشفته‌گی» را داشت. با نوید محمدزاده و حامد بهداد قرارداد بسته بودیم. آن پروژه به نوعی خوابید و زمانی که از آنجا بیرون آمدم، دوباره به سراغ این قصه رفتم و آن را برای لیلا حاتمی فرستادم. او گفت که حاضر است در فیلم بازی کند، ولی ما برآورد کردیم و دیدیم که با سرمایه‌گذارانی که داشتیم، امکانش مهیا نیست. این شد که نشستم و همان‌ قصه مردانه‌ای را که قبلاً داشتم تکمیل کردم.

نظر شما کاربران زومجی درباره صحبت‌های فریدون جیرانی چیست؟


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده