نویسنده: رضا علمی
// دوشنبه, ۹ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۱

کوین فایگی از دلیل فیلمبرداری چندباره پروژه‌ های مارول سخن گفت

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، در سخنان جدید خود به‌موضوع چند مرتبه فیلم‌برداری کردن اکثر فیلم‌های سینمای مارول پرداخت و این کار را برای کیفیت نهایی این فیلم‌ها امری کلیدی دانست.

کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، در سخنان جدید خود به‌موضوع چند مرتبه فیلم‌برداری کردن اکثر فیلم‌های دنیای سینمای مارول پرداخت و این کار را برای کیفیت نهایی این فیلم‌ها امری کلیدی خواند. زمانی در هالیوود اگر به پروژه‌ای برچسب فیلم‌برداری دوباره برخی از صحنه‌ها می‌خورد، آن فیلم محکوم به‌شکست بود و بسیاری عقیده داشتند پروژه مشکلی داشته است و در نسخهٔ نهایی فیلم باز هم اشکال‌داری روی پرده خواهد رفت. هنوز هم بسیاری از کارشناسان و برخی از طرفداران این عقیده دارند و البته برخی اوقات ترس آنان از این موضوع بجا بوده و در موارد زیادی نیز پروژه‌ها دارای مشکلات ریزودرشتی هستند که درنهایت به‌کیفیت نهایی اثر ضربه می‌زند.

بااین‌حال در چند سال اخیر بسیاری از استودیوهای بزرگ سینمای هالیوود، روزهایی را تقویم کاری خود قرار می‌دهند که بتوانند برخی صحنه‌ها را دوباره فیلم‌برداری کنند یا صحنه‌های جدیدی به‌فیلم اضافه کنند و درواقع خیال خود را راحت می‌کنند که کمبود زمان عاملی نباشد تا پروژه درنهایت مطابق میل آنان نشود. استودیو مارول یکی از همین استودیوها به‌شمار می‌رود و تقریباً در تمامی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول، مراحل فیلم‌برداری دوباره لحاظ شده است و کوین فایگی نیز این موضوع را تأیید کرده و از نظر وی یکی از بخش‌های کلیدی تولید فیلم نیز است.

Kevin Feige Marvel

کوین فایگی در نشست مطبوعاتی برگزار شده در آکادمی فیلم نیویورک، در رابطه با این موضوع صحبت کرده است که چرا اکثر فیلم‌های دنیای سینمایی مارول چند مرتبه فیلم‌برداری می‌شوند و در بسیاری اوقات صحنه‌هایی بیشتر از آنچه در فیلمنامه وجود دارد نیز فیلم‌برداری شده و در نسخهٔ نمایی که روی پردهٔ سینما می‌رود وجود دارند؛ صحبت‌های وی را در این رابطه با هم می‌خوانیم:

دوباره فیلم‌برداری کلمهٔ بدی محسوب می‌شد؛ اوه! برخی صحنه‌های این فیلم دوباره فیلم‌برداری می‌شوند، حتماً مشکلی وجود دارد! اما باید بگویم دوباره فیلم‌برداری بخشی کلیدی از فیلم‌های ما است و این کار از زمان ساخت فیلم Iron Man (مرد آهنی) آغاز شد. ما همیشه می‌گوییم که فیلمسازان باهوشی در مارول هستیم، اما نابغه نیستیم و بهترین روش نوت‌برداری از یک فیلم، تماشای آن فیلم است؛ پس فیلم را تماشا می‌کنیم و می‌فهمیم: بله، این صحنه ایراد دارد، این‌طور نمی‌شود. حال این اتفاق به‌لطف سیستمی که کاملاً دقیق و مؤثر است انجام می‌شود. این دوباره فیلم‌برداری کردن گاهی یک روز، گاهی پانزده روز و برخی اوقات هم تا زمانی‌که لازم باشد ادامه پیدا می‌کند و تا جایی که بهترین نتیجه را به‌دست آوریم، این کار را ادامه می‌دهیم.

البته این موضوع در مورد تمام استودیوهای فیلمسازی صدق نمی‌کند و کوین فایگی حال دیگر به‌لطف سرمایهٔ عظیم شرکت والت دیزنی (Walt Disney) می‌تواند حتی تا ماه‌ها عوامل فیلم‌برداری را در صحنه نگه دارد.

تاریخ فیلم‌ها و سریال‌های آتی مارول به‌ترتیب زیر است:

فیلم Black Widow (بلک ویدو) برای اکران در تاریخ ۱ می ۲۰۲۰ (۱۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹) برنامه‌ریزی شده است. فیلم The Eternals (اترنالز) قرار است در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۲۰ (۱۶ آبان ماه ۱۳۹۹) اکران شود. سریال The Falcon and the Winter Soldier (فالکون و وینتر سولجر) در پاییز سال ۲۰۲۰ از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش خواهد شد. فیلم Shang-Chi and The Legend of the Ten Rings (شانگ-چی و افسانه ۱۰ حلقه) به‌کارگردانی دنیل کرتون، قرار است در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ (۲۴ بهمن ماه ۱۳۹۹) اکران شود. سریال WandaVision (وانداویژن) در بهار سال ۲۰۲۰ از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش می‌شود. سریال Loki (لوکی) نیز در فصل بهار سال ۲۰۲۰ پخش خواهد شد. فیلم Spider-Man 3 (اسپایدرمن ۳) که هنوز نام رسمی آن مشخص نیست، قرار است در تاریخ ۱۶ جولای ۲۰۲۱ (۲۵ تیر ماه ۱۴۰۰) اکران شود. همچنین انتظار می‌رود فصل اول سریال ?What If (چه می‌شود اگر؟) در تابستان سال ۲۰۲۱ از دیزنی پلاس پخش شود. فیلم Thor: Love and Thunder (ثور: لاو و تاندر) به‌کارگردانی تایکا وایتیتی، برای اکران در تاریخ ۵ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۴ آبان ماه ۱۴۰۰) برنامه‌ریزی شده است. سریال Hawkeye (هاوک آی) به‌احتمال فراوان در پاییز سال ۲۰۲۱ از سرویس استریم دیزنی پلاس پخش خواهد شد. درنهایت دنبالهٔ فیلم Black Panther (بلک پنتر) در تاریخ ۶ می ۲۰۲۲ (۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱) روی پردهٔ سینما خواهد رفت.


منبع Comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده