نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۱

نام پلی استیشن به عنوان پرفروش‌ترین برند کنسول‌های خانگی در گینس ثبت شد

برند پلی‌استیشن با فروشی بیش از ۴۵۰ میلیون واحد، نام خود را در کتاب رکوردهای گینس ثبت کرد.

اولین کنسول شرکت سونی ۲۵ سال قبل در ژاپن عرضه شد؛ کنسول محبوبی که با فروش حیرت‌انگیز خود باعث شد برند پلی‌استیشن (PlayStation) تا امروز به حیات خود ادامه دهد و حتی خیلی از افراد ناآشنا با دنیای بازی هم اسم آن را بارها و بارها شنیده باشند. در روزهایی که سونی خود را برای جشن تولد ۲۵ سالگی این کنسول آماده می‌کرده، رکوردی هم به‌نام برند پلی‌استیشن ثبت شده است که به فروش بالای کنسول‌های خانگی این برند اشاره دارد.

لوح تقدیر مخصوص این رکورد طی مراسمی با حضور بعضی مقامات سونی به این شرکت اهدا شد و جیم رایان، مدیر اجرایی پلی‌استیشن و کن کوتاراگی، رئیس سابق بخش سرگرمی سونی و ملقب به «پدر پلی‌استیشن» آن را دریافت کردند. رکورد موردنظر به فروش بالای کنسول‌های خانگی این شرکت اشاره دارد و طبق آمار ارائه‌شده، مجموع فروش کنسول‌های پلی‌استیشن، پلی‌استیشن 2، پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 تا تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۱۹ (۱۶ آبان ۱۳۹۸) به بیش از ۴۵۰ میلیون واحد رسیده است.

پلی استیشن

طبق آخرین آمار رسمی منتشرشده توسط سونی، فروش کنسول‌های خانگی پلی‌استیشن به ترتیب محبوبیت به شرح زیر است:

پلی‌استیشن 2: ۱۵۵ میلیون

پلی‌استیشن 4: ۱۰۲.۸ میلیون

پلی‌استیشن 1: ۱۰۲.۴۹ میلیون

پلی‌استیشن 3: ۸۷.۴ میلیون

البته آخرین آمار فروشی که از پلی‌استیشن 4 منتشر شد، به مدتی قبل برمی‌گردد و باتوجه‌به مجموع فروشی معادل ۴۵۰ میلیون واحد، در حال حاضر تعداد پلی‌استیشن 4های عرضه‌شده در بازار هم باید بیشتر از ۱۰۲.۸ میلیون عدد باشد و این آمار به‌زودی به‌لطف بلک‌فرایدی و همین‌طور تعطیلات آخر سال بیشتر از این هم خواهد شد.

سونی این روزها در حال آماده کردن کنسول نسل جدید خود است و سال آینده شاهد عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 خواهیم بود؛ کنسولی که هرچند اطلاعات مختلفی از آن منتشر شده است، ولی هنوز با رونمایی کامل از آن فاصله داریم و باید صبر کرد و دید که سونی و همین‌طور مایکروسافت با پروژه اسکارلت (Project Scarlett) چه برنامه‌هایی برای نسل بعد دارند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده