نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۸

جیم رایان از جشن ۲۵ سالگی پلی استیشن می‌گوید

پلی استیشن در ادامه‌ی این هفته، مجموعه‌ای از برنامه‌های ویژه را برای گرامیداشت ۲۵ امین سالگرد آغاز فعالیت خود برگزار خواهد کرد.

شاید باور کردن این موضوع کمی دشوار باشد اما پلی استیشن امروز سالگرد ۲۵ سالگی خود را تجربه می‌کند. کنسول کلاسیک پلی استیشن ۱ دقیقاً در تاریخ سوم دسامبر سال ۱۹۹۴ و قبل از اینکه در سال ۱۹۹۵ در سایر نقاط جهان نیز عرضه شود، در کشور ژاپن معرفی شد. جیم رایان، مدیر کل و رئیس فعلی Sony Interactive Entertainment با انتشار پیامی، از پشتیبانی و حمایت هواداران در طول این سال‌ها قدردانی کرده است.

رایان، در مطلبی که در وبلاگ پلی استیشن منتشر کرده، به تاریخچه‌ی برند پلی استیشن و همچنین دوران حضور خود در این کمپانی اشاره‌ی کوتاهی دارد:

در طول ۲۵ سال گذشته، پلی استیشن همواره در خط مقدم صنعت بازی‌های ویدیویی ایستاده است و من مفتخرم که از روزهای ابتدایی شروع کار این تیم، در بخش‌هایی از این مسیر سهیم بوده‌ام. تجارت ما با پشتیبانی و شور و اشتیاق هواداران در سرتاسر جهان، از آن زمان رشد قابل توجهی را تجربه کرده و حالا توجه ما بیش از پیش روی جامعه‌ی کاربران متمرکز شده است.

Jim Ryan

رایان در ادامه و با تشکر از هواداران و حامیان پلی استیشن در سرتاسر جهان می‌گوید:

هوادارانی که با بازی‌های پلی استیشن بزرگ شده‌اند، حالا عشق و علاقه‌ی خود را به فرزندان خود که پای کنسول‌های PS4 سونی می‌نشینند، منتقل می‌کنند که این اتفاق حقیقتاً جای تشکر و قدردانی دارد. من قصد دارم تا از طرف همه‌ی اعضای خانواده پلی استیشن، به خاطر همراهی شما در طول این سال‌ها تشکر کنم. ما هم برای جشن گرفتن این رویداد مهم‌ در کنار شما هیجان‌زده هستیم.

جیم رایان پیام احساسی و فروتنانه‌ای را با هواداران پلی استیشن به اشتراک گذاشته اما این پیام، بعد از همه‌ی اتفاقاتی که در طول امسال رخ دادند، کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. در ابتدای سال ۲۰۱۹ همه درباره‌ی برنامه‌های احتمالی سونی برای جشن ۲۵ سالگی پلی استیشن صحبت می‌کردند. به خصوص بعد از اینکه سونی تصمیم به عدم حضور در کنفرانس E3 2019 گرفت، گمانه‌زنی‌های بیشتری در این خصوص مطرح شد. اما بعد از همه‌ی این صحبت‌ها، شاهد اتفاق خاصی در این زمینه نبوده‌ایم. به نظر می‌رسد که سونی از این فرصت به‌دست آمده، استفاده‌ی چندانی نکرده است.

اما همچنان، می‌توان امیدوار بود که سونی در ادامه‌ی این هفته، اقدامات بیشتری را برای گرامیداشت جشن ۲۵ سالگی خود به کار گیرد. در ادامه‌ی پیامی که سونی به مناسبت امروز در سایت خود منتشر کرده، به عبارت «مجموعه‌ای از جشن‌ها» برمی‌خوریم که قرار است از طریق کانال‌های مختلف پلی استیشن ابلاغ شوند. با اینکه به نظر می‌رسد نباید انتظار زیادی از این برنامه‌های ویژه‌ی سونی داشته باشیم، مطمئناً در ادامه‌ی این هفته، شاهد انتشار برنامه‌های نوستالژیک زیادی از سوی این کمپانی خواهیم بود.

سونی قصد دارد تا همزمان با ۲۶ امین سالگرد تأسیس برند پلی استیشن، کنسول‌های جدید PS5 را در کنار چندین بازی بزرگ فرست پارتی مانند The Last of Us Part II عرضه کند. به نظر می‌رسد که سال ۲۰۲۰ سال بزرگی در تاریخ فعالیت پلی استیشن در صنعت بازی خواهد بود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده